Stichting "Het Afdankertje" met de noorderzon vertrokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:00

Ik snap dat soort mensen echt niet... op zo'n manier geld verdienen over de rug van dieren ....

Helaas duiken er steeds meer van dat soort "weldoeners" op. Hopelijk zijn de mensen snel gevonden. Lijkt me dat ze toch ergens een belastingaangifte moeten doen, of de bankrekening gebruiken???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:01

Zit er geen bekende in het bestuur?? :+ }> ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:02

Die hennep kwekerij hoeft niet van hun zelf te zijn,ze kunnen die schuren ook verhuurd hebben aan die gasten.Ik weet dat veel gasten een locatie zoeken om daar hun hennep te kweken,je kan er flink wat geld voor krijgen als je hun een schuur verhuurt.Maar je bent ten alle tijden medeplichtig,of je het nou weet of niet dat ze wietplanten kweken.Ze zouden het sowieso geweten moeten hebben,je ziet het aan al die aparatuur en je ruikt de lucht,hoe goed de afvoer ook is.

Zo jammer want nu worden de meeste stichtingen niet meer vertrouwd.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:03

maar dan nog gohja........verklaart dat de afbeeldingen in de profielen nog niet.

en die geven mij toch echt een hele nare nasmaak

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 12:04

Gohya, op een ander forum staat een reactie van iemand die bij deze stichting heeft gewerkt op de vorige locatie en dat er daar ook al een hennepkwekerij aanwezig was in eigendom van de dames. Ze mochten er alleen (logisch) niet over praten.

Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk dat de paarden terecht komen en de mensen hun geld krijgen waar ze recht op hebben :)

gohya

Re: Stichting "Het Afdankertje" met de noorderzon vertrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:10

Dan is het dus duidelijk dat het de kwekerij was van beide dames.
Ook is duidelijk dat ze veel geld wilen verdienen.
Als de stichting falliët is kunnen de mensen hun geld wel vergeten,mits het een officiële stichting was.
Het bestuur van een stichting moet uit 3 mensen bestaan,waarvan er 1 geen familie mag zijn,kan de politie niet opvragen wie de 3de persoon van het bestuur is?Adres en andere gegevens zijn allemaal bekend bij de notaris.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:18

Nee die hennep kwekerij was ook van hun.
Daar probeerde ze dus ook nog extra geld mee te verdienen.
En idd...dat logo op hun hyves site zegt ook genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:19

Hoop dat ze gevonden worden....die paarden zullen wel verkocht of geslacht zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:21

@Gohya
Een stichting mag/kan ook opgericht worden door 1 persoon!

Citaat:
Kenmerken stichting

Een stichting is een rechtspersoon en wordt opgericht bij notariële akte door 1 of meer personen. Dit kan ook een testament zijn. In dat geval ontstaat de stichting pas na het overlijden van degene die het testament heeft aangemaakt. Een stichting heeft geen leden en dus ook geen algemene ledenvergadering. In de statuten van de stichting staat wie welke bevoegdheden heeft. Het bestuur speelt daarbij meestal een belangrijke rol.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:28

ze hebben mij voor een paar jaar geleden flink beet genomen had een draver aan ze verkocht en ging af en toe nog helpen
ze hadden wat paarden en ezels met artrose wees hun toen op soulmate nutrition later kreeg ik van yvonne die het verkoopt een rekening hadden hun bij haar onder mijn naam het besteld voor best veel geld waar ik dus niks van wist.
toen ik verhaal ging halen hadden ze de politie gebeld wat ik was zogenaamd niet goed bij mijn hoofd :( :( :( .
ben er daarna nooit meer geweest het zijn mensen die profiteren overd e ruggen van dieren.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:36

Als het overschot aan paarden dat geen waarde meer heeft voor de markt en voor de sport nou eens gewoon direct afgemaakt wordt, en mensen eens stoppen met het lukraak aanfokken met waardeloze dieren omdat ze heb nu eenmaal leuk vinden een veulentje in de wei te hebben, dan zouden er geen paarden meer terecht komen bij dit soort dubieuze instellingen en bij mensen die geen verstand van- en geen geld hebben om om een paard goed te kunnen onderhouden...

rockforty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:44

Amen!!
Ik ben het helemaal eens met de reactie van Jasmijn78.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:49

Juist! Helemaal mee eens. Neem verdorie zelf je verantwoordelijkheid met je oude dier. Alleen de naam van de stichting al...

