En het is echt een gave film!
En de nominaties zijn zeker terecht!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. En van de categorie kinderfilm
. Net als het gehinnik, maar het heeft me niet gestoord.LecyTinker schreef:vraag me wel af, van hoeveel die deze film helemaal geweldig vonden, het boek ook echt gelezen hebben?
Ik had gewoon meer verwacht van de film. Had het niet zo geweest dat Spielberg echt al eeuwen bezg is met het maken van deze film (al was het maar in zijn hoofd) dan had ik meer verwacht van dingen zoals accenten waar ik me aan stoorde. Het niet volgen van het boek en het helaas vond ik dat hij er te veel overdreven dingen in had gestoken.Spoiler:
Zo vond ik de akker scene echt waardeloos. In het boek groeit joey op met het werkpaard en leert op die manier de akker te bewerken. Zo was het dat albert ook op het einde die joey zelf schoonmaakte en erachter kwam dat het Joey was toen hij hem schoonmaakte. Ook dit stuk vond ik een verkrachting in de film en dan nog niet te spreken over het ongelooflijke gehinnik overal en nergens. En de enorm sterke band tussen Joey en Hawthorn ( was dat ook al weer de naam van die zwarte) dat het niet een strijd was tussen die twee, maar dat Hawthorn juist Joey zijn steun was. In de film zijn ze gelijk van het begin al concurenten, terwijl dat in het boek niet 1x het geval was.
Voor degene die de film niet gezien hebben, niet de spoiler lezen, want dan verpest je de film voor jezelf.

s6801881 schreef:_Ashii_ schreef:Heb hem al gezienecht zo een mooie film! Heb echt vaak gehuild, super film!
Bij nader inzien misschien toch maar niet naar de bioskan niet zo goed tegen tranentrekkers