Goed optreden Chablis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

opgeheven

Re: Goed optreden Chablis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:27

dat kan hij zeker :)...

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:29

sarabande schreef:
Het gaat mij niet zozeer om het optreden van deze hengst, daarom noem ik ook de onwillige springmerrie, het gaat mij erom dat al die mensen die goed betaald hebben om een show van paarden te zien van zo'n optreden niet blij worden en het daarnaast weinig promotie voor het Gelderse paard betekent

Ben het niet met je eens. De hengstencompetitie is verplicht dus hij moet meelopen en het past zeker in het plaatje van de hengstenkeuring. Ik had hem ook liever onder het zadel gezien, maar desalniettemin kon ik de proef, die wel wat saai was en lang duurde, waarderen. Onder het zadel zien we hem vast nog wel een keer.
Wat het saai maakt, is dat er te weinig deelnemers zijn voor de Gelderse rubrieken.

De mensen die een show willen zien en betalen komen op vrijdagavond en worden dan opgescheept met met een fakkelshow waar niet eens hengsten in voor komen, dat vind ik zonde van het geld :D

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:33

ik zal de volgende keer vuurwerk vanaf de koets afsteken :) tijdens de proef een spectaculaire lasershow laten opvoeren en popcorn uitdelen...grapje!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:57

Montignac schreef:
ik zal de volgende keer vuurwerk vanaf de koets afsteken :) tijdens de proef een spectaculaire lasershow laten opvoeren en popcorn uitdelen...grapje!

:') :') :') _O-

In een Rio carneval bikini okey??? Dan kom ik zeker weten.... _O- :')
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 05-02-12 19:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:02

Als je al over het zaterdagprogramma durft te klagen dan had je er donderdagavond moeten zijn. Ik heb een hoop gezien, vooral veel parcoursbouwers en huldigingen maar heel weinig hengsten!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:07

NatasjavE schreef:
Montignac schreef:

:') :') :') _O-

In een Rio carneval bikini okey??? Dan kom ik zeker weten.... _O- :')

staat me best wel dus dat wil ik er ook nog wel tegenaan gooien..haha..uhhh

Janne..was het zo erg?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:12

Wahahahahaha,.....laten we voor die oude boertjes de ambulances maar klaar zetten....

oh....help ik zie het helemaal voor me,....Marieke??? We hebben een vrijwilliger voor de show...

Monti,...kan je in Ermelo alvast proefdraaien over twee weken????

:') _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:14

Maarrrrr alle gekheid op een stokje,..

Sarabande heeft een punt. De shows en promotie rondom het Gelderse paard moet en kan proffesioneler.

Alleen denk ik dat Montignac iemand is die het heel profi probeert op te pakken.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:19

MariekeA schreef:
Daar komt bij dat men voor een familiepaard een stuk minder in de buidel wil tasten, als voor een paard dat ook sportmogelijkheden heeft. Als bekende Gelderse hengsthouders besluiten om hun hengsten ter verkopen en/of te ruinen en merriehouders hun merrie gust houden, omdat er te veel geld op toe moet, dan moet je toch eens achter je oren gaan krabben.

En daarom moeten we het gemakkelijke veelzijdige van het Gelders paard verbloemen en meer mikken op de hogere sport en/ of show en spektakel???
Waar moet de persoon die een leuk mak rijpaard zoekt voor de kinderen en een fijn menpaard voor zichzelf dan heen over pakweg 30 jaar? Als er nu geen markt is gaat het roer voorzichtig om en dekken de eigenaren van fijne gelderse gezinspaarden straks met populaire dressuur of springhengsten.

Geen wonder dat er stamboeken als KPST worden opgericht...

(p.s. het gust houden is niet alleen bij de gelderse een feit hoor...)

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:20

ik doe mijn best maar dit was nou eenmaal een verplicht nummer.. we kijken wel wat we kunnen doen in Ermelo over twee weken. Hij kan nou eenmaal nog geen changementen etc laten zien maar geduld is een schone zaak...

