Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verography schreef:Als dit Rath was geweest met Toot dan hadden we over al die foutjes lopen klagen en doen. En nu? Alleen maar lovende woorden met daaronder gestopt dat die nog wat puntjes heeft.
Laux schreef:verography schreef:Als dit Rath was geweest met Toot dan hadden we over al die foutjes lopen klagen en doen. En nu? Alleen maar lovende woorden met daaronder gestopt dat die nog wat puntjes heeft.
Dat komt waarschijnlijk omdat Totilas met Rath in een neerwaartse spiraal zit en dit paard juist vooruitgang heeft geboekt..
oji schreef:Ik vond Romanov bij Sune Hansen veel fijner lopen. Bij Edward loopt ie gewoon te sloffen. Elke pas wordt er een bak zand vooruitgesleept door de achterbenen. Snap best dat je als ruiter niet meteen het beste uit een paard kan halen. Wat me alleen wel opvalt is dat Mathias Rath door een groot deel van bokt volledig wordt afgebrand omdat Totilas onder hem minder presteert als onder Edward Gal. Nou ik moet zeggen dat ik dit paard heel veel minder vind lopen onder Edward als onder Sune. En daar hoor je dan weer niemand over omdat heer Gal soort van heilig is verklaart. Dit paard toont volgens mij heel duidelijk aan dat bij de training van Edward de nadruk ligt op spectakel aan de voorkant. Was al geen fan van het voorbeengezwaai van Totilas, maar gaf hem nog het voordeel van de twijfel dat dat gewoon de manier van bewegen van Totilas was. Bij Romanov zie je duidelijk dat bij Edward de activiteit van de achterhand slechter wordt tov wat het was...ondanks dat er hier met zweep wordt gereden (wat ik zelf heel raar vind in een kuhr) komt het paard achter gewoon niet van de grond.
Laux schreef:verography schreef:Als dit Rath was geweest met Toot dan hadden we over al die foutjes lopen klagen en doen. En nu? Alleen maar lovende woorden met daaronder gestopt dat die nog wat puntjes heeft.
Dat komt waarschijnlijk omdat Totilas met Rath in een neerwaartse spiraal zit en dit paard juist vooruitgang heeft geboekt..
KG_Images schreef:Goede stukken tussen, maar bij Sune Hansen was het beeld inderdaad een stuk rustiger. Maar ook daar vond ik hem achter niet sterk en tikte hij in piaffe en passage regelmatig terug naar de grond. Onder Edward zie je dat ook in ergere maten, maar een baan als Vechta levert bij meer paarden spanning op, dus wellicht heeft dat ook meegespeeld. Ben benieuwd hoe deze combinatie over een jaar door de baan gaat.
kimmie261 schreef:sune hansen reed hem ook in een kur met zweep...
http://www.youtube.com/watch?v=QcF6LInRPd0
goed, paard is per eind oktober /begin november vorig jaar bij edward terecht gekomen,ach nog geen 3 maanden verder hoop ik toch niet dat mensen verwachten dat edward het paard met sprongen verbeterd heeft,denk dat je rustig kan stellen dat je met een 2 kleine 3 maanden verder je echt nog wel een "team" moet worden met een nieuw paard.
mensen vinden dat MAR nog steeds aan toot moet wennen en de tijd moet krijgen,maar die is inmiddels 15 maanden verder,en het paard is er nu niet echt "beter"op geworden.
xmarliez schreef:kimmie261 schreef:sune hansen reed hem ook in een kur met zweep...
goed, paard is per eind oktober /begin november vorig jaar bij edward terecht gekomen,ach nog geen 3 maanden verder hoop ik toch niet dat mensen verwachten dat edward het paard met sprongen verbeterd heeft,denk dat je rustig kan stellen dat je met een 2 kleine 3 maanden verder je echt nog wel een "team" moet worden met een nieuw paard.
mensen vinden dat MAR nog steeds aan toot moet wennen en de tijd moet krijgen,maar die is inmiddels 15 maanden verder,en het paard is er nu niet echt "beter"op geworden.
Je moet wel na gaan dat MAR Totilas kapot gereden aankreeg, ja dat beest is kapot gereden en helaas gaat MAR hem nu ook kapot rijden als hij bij SJ gaat trainen. Meneer Gal krijgt paarden die nog niet veel geleden hebben maar wel op een hoog nivo zitten, daar zit het verschil.
Totilas was alleen te berijden met goed veel kracht en tja als je van huis uit geleerd hebt dat rijden GEEN krachtsport is dan is dat wel even wennen ja
xmarliez schreef:kimmie261 schreef:sune hansen reed hem ook in een kur met zweep...
Je moet wel na gaan dat MAR Totilas kapot gereden aankreeg, ja dat beest is kapot gereden en helaas gaat MAR hem nu ook kapot rijden als hij bij SJ gaat trainen. Meneer Gal krijgt paarden die nog niet veel geleden hebben maar wel op een hoog nivo zitten, daar zit het verschil.
Totilas was alleen te berijden met goed veel kracht en tja als je van huis uit geleerd hebt dat rijden GEEN krachtsport is dan is dat wel even wennen ja
xmarliez schreef:Beetje goed kijken naar de filmpjes en je weet voldoende
Odieta schreef:xmarliez schreef:Beetje goed kijken naar de filmpjes en je weet voldoende
Dan moet je toch wat beter kijken. En je dressuurknobbel wat verder ontwikkelen. Als je heel goed kijkt. zie je nl geen strak gespannen armen. Maar vering in de armen wat duidelijk laat zien dat hij elke keer weer loslaat voor. Ook op totilas in een filmpje (ander topic) zie je hem duidelijk ophoudingen maken en dus geen trekken(kracht) gebruiken.
Nee vind hem op romanov heel mooi sturen met erg veel rust in zijn lijf.
Odieta schreef:Dat laatste klopt ook niet helemaal, Gribaldi had namelijk helemaal nietzoveel go en drive.. dat is er in gereden.
oji schreef:@KG-Images. Dat Romanov bij Sune ook geen sterke achterhand had, had ik in het andere topic idd ook gemeld. Feit is alleen wel dat hij bij Sune niet liep te sloffen...ook niet in Vechta in 2009.
@ Odieta, waar verwijs ik naar het filmpje van Rath in Vechta? Daar doelde ik helemaal niet op. Bij elk publiek optreden van MAR met Totilas wordt er een bak stront over hem uitgekieperd, wat ik niet sympathiek vind. Nee het Totilas loopt nu niet fijn, dat ziet iedereen. Maar misschien heeft dat (en zijn vele "kleine" blessures) er ook mee te maken dat Totilas momenteel veel wordt ingezet voor de dekdienst. Iets wat bij Edward in de eerste jaren helemaal niet en later mondjesmaat gebeurde. Ik vond ook bij Edward al dat Totilas minder oogde sinds ie ingezet werd voor de dekdienst. Ik ben niet pro MAR of anti Edward, maar erger mij wel aan het dat als Totilas bij MAR minder loopt als bij Edward, MAR tot de grond afgebrand wordt. Terwijl er nu een paard onder Edward minder loopt als bij de vorige ruiter, daar wordt niet over gerept. Ook niet over het feit dat dus ook Edward evengoed een door iemand anders voor de Grand Prix klaargestoomd paard overneemt. Ik vind een dergelijke paardenwissel normaal hoor in de topsport, maar toen Totilas werd verkocht was het schande dat iemand anders op een paard wou gaan rijden dat door Edward was opgeleid. Edward pakt dus ook gewoon het paard dat door iemand anders is opgeleid over, net zoals Anky, Jeroen Dubbeldam...en vele anderen.