War Horse sleept zes Oscar-nominaties in de wacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selly13

Re: War Horse sleept zes Oscar-nominaties in de wacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:49

Heb hem ook al gezien!
En het is echt een gave film!
En de nominaties zijn zeker terecht! <3

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:57

s6801881 schreef:
_Ashii_ schreef:
Heb hem al gezien :) echt zo een mooie film! Heb echt vaak gehuild, super film!

Bij nader inzien misschien toch maar niet naar de bios :o kan niet zo goed tegen tranentrekkers :=

haha het is echt een super film! Als ik jou was zou ik hem echt wel gaan kijken :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:13

ik heb hem ook al gezien(heb em al op dvd) :o :D en ow men wat heb ik moeten huilen tijdens deze film kon echt me tranen niet meer inhouden bij deze film.
de oscars dubbel dwars waard het is echt een waanzinnige film :j *\o/* en voor iedereen zeker het kijken waard

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:47

Zal ik 'm al gaan kijken van de week, of zal ik wachten en hem voor het eerst in de bios kijken O:)
Wel met een groooot pak zakdoeken, kan er zo niet tegen :o Krijg bij de trailer elke keer al giga kippevel.
Ben heel erg benieuwd!

Edit: Zie net dat hij al bij Pathé-bioscopen in voorpremière is!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 07:25

Ik heb hem ook al gezien thuis en hij is echt super mooi.. Zelfs mijn ouders die niet zoveel met paarden hebben vonden het een mooie film! :)

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 07:31

Ik heb hem ook gezien. Echt een geweldige film!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 07:33

Ik heb hem ook al gezien en het is echt een geweldige film! Echt zo'n film die je meetrekt in het verhaal.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:52

vraag me wel af, van hoeveel die deze film helemaal geweldig vonden, het boek ook echt gelezen hebben?
Ik had gewoon meer verwacht van de film. Had het niet zo geweest dat Spielberg echt al eeuwen bezg is met het maken van deze film (al was het maar in zijn hoofd) dan had ik meer verwacht van dingen zoals accenten waar ik me aan stoorde. Het niet volgen van het boek en het helaas vond ik dat hij er te veel overdreven dingen in had gestoken.
Spoiler:
Zo vond ik de akker scene echt waardeloos. In het boek groeit joey op met het werkpaard en leert op die manier de akker te bewerken. Zo was het dat albert ook op het einde die joey zelf schoonmaakte en erachter kwam dat het Joey was toen hij hem schoonmaakte. Ook dit stuk vond ik een verkrachting in de film en dan nog niet te spreken over het ongelooflijke gehinnik overal en nergens. En de enorm sterke band tussen Joey en Hawthorn ( was dat ook al weer de naam van die zwarte) dat het niet een strijd was tussen die twee, maar dat Hawthorn juist Joey zijn steun was. In de film zijn ze gelijk van het begin al concurenten, terwijl dat in het boek niet 1x het geval was.

Voor degene die de film niet gezien hebben, niet de spoiler lezen, want dan verpest je de film voor jezelf.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:59

Denk dat straks alle bioscopen bezet zijn door bokt mensen die deze film wilen zien :P

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:04

Spoiler:
De eerste scene die je beschrijft vond ik vooral zielig voor het paard :(:) :Y) . En van de categorie kinderfilm :D . Net als het gehinnik, maar het heeft me niet gestoord.
En de concurrentie tussen de paarden was toch maar kort? De ruiters gingen de strijd aan, niet zozeer de paarden. Ik zag juist wel de vriendschapsband, volgde elkaar mooi op.

