Bondscoach Sjef Janssen rekent voor Londen op zijn Anky

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tweetyj

Re: Bondscoach Sjef Janssen rekent voor Londen op zijn Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:19

Het lijkt me sowieso een beetje oneerlijk als ze in de os (met upido) mag starten, laat eerst maar eens zien hoe goed hij is inderdaad en dan nog hebben we ook andere sterke combinaties :j

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:24

Ik ben er van overtuigd dat ze dat wel gaat doen hoor :) als ze liever Upido meeneemt zal Upido beter moeten presteren dan Salinero. Dat ze sowieso meemag. Tsja ze zit niet voor niks in het olympisch kader. Ze heeft zich bewezen. Dat anderen meer starten is gewoon een kwestie van een andere voorbereiding/ of gewoon nog niet goed genoeg zijn. Dat heeft imo niks met oneerlijkheid te maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 20:25

Tweetyj schreef:
Het lijkt me sowieso een beetje oneerlijk als ze in de os (met upido) mag starten, laat eerst maar eens zien hoe goed hij is inderdaad en dan nog hebben we ook andere sterke combinaties :j

Ze moet zich eerst nog officieel selecteren hoor.
Daar zijn een aantal wedstrijden voor aangewezen.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:32

Cayenne schreef:
Tweetyj schreef:

Ze moet zich eerst nog officieel selecteren hoor.
Daar zijn een aantal wedstrijden voor aangewezen.

Weet jij toevallig ook welke wedstrijden dit zijn?
En moest je er daarvan dan niet op minimaal 3 aan start komen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 20:33

Volgens mij is dat nog niet officieel bekend maar ik gok zomaar dat het NK daar onderdeel van is.
en ik wil ook Aken zeggen maar die wedstrijd is vrij laat. Ik weet niet hoelang van tevoren ze die beslissing willen nemen?

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:39

Sjef had het over Juni volgensmij?
@anthonia ik zeg ook niet dat ze het niet verdiend maar vind dat de anderen ook een goede kans moeten krijgen :j
En inderdaad als ze gewoon die selectie doorkomt en beter dan de andere is het verdiend hoor dat zeg ik ook niet ;)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:50

Er zijn/waren een heleboel wedstrijden, voor de liefhebber:
http://www.fei.org/sites/default/files/ ... ry2012.pdf
Als je niet aan die eis voldoet mag je gewoon niet naar de OS, zelfs al zou jouw land wel de startplaats toegewezen hebben gekregen.

Maar daarnaast heb je natuurlijk ook nog de selectieprocedure die elk land zelf kan vaststellen, trials of bepaalde wedstrijden die als meetmoment kunnen dienen, of plaatsing op de wereldranglijst, vormbehoud aantonen, enz., enz. Het kan natuurlijk handig zijn als je man de bondscoach is maar eerlijk gezegd zie ik niet hoe je om Anky heen kunt. Ze is met Salinero toch echt de tweede combinatie van Nederland. Ere wie ere toekomt.

Normaal gesproken moet Nederland toch echt vier ruiters kunnen sturen, een team van drie (dat staat al vast) aangevuld met 1 ruiter die er individueel op grond van zijn plaats op de wereldranglijst recht op heeft.

De eerste drie (dus die in het team) hebben tot half juni of zo, voor de vierde geldt de toestand op 1 maart a.s.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:54

Het zou me niks verbazen als Anky zonder aankondiging ergens van start gaat op een kleine GP wedstrijd met Upido.

Ik ben zeer benieuwd hoe het gaat lopen komend half jaar! Dat de kaarten nog niet geschud zijn maakt het bijzonder spannend!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 21:03

Hermelientje schreef:
Als je niet aan die eis voldoet mag je gewoon niet naar de OS, zelfs al zou jouw land wel de startplaats toegewezen hebben gekregen.

Maar die wedstrijden moeten door de bondscoach wel aangewezen worden als observatiewedstrijd voor de OS.
Ik neem aan de WB-wedstrijden dat al niet kunnen zijn, omdat je dan bijv met de finale (die in Den Bosch is en op zich een mooi meetpunt zou kunnen zijn) ook al een aantal andere combinaties uitsluit die het wellicht wel goed op de OS zouden doen maar momenteel te kampen hebben met blessures.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:17

Sjef zal 't toch niet zomaar zeggen ;) ?

Ik hoop dat Vontango en Toots het goed gaan doen, lijken me leuke paarden!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:29

Cayenne schreef:
Hermelientje schreef:

Maar die wedstrijden moeten door de bondscoach wel aangewezen worden als observatiewedstrijd voor de OS.
Ik neem aan de WB-wedstrijden dat al niet kunnen zijn, omdat je dan bijv met de finale (die in Den Bosch is en op zich een mooi meetpunt zou kunnen zijn) ook al een aantal andere combinaties uitsluit die het wellicht wel goed op de OS zouden doen maar momenteel te kampen hebben met blessures.

Twee verschillende dingen. De FEI stelt de minimale eis waaraan je moet voldoen om naar de OS te mogen. Daarnaast heb je nog de eisen die elk land stelt. Die liggen natuurlijk in Nederland en Duitsland veel hoger dan in bijvoorbeeld Colombia.