Daarnaats blijft het natuurlijk ook gewoon heel, heel fout wat deze dames blijkbaar uitgehaald hebben. Het één praat het ander niet goed.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:53

Ik heb begrepen dat ook de dierenambulance en AID daar dieren (tijdelijk) onderbracht, en dat zij ook verbaasd zijn dat ze vertrokken zijn. (dus niet alleen particulieren die van hun paard "af willen")

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:03

@Brainless
Ow dat wist ik niet,de notaris die wij hadden zei dat er 3 mensen in het bestuur moesten zitten.
Een voorzitter,secretaris en een penningmeester.En alles staat hier officieel op papier bij de notaris.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:09

jeetje..wat bestaan er toch erge mensen..
verdien je geld op een eerlijke manier..en al helemaal niet over de rug van deze weerloze paarden en pony's :(

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:09

Maar de oprichting (bij de notaris) kan door 1 persoon ( dus op 1 naam).
Het bestuur hoeft niet genoemd te worden in de notariële akte (zou ook wat zijn, dat als je een nieuwe penningmeester krijgt je eerst weer naar de notaris moet).

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:15

Brainless schreef:
Het bestuur hoeft niet genoemd te worden in de notariële akte (zou ook wat zijn, dat als je een nieuwe penningmeester krijgt je eerst weer naar de notaris moet).

Wanneer er een bestuurswijziging is, moet dit wettelijk gezien binnen een week doorgegeven worden bij de KVK. (toevallig net gedaan, daarom weet ik het zo goed ;) )
Wel een beetje offtopic trouwens....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:31

Brainless schreef:

Als er 1 persoon veranderd in het bestuur moeten wij idd. weer naar de notaris.
Het gaat heel erg officieel bij de notaris die wij hebben.
Zou eigenlijk bij álle stichtingen zo moeten gaan,dan hadden ze de 2 dames van het afdankertje snel gevonden.Ze hebben uiteraard ook een woonadres en dat staat ook genoteerd bij de notaris.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:36

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:42

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:44

Ik heb er sowieso een hekel aan dat andere mensen (die een ander levensstandaard hebben.. zoals de rest van de mensen) als zeer dom worden neergezet.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:46

jasmijn78 schreef:
Als het overschot aan paarden dat geen waarde meer heeft voor de markt en voor de sport nou eens gewoon direct afgemaakt wordt, en mensen eens stoppen met het lukraak aanfokken met waardeloze dieren omdat ze heb nu eenmaal leuk vinden een veulentje in de wei te hebben, dan zouden er geen paarden meer terecht komen bij dit soort dubieuze instellingen en bij mensen die geen verstand van- en geen geld hebben om om een paard goed te kunnen onderhouden...

helaas heb ik dit al meerder malen gezegd op bokt over mensen die hun paard wegdoen omdat het niet meer normaal kan functioneren dus maar als grasmaaier kan dienen. dat ik dan ook bij me eigen denk van breng dat dier weg.
maja vaak krijg je dan half bokt over je heen.

ik hoop niet dat die zaak omtrent die dode pony's en deze zaak bij elkaar horen zou toch vreselijk zijn.
ik hoop voor de dieren dat ze allemaal een goed plekje hebben

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:51

Jeetje, hopelijk zijn de dieren wel in orde.. Dat ze zomaar vertrokken zijn en mensen niet hebben laten weten waar de dieren zijn, die wietplantage die is gevonden, de ervaringen die ik hier lees, de website die uit de lucht is en die lege hyves met dat plaatje (en ook de hyves van de beheerder met een soortgelijk plaatje) zegt allemaal wel genoeg.
Wat een enorm asociale mensen dat ze op deze manier hun geld verdienen! Ze hebben iedereen gewoon ijskoud belazerd, alle tijd, energie, geld en andere middelen die mensen erin hebben gestoken waren dus voor niks :n En nu is het nog maar de vraag waar de dieren heen zijn gebracht en hoe ze er aan toe zijn..
Ik vind het echt erg als er misbruik wordt gemaakt van het vertrouwen. Als ik die reacties lees in het topic over de hulp met SBS6 dan reageert iedereen zo blij op de hulp voor de stichting en dan blijken die vrouwen helemaal niet 'echt mensen met een hart voor dieren' te zijn, maar ordinaire oplichters :\ Niet alleen de dieren en de directe betrokkenen zijn hier de dupe van, andere stichtingen die wel oprecht zijn hebben het nu ook moeilijker gekregen dankzij deze 'dames' omdat het vertrouwen in stichtingen zo wordt geschaad.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:30

Jeetje.... hier kom ik vrijwel iedere dag langs, is echt heel dichtbij! Was al verbaasd dat ze zo van de één op de andere dag vertrokken waren! Schandalig dat mensen zoiets doen over de rug van dieren!