Ik heb het boek niet gelezen, dus ik had ook geen verwachtingen, scheelt een boel. Volgens mij loopt het verfilmen van een boek waar je vol van bent, bijna altijd uit op een teleurstelling.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:11

Heb bewust gewacht met kijken omdat ik hem graag op het grote doek wil zien :) Ik zal dus ook volgende week in Denhaag zijn voor de premiere.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:11

LecyTinker schreef:
vraag me wel af, van hoeveel die deze film helemaal geweldig vonden, het boek ook echt gelezen hebben?
Ik had gewoon meer verwacht van de film. Had het niet zo geweest dat Spielberg echt al eeuwen bezg is met het maken van deze film (al was het maar in zijn hoofd) dan had ik meer verwacht van dingen zoals accenten waar ik me aan stoorde. Het niet volgen van het boek en het helaas vond ik dat hij er te veel overdreven dingen in had gestoken.
Spoiler:
Zo vond ik de akker scene echt waardeloos. In het boek groeit joey op met het werkpaard en leert op die manier de akker te bewerken. Zo was het dat albert ook op het einde die joey zelf schoonmaakte en erachter kwam dat het Joey was toen hij hem schoonmaakte. Ook dit stuk vond ik een verkrachting in de film en dan nog niet te spreken over het ongelooflijke gehinnik overal en nergens. En de enorm sterke band tussen Joey en Hawthorn ( was dat ook al weer de naam van die zwarte) dat het niet een strijd was tussen die twee, maar dat Hawthorn juist Joey zijn steun was. In de film zijn ze gelijk van het begin al concurenten, terwijl dat in het boek niet 1x het geval was.

Voor degene die de film niet gezien hebben, niet de spoiler lezen, want dan verpest je de film voor jezelf.

Ik heb het boek dan niet gelezen.
Maar vond de film gewoon erg overdreven.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:16

/3 ja ook ik heb hem gezien vond naar mijn gevoel nog te weinig paard ......wilde dus meer paard zien

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:05

aangezien het boek vanuit het persectief van Joey is geschreven, is het natuurlijk moeilijkerom je aan het boek te houden, maar ik vond bepaalde dingen in het boek gewoon zo belangrijk, die in de film dus niet zo overkwamen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:56

Ik moet m nog gaan kijken, hoop dat ik mn vriend mee krijg :D

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:42

Verdiend, schitterende film!

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:49

Netam89 schreef:
Denk dat straks alle bioscopen bezet zijn door bokt mensen die deze film wilen zien :P

Dat denk ik ook

Ga deze film binnen kort ook zien en ben zeer benieuwd

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:02

Die film is echt zo mooi <3

Ik ga hem nog een keer in de bios kijken

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:09

Tweetyj schreef:
Geweldig verdiend, ik heb hem gezien en het is een enorm indrukkwekkende, kippenvelopwekkende film :j

Wauw dan ga ik m zeker bekijken. Gaaf een goeie paardenfilm.

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:16

Ik heb hem ook gezien in Amsterdam de premiere tijdens JA, hele mooie film zeker een aanrader!!
(ook voor niet paardenmensen, mijn ouders vonden de film ook prachtig)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:12

Ik wilde het boek lezen als ik de film moeite waard vond maar helaas. Persoonlijk vind ik het echt een kinderfilm op paar scenes na, maar ik bedacht me dat die ook in Black beauty voorkwamen en dat is feitelijk ook een kinderfilm. Ik had dat liever van tevoren geweten want nu is het voor mij hierdoor juist een tegenvaller geweest.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:14

s6801881 schreef:
_Ashii_ schreef:
Heb hem al gezien :) echt zo een mooie film! Heb echt vaak gehuild, super film!

Bij nader inzien misschien toch maar niet naar de bios :o kan niet zo goed tegen tranentrekkers :=

Ik ga ook absoluut niet... Ik durf te wedden dat ik na 3 minuten al loop te janken en niet meer ophou :')

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:21

Ik ging hem in de trein kijken op mijn tablet. Dat had ik maar beter niet kunnen doen, zat daar lekker te janken in de trein... :')

Nilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:30

Heb de film al gezien!

Was wel een mooie ontroerende film alleen wel erg saaie stukken er in. En niet echt realistisch en overdreven soms.

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:49

Ik vond het wel een mooie film :j
Kan me opzich wel over de overdreven stukjes heen zetten en heb daar niet zo'n last van :n