... Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
... sarabande schreef:Het gaat mij niet zozeer om het optreden van deze hengst, daarom noem ik ook de onwillige springmerrie, het gaat mij erom dat al die mensen die goed betaald hebben om een show van paarden te zien van zo'n optreden niet blij worden en het daarnaast weinig promotie voor het Gelderse paard betekent
tijdens de proef een spectaculaire lasershow laten opvoeren en popcorn uitdelen...grapje! Montignac schreef:ik zal de volgende keer vuurwerk vanaf de koets afstekentijdens de proef een spectaculaire lasershow laten opvoeren en popcorn uitdelen...grapje!
NatasjavE schreef:Montignac schreef:ik zal de volgende keer vuurwerk vanaf de koets afstekentijdens de proef een spectaculaire lasershow laten opvoeren en popcorn uitdelen...grapje!
![]()
![]()
![]()
![]()
In een Rio carneval bikini okey??? Dan kom ik zeker weten....![]()
MariekeA schreef:Daar komt bij dat men voor een familiepaard een stuk minder in de buidel wil tasten, als voor een paard dat ook sportmogelijkheden heeft. Als bekende Gelderse hengsthouders besluiten om hun hengsten ter verkopen en/of te ruinen en merriehouders hun merrie gust houden, omdat er te veel geld op toe moet, dan moet je toch eens achter je oren gaan krabben.
uryanne schreef:MariekeA schreef:Daar komt bij dat men voor een familiepaard een stuk minder in de buidel wil tasten, als voor een paard dat ook sportmogelijkheden heeft. Als bekende Gelderse hengsthouders besluiten om hun hengsten ter verkopen en/of te ruinen en merriehouders hun merrie gust houden, omdat er te veel geld op toe moet, dan moet je toch eens achter je oren gaan krabben.
En daarom moeten we het gemakkelijke veelzijdige van het Gelders paard verbloemen en meer mikken op de hogere sport en/ of show en spektakel???
Waar moet de persoon die een leuk mak rijpaard zoekt voor de kinderen en een fijn menpaard voor zichzelf dan heen over pakweg 30 jaar? Als er nu geen markt is gaat het roer voorzichtig om en dekken de eigenaren van fijne gelderse gezinspaarden straks met populaire dressuur of springhengsten.
Geen wonder dat er stamboeken als KPST worden opgericht...
(p.s. het gust houden is niet alleen bij de gelderse een feit hoor...)
Ik denk dat dat juist heel goed is voor een Gelders paard. Dat is toch de gelderse fokrichting? Brave, werkwillige gebruikspaarden?
MariekeA schreef:De gevoelige snaar is dat jij mij woorden toedicht die ik niet zeg. Dat gebeurt hier tamelijk vaak.
Ik vind het brave, veelzijdige van het GP heel belangrijk. Dusdanig dat ik graag wil dat het type blijft bestaan. Dan zal het wel correct gepromoot moeten worden.
En feit is dat het GP niet alleen brave menpaarden zijn, maar veel meer. En dat had men graag laten zien in Den Bosch.
De eigenaar geeft aan dat hij het braaf doet, maar dat het paard het beter doet onder het zadel. Dat mag toch?? Niks mis mee. Meer spektakel of een betere draf (meer impuls) staat niet gelijk aan niet braaf.
Het Gelderse gezinspaard en het Gelderse paard dat ZZ loopt, zijn 1 en de zelfde, afhankelijk van wie er mee werkt. Het een sluit het ander niet uit.
uryanne schreef:Leonora's eerste stukje ben ik het dus absoluut mee eens![]()
Over het kpst, ik denk dat het kpst aantoond dat er bij veel mensen onvrede over het beleid is. Het veelzijdige en brave paard verdwijnt steeds meer. Met name ht oude geldere bloed. Of ik lid zal worden betwijfel ik hoor
Chablis loopt een keurige proef, maar het is inderdaad geen showrubriek.
NatasjavE schreef:Volgens mij is regio Gelders Paard een van de clubs binnen het KWPN die nog groeit met deze crisis
En dat zie je in de IDS. Veel aanddacht voor het Gelderse Paard.
En hoezo verwijnt het oude bloed?
Ze hebben net Danser goedgekeurd. Sander x Ahoy.
Heeft het KPST eigenlijk wel hernieuwde erkenning gekregen?