We hebben op dit moment een Olympisch kader met 4 combinaties. Het woord "Olympisch" suggereert dat je daar minstens in zult moeten zitten om geselecteerd te kunnen worden. Upido zit daar natuurlijk nog niet in. Voor zover ik weet is er nog niks bekend over de observatiewedstrijden. Maar ik mag toch hopen dat dezelfde vergissing niet tweemaal gemaakt wordt en dat het niet te vroeg besloten wordt. Volgens mij zegt Sjef dat ook, al geeft hij er een andere draai aan door het over jonge paarden te hebben. Hij gaat natuurlijk niet zeggen "ik heb vier jaar geleden te vroeg geselecteerd". ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 21:33

En eerst maar eens kijken wat er tegen die tijd geblesseerd is en wat niet :+
Het is nog een half jaar weg. Er kan nog van alles gebeuren.
*denkt aan Lingh die toen naast de klep sprong*.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:34

Floor_x schreef:
Adelinde, Anky, Imke en Hans-Peter...
Niet zo'n slechte selectie toch?

Ik hoop dat in iedergeval Edward en Adelinde in het team zitten :)

Anky moet ik nog zien... Ze heeft op vorige spelen laten zien wat ze kan, maar we hebben nu al zo lang niks van haar gehoord/gezien... Ik zou het eerlijk vinden tegenover de rest dat ook Anky zich opnieuw moet bewijzen op wedstrijd met een beetje concurrentie (want volgens mij was dat met Salinero laatst niet echt het geval?). Jammer dat ze niet op Jumping heeft gestart...

Welke "grote" wedstrijden komen er nog aan voor haar?

Anky, Imke, Hans Peter en Edward, het zijn goede ruiters, daar niet van.. Maar waar zijn de paarden om mee te starten? Geen van allen heeft enige concourservaring.. Een bar slechte voorbereiding naar mijn mening. Zelfs Duitsland heeft op dit moment meer zekerheid dan Nederland, en dan hebben we het nog niet eens over Engeland. Beetje jammer dat Nederland alles van het laatste moment af laat hangen. Ik wil best geloven dat er achter de schermen hard gewerkt wordt, maar dat had al veel eerder moeten gebeuren.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 21:36

Anky heeft Salinero sowieso weer op wedstrijd lopen, Edward heeft Sisther en hopelijk kan Sunrise nog een jaartje mee. Dan heb je in ieder geval al een berg aan ervaring lopen. Maar goed, dit jaar zijn we wel een beetje de outsiders natuurlijk.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:48

Bomba schreef:
Floor_x schreef:
Adelinde, Anky, Imke en Hans-Peter...
Niet zo'n slechte selectie toch?

Ik hoop dat in iedergeval Edward en Adelinde in het team zitten :)

Anky moet ik nog zien... Ze heeft op vorige spelen laten zien wat ze kan, maar we hebben nu al zo lang niks van haar gehoord/gezien... Ik zou het eerlijk vinden tegenover de rest dat ook Anky zich opnieuw moet bewijzen op wedstrijd met een beetje concurrentie (want volgens mij was dat met Salinero laatst niet echt het geval?). Jammer dat ze niet op Jumping heeft gestart...

Welke "grote" wedstrijden komen er nog aan voor haar?

Anky, Imke, Hans Peter en Edward, het zijn goede ruiters, daar niet van.. Maar waar zijn de paarden om mee te starten? Geen van allen heeft enige concourservaring.. Een bar slechte voorbereiding naar mijn mening. Zelfs Duitsland heeft op dit moment meer zekerheid dan Nederland, en dan hebben we het nog niet eens over Engeland. Beetje jammer dat Nederland alles van het laatste moment af laat hangen. Ik wil best geloven dat er achter de schermen hard gewerkt wordt, maar dat had al veel eerder moeten gebeuren.

Van het laatste moment af laat hangen? Wat een onzin.
Adelinde en Parzival zijn de enige zekerheid, en samen met Salinero zijn zij het die 80% kunnen scoren.
Dat moet de rest eerst nog zien te presteren, ook Upido. Maar Anky kennende??
Maar zien jullie Rath met Totilas 80% scoren? Ik niet hoor...
Verder snap ik bovenstaande post niet. Tuurlijk wordt er hard gewerkt maar als de paarden er eerder niet klaar voor waren?
Of zoals Sunrise lange tijd geblesseerd.
Bovendien zijn die nieuwe paarden voor HP en Edward hun pas laat aangeboden, ze hebben ze niet zelf gekocht ofzo, dus wat kunnen ze daaraan doen?
Gewoon blij zijn dat ze die kans geboden krijgen! Ik ben ervan overtuigd dat Sjef een heel sterk team naar London gaat sturen!
De aanval is de beste verdediging!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:59

Tango loopt er trouwens ook nog tussen met HP, geen 80% paard, maar een dikke 70% loopt hij vrij zeker.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:07

Ik denk ook dat Sjef een zo sterk mogelijk team naar London gaat sturen, maar ook een team dat erg onervaren is. Wat je zelf zegt, Adelinde is op dit moment de enige zekerheid. Ik gok er op dat Anky met Upido gaat en niet met Salinero. Ik heb Adelinde onlangs horen zeggen: thuis kan je wel kampioen zijn, op wedstrijd moet het gebeuren.. Kijk bijvoorbeeld naar Carl Hester en Charlotte Dujardin. Die hebben Uthopia en Valegro ongeveer een jaar geleden voor het eerst Grand Prix gestart, en die paarden zijn in een jaar tijd enorm gegroeid. Die mogelijkheid tot groei heeft Nederland niet, omdat de voorbereidingstijd veel korter is.

Ik heb geen idee waarom Nederland daar bij vrijwel iedere Spelen te laat mee is. En ja, Hans Peter en Edward kregen die paarden nu pas aangeboden. Maar de verkoop van Totilas is inmiddels ook alweer ruim een jaar geleden, het afscheid van Nadine stond ook al lang op de planning.. Ik bedoel, Engeland en Duitsland hebben meer vