Faculteit diergeneeskundeverwerpt alternatieve behandelwijze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:27

En toch blijft het dan erg bijzonder dat mijn 2 oudjes nooit zonder dek konden staan omdat ze dan mega stonden te shaken bij regen, wind en winterweer en een door de dierenarts was opgegeven was nu zonder deken in dit weer heerlijk staan te genieten, sterker nog zodra ik ze een dek opdoe verstikt meteen hun huid.
Ik heb ze gekregen fosfor c30 korels gegeven (dus geen dure middeltjes waarvan ik zou willen dat het werkt) en het geneest hun koliek en slecht bloedbeeld niet, maar ze voelen zich wel aanzienlijk beter en komen weer wat aan. De slechtste wil de dierenarts ook nog mee verder. Ze komt vanmiddag en ben benieuwd wat ze ervan vind en of ze nog ideeën heeft.

Er hoort eigenlijk nog een stukje bij dit verhaal, voor een van de 2 had in namelijk arcenicum album c30 korrels om te geven, en dan als 2 middel een aantal weken de fosfor. Heel leuk maar hoe vaak ik haar ook liet kiezen zelfs als ik zelf niet wist welke in welke hand zat, ze koos altijd de fosfor. Als ik haar arc wilde geven smeerde ze hem en weigerde. De fosfor korrels nam ze zonder aarzelen.
De ander heeft tussendoor nog een keer fosfor gekregen en moest 2 dagen 2 korrels. De eerste dag kon die niet wachten en at me hand erbij op, de 2e dag wil hij ze niet. Nu krijgen ze een oplossing van 1 korrel en geef ik als ik het idee heb dat ze wat kouwelijk worden en dan zie je gewoon dat ze het daarna niet meer kou hebben. Bij een van de 2 die al 10 jaar diaree had heeft het dusdanig geholpen dat ze nu ook geen diaree meer heeft, maar slappe ballen.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:21

cheyentic schreef:
Ik zou best mee willen doen aan een wetenschappelijk onderzoek. Ben overtuigt van mijn eigen kunnen en werk samen met hoefsmeden en dierenartsen. Ga volgend jaar mijn chiropraxie opleiding erbij starten.
Pb maar als je een idee hebt over hoe we dan een goed onderzoek op kunnen zetten...

Hoera *\o/* voor deze constructieve bijdrage!
Ik begrijp dat het, als Troi en jij inderdaad samen een onderzoek kunnen opzetten, niet mogelijk is om daarover een topic op bokt bij te houden. Maar misschien kan er dan wel een mailinglijst voor geïnteresseerden worden geopend om dingen als de onderzoeksopzet en natuurlijk een eventueel uiteindelijk artikel bekend te maken?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:21

russel schreef:
Cheyentic, wat is je vooropleiding?

hogeschool thim van der Laan (fysiotherapie)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:23

maura schreef:
Hoera *\o/* voor deze constructieve bijdrage!
Ik begrijp dat het, als Troi en jij inderdaad samen een onderzoek kunnen opzetten, niet mogelijk is om daarover een topic op bokt bij te houden. Maar misschien kan er dan wel een mailinglijst voor geïnteresseerden worden geopend om dingen als de onderzoeksopzet en natuurlijk een eventueel uiteindelijk artikel bekend te maken?

vast wel, maar denk dat we al een tijd bezig zouden zijn om een goed onderzoek op te zetten. eerst maar eens zwart wit krijgen wat de vraagstelling is etc.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:55

cheyentic schreef:
vast wel, maar denk dat we al een tijd bezig zouden zijn om een goed onderzoek op te zetten. eerst maar eens zwart wit krijgen wat de vraagstelling is etc.

Het zal zeker tijd gaan kosten, het zou me niks verbazen al jullie met zoiets zomaar een paar jaar zoet zijn (tenzij er financiering geregeld kan worden, maar ook dan wordt het geen kwestie van maanden). Juist daarom riep ik meteen maar om een mailinglijst. Ik hoop van harte dat het jullie gaat lukken om iets op te zetten, ik vind 't in elk geval een hartstikke leuk initiatief.