Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kleinvosje schreef:singasong schreef:Mij maak je niet wijs dat een paard het fijn vind om in de blubber te staan. Bij de meeste eigenaren kunnen ze gewoon niet anders, het is op stal of in de blubber.
Wat voor moeite is het in vredesnaam om een bestraat stuk te maken zodat ze niet in de blubber hoeven staan??
Hier ben ik het niet mee eens. Mijn paard gaat heerlijk in de plassen staan stampen en rollen. Daarbij MAG je niet overal een stuk bestraten, heb je weer toestemming voor nodig. Dus moeite is het niet, maar tegenwerking wel...
singasong schreef:Mij maak je niet wijs dat een paard het fijn vind om in de blubber te staan. Bij de meeste eigenaren kunnen ze gewoon niet anders, het is op stal of in de blubber.
Wat voor moeite is het in vredesnaam om een bestraat stuk te maken zodat ze niet in de blubber hoeven staan??
ceasario schreef:Airborn schreef:Ik heb er eigenlijk mn vraagtekens bij of er wel idd zoveel meer verwaarlozing is... Voor mn gevoel is het vooral dat mensen veel sneller vinden dat dieren mishandeld worden...
Als je student diergeneeskunde bent leer je snel grenzen te verleggen..
Maar er staat wat buiten waar je veel vraagtekens bij mag zetten.![]()
Ik houd het dan maar bij een citaat van Sjef Janssen:Citaat:Even in Germany and Holland, in the lower levels and at the regional shows, there is a lot of extremely bad riding. A lot of people don’t even know how to approach a horse, how he thinks and how he feels, how he should be handled, how to get a language together – they cannot even treat their dog well, how can they treat a horse well!!!
singasong schreef:kleinvosje schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. Mijn paard gaat heerlijk in de plassen staan stampen en rollen. Daarbij MAG je niet overal een stuk bestraten, heb je weer toestemming voor nodig. Dus moeite is het niet, maar tegenwerking wel...
En heeft hij wel een droog stuk of inloopstal waar hij droog kan staan? Zo niet dan heeft je paard geen andere keus en vind ik dit verwaarlozing. Nattigheid is voor geen één paardenlijf goed.
Abacab schreef:Voor al die mensen die niet mogen bestraten, of een schuilstal mogen bouwen, of geen apart stukje hebben om hun paarden droog te laten staan, of geen warm [inloop]stalletje kunnen bieden:
Ik vind dat als je niet eens een geschikte stalling voor je paard kunt bieden, je er helemaal niet aan moet beginnen. vaak is een geschikte stallen enkel een kwestie van geld. tegewoording denkt iedereen maar het recht te hebben een paard te houden waarbij helemaal niet wordt gekeken naar de behoefte van het paard.
gohya schreef:@Abacab
En wat als je al vanaf 1993 een inloopstal hebt staan die opeens na zoveel jaren afgebroken moet worden?
Dan moet je je paarden ook maar verkopen? je kan zomaar opeens voor een verassing komen te staan,je begint aan paarden als je het voor elkaar hebt,maar als er dan plotseling iets veranderd door de gemeente?
Das toch onmacht dan.
kleinvosje schreef:schrikdraad schreef:Daar wil ik wel eens een foto van zien.
Dat is namelijk iets wat ik hier niet kan schieten.
Heb je het tegen mij? Zoals gezegd, ik kan nu geen foto's plaatsen en ik hoef me niet te verdedigen. Wat ik zeg zal bevestigd worden door mijn stalbazin en stalgenoten...
ThreeFingers schreef:Het weer is nu eenmaal "overmacht", net als dat er nu strenge vorst komt...en dan? staan al die arme paarden in de kou?
Wat verwachten ze dan, dat we allemaal grote overdekte weilanden hebben met vloerverwarming
Giolli schreef:Hmm... Die bokker was niet de enige die de DB op bezoek had want hier kwam de politie ook al langs laatst dat ze maar binnen moesten blijven staan. (Allemaal van die kl*te zeik mensen die met hun ...hondjes gaan wandelen en dan de paarden in de wei zien en denken: "Hmmm als ik straks thuis kom zal ik maar eens even bellen!"
De politie zei zelf ook al tegen mijn vader dat hij gek werd omdat ze zowiezo om het half uur gebeld worden... )
Nou mooi niet dus. Met pijn in ons hart hebben we de zomerweide geopend, terwijl die nog harstikke mooi was. Helaas wordt het nu ook al een kliederboeltje en heb ik dus voor de lente/zomer straks niets meer over.
Maar het kan niet anders, geen haar op m'n hoofd die er aan denkt dat mijn paarden maar binnen blijven staan.![]()
TS, Je paarden zien er super gezellig uit. Soms is het bij ons ook zo'n oorlogs bedoeling.Stelletje terroristen!!