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:56

Toptoptop! Gefeliciteerd!!!! +:)+ +:)+

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:59

uryanne schreef:
MariekeA schreef:
Daar komt bij dat men voor een familiepaard een stuk minder in de buidel wil tasten, als voor een paard dat ook sportmogelijkheden heeft. Als bekende Gelderse hengsthouders besluiten om hun hengsten ter verkopen en/of te ruinen en merriehouders hun merrie gust houden, omdat er te veel geld op toe moet, dan moet je toch eens achter je oren gaan krabben.

En daarom moeten we het gemakkelijke veelzijdige van het Gelders paard verbloemen en meer mikken op de hogere sport en/ of show en spektakel???
Waar moet de persoon die een leuk mak rijpaard zoekt voor de kinderen en een fijn menpaard voor zichzelf dan heen over pakweg 30 jaar? Als er nu geen markt is gaat het roer voorzichtig om en dekken de eigenaren van fijne gelderse gezinspaarden straks met populaire dressuur of springhengsten.

Geen wonder dat er stamboeken als KPST worden opgericht...

(p.s. het gust houden is niet alleen bij de gelderse een feit hoor...)

Wil je AUB nou mijn hele berichten eens lezen????
Je hele antwoord slaat namelijk helemaal nergens op.

Er staat nergens dat ik dat wil verbloemen. Mijn god zeg. Jij leest wat je wil lezen. Ik zeg dat we ze niet ALLEEN als familie paard moeten aanbieden, maar als familie paard, veelzijdig paard en ja, ook als basisportpaard!
Ik vind dat als we het Gelders Paard willen behouden, dat we gebruik moeten maken van AL zijn talenten en niet alleen die van fasmilie/recreatie paard.

Het huidige Gelders Paard leent zich nu al prima voor sport en spektakel. Er hoeft dus helemaal niet gedekt te worden met populaire RP of aanpassingen gedaan te worden. Dus wat die opmerking over het KPST er nou weer mee te maken heeft.

In plaats van overal maar tegen aan te schoppen, kun je misschien ook eens inlezen. Dat zou je sieren.

En wat je laatste opmerking betreft: als er duizenden veulens elk jaar geboren worden zoals bij de RP, is het ook niet zo erg als er merries gust gehouden worden. Als je het met de aantallen van het GP moet doen (waar aantallen en inteelt al invloed hebben op het voortbestaan), ligt dat een beetje anders.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:12

Blijkbaar raak ik een gevoelige snaar :D

Wat ik zo jammer vind is dat Chablis zich volgens sommigen niet spectaculair genoeg heeft laten zien. Wel wordt hij geprezen vanwege zijn brave karakter. Vervolgens is de reactie van de eigenaresse; 'ja, mennen is niet zo zijn ding. We laten hem uitbrengen in de dressuur'.

Dat vind ik dus vreemd. Chablis laat zien dat hij goed kan wat er van hem verwacht word nml. netjes zonder poespas zijn werk. Sommige mensen rekenen hem daar op af :? Ik denk dat dat juist heel goed is voor een Gelders paard. Dat is toch de gelderse fokrichting? Brave, werkwillige gebruikspaarden?

Kijk eens naar Koss, wat een heethoofd dat was. Dan vind ik de verrichting van Chablis een betere reclame voor het Gelderse paard (kwa eigen prestatie dan, nakomelingen kunnen we nog niets over zeggen).

Maar goed, ik ben meer liefhebber van het Gelderse gezinspaard dan van het Gelderse paard dat zz loopt.
Misschien daardoor ook wel mijn opmerking over het KPST ;)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:24

De gevoelige snaar is dat jij mij woorden toedicht die ik niet zeg. Dat gebeurt hier tamelijk vaak.

Ik vind het brave, veelzijdige van het GP heel belangrijk. Dusdanig dat ik graag wil dat het type blijft bestaan. Dan zal het wel correct gepromoot moeten worden.
En feit is dat het GP niet alleen brave menpaarden zijn, maar veel meer. En dat had men graag laten zien in Den Bosch.

De eigenaar geeft aan dat hij het braaf doet, maar dat het paard het beter doet onder het zadel. Dat mag toch?? Niks mis mee. Meer spektakel of een betere draf (meer impuls) staat niet gelijk aan niet braaf.

Het Gelderse gezinspaard en het Gelderse paard dat ZZ loopt, zijn 1 en de zelfde, afhankelijk van wie er mee werkt. Het een sluit het ander niet uit.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:20

MariekeA schreef:
De gevoelige snaar is dat jij mij woorden toedicht die ik niet zeg. Dat gebeurt hier tamelijk vaak.

Ik vind het brave, veelzijdige van het GP heel belangrijk. Dusdanig dat ik graag wil dat het type blijft bestaan. Dan zal het wel correct gepromoot moeten worden.
En feit is dat het GP niet alleen brave menpaarden zijn, maar veel meer. En dat had men graag laten zien in Den Bosch.

De eigenaar geeft aan dat hij het braaf doet, maar dat het paard het beter doet onder het zadel. Dat mag toch?? Niks mis mee. Meer spektakel of een betere draf (meer impuls) staat niet gelijk aan niet braaf.

Het Gelderse gezinspaard en het Gelderse paard dat ZZ loopt, zijn 1 en de zelfde, afhankelijk van wie er mee werkt. Het een sluit het ander niet uit.

Je wordt gequote, dus ik dicht helemaal niets toe...

Enigste is (nogmaals) dat ik het zonde zou vinden dat hij net als bijv. Parcival alleen nog onder het zadel is te zien. Dat noem ik niet reclame maken voor het veelzijdige gelderse type door alleen te laten zien dat hij zich prima kan evenaren met een dressuur gefokt paard.

Maar goed, we zullen in de toekomst zien wat er van terecht komt.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:41

Chablis liet inderdaad een beetje een brave proef zien,
maar braaf is in het geval van Gelders wel positief en
zeer zeker een kwaliteit.

Zou het nu wel over andere boeg gaan gooien en laten zien
dat hij zowel een goede dressuurproef kan lopen als
verdienstelijk een parcourtje kan springen, dat is de
bij het Gelders Paard behorende veelzijdigheid. Hiermee hoef je
niet te wachten tot de volgende HK, maar je kunt de hengst
door het hele land op positieve wijze laten zien.

Bij hengsten die veel worden gevraagd loont het om er
een zeer goede ruiter op te zetten, neem HP of Edward,
of Tom Frankcx. Maar vanwege de weinige dekkingen
zal een dergelijke ruiter niet uit kunnen bij een Gelderse hengst
en dat is dus verschrikkelijk jammer. Een matige ruiter is helaas anti-reclame!

Uryanne, stamboeken zoals het KPST neem ik zeker niet serieus, want dat is gewoon
weer de zoveelste afsplitsing van een of ander tweederangs stamboek,
waarvan de meeste overigens niet eens de naam stamboek mogen dragen! Als
mensen zich daarbij aansluiten, komen ze er op gegeven moment achter dat
ze niet eens officiële papieren krijgen en dan is Leiden in last.

Overigens wie heeft de jonge Sander gezien? Die heeft wel wat spektakel in de benen *\o/*

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:00

Leonora's eerste stukje ben ik het dus absoluut mee eens ;)

Over het kpst, ik denk dat het kpst aantoond dat er bij veel mensen onvrede over het beleid is. Het veelzijdige en brave paard verdwijnt steeds meer. Met name ht oude geldere bloed. Of ik lid zal worden betwijfel ik hoor ;)

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:11

Leonora, chablis heeft inmiddels drie reguliere wedstrijden erop zitten de L2 en nu 6 winstpunten, de ruiter die erop zit is geen matige ruiter. Hij heeft heel wat paarden naar zz nivo gereden en vooral het opleiden van paarden is voor hem geen onbekend gebied, geloof me, als we edward erop zouden krijgen is dat zeker een optie maar aankomend jaar vinden we, ook voor chablis dat we het rustigaan gaan doen wat opleiding betreft en hem een ruiter bieden die veel tijd aan hem besteed en dit met erg veel plezier doet. Daarna zien we wel verder.zowel voor de rijpaarden als voor het gp ben ik van mening dat een paard met vier jaar niet zo hoeft te presteren alsof hij al een z proef kan lopen. Ook moet ik zeggen dat, zelfs gelderse paarden geen robots zijn.al lopen ze braaf het vergt veel van zo'n hengst ommaar in alle disciplines te moeten lopen. We hebben nu de afgelopen drie maanden, show, dressuur en mennen afgewisseld en dat hakt er behoorlijk in. Als het springen er nu ook nog bij zou komen dan weet ik niet of je een positieve bijdrage levert aan de fokrichting.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:58

Chablis wordt vijf jaar en tussen L2 en Z-dressuur zit nog een wereld van verschil.
Het siert je wel dat je zo zuinig op de hengst bent.
Springen is voor de afwisseling alleen maar goed, zo is mijn ervaring.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 07:19

uryanne schreef:
Leonora's eerste stukje ben ik het dus absoluut mee eens ;)

Over het kpst, ik denk dat het kpst aantoond dat er bij veel mensen onvrede over het beleid is. Het veelzijdige en brave paard verdwijnt steeds meer. Met name ht oude geldere bloed. Of ik lid zal worden betwijfel ik hoor ;)

Volgens mij is regio Gelders Paard een van de clubs binnen het KWPN die nog groeit met deze crisis
En dat zie je in de IDS. Veel aanddacht voor het Gelderse Paard.
En hoezo verwijnt het oude bloed?
Ze hebben net Danser goedgekeurd. Sander x Ahoy.

Heeft het KPST eigenlijk wel hernieuwde erkenning gekregen?

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 08:39

Ik was zaterdag in Den Bosch specifiek om de gelderse hengsten te bekijken, ik wil er eentje uitzoeken voor mijn merrie. Ik word vooral aangetrokken door het allround karakter. Jammer dat er maar twee gelderse hengsten te zien waren! De proef van Chablis viel mij ook een beetje tegen, nou moet ik zeggen dat ik geen verstand heb van mennen, maar ik vond het er wat sloom uit zien. Ik ga hem zeker in Ermelo nog eens bekijken, ik ben blij om te horen dat hij daar onder het zadel wordt getoond!

Danser heb ik ook gezien en vond ik een mooie hengst, ik zal vanavond van hem ook nog een filmpje plaatsen als ik tijd heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:02

Linda daar is de HK niet voor bedoeld, daar komen jonge hengsten. Heel soms een showblok van enkele oudere hengsten. Je kan dan idd beter naar de Gelderse hengstenshow, daar komen ze bijna allemaal en van verschillende hengsten ook nakomelingen.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:33

In Ermelo krijg je zeker een beter beeld van de hengsten te zien, de HK is, net als Janne zegt, bedoeld voor de "potentiele nieuwe garde" ...

Ik ga overigens wel aangeven bij het KWPN dat ze nogmaals even goed moeten nadenken over de invulling van het programma en dan met name de invulling voor de hengstencompetitie. Ik ben het zeker eens met de commentaren die eerder hier in het topic gegeven zijn...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:58

Jammer dat een positief bericht over een aansprekende Gelderse hengst ineens een negatieve lading krijgt in dit topic. Maar ik ben het wel met het commentaar eens, zoals meerderen. De shows en presentaties moeten gewoon flitsender en met paarden die niet willen kan je niet aan komen :n Chablis loopt een keurige proef, maar het is inderdaad geen showrubriek.

Ik weet dat eraan gewerkt wordt en ik hoop dat er volgend jaar op de HK een duidelijke verbetering zichtbaar is. Maar je kunt niet in een paar weken tijd een hele omschakeling maken, zeker niet als je met meerdere mensen te maken hebt.

Aan degene die zich stoorden aan de shows met het Gelders paard: er zijn mensen met hart voor de zaak die druk bezig zijn om het interessanter te maken voor het publiek! Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen :D

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:22

NatasjavE schreef:
Volgens mij is regio Gelders Paard een van de clubs binnen het KWPN die nog groeit met deze crisis
En dat zie je in de IDS. Veel aanddacht voor het Gelderse Paard.
En hoezo verwijnt het oude bloed?
Ze hebben net Danser goedgekeurd. Sander x Ahoy.

Heeft het KPST eigenlijk wel hernieuwde erkenning gekregen?

Oud bloed in de zin van vrij van Hackney. Danser is daar dus niet zo'n goed voorbeeld van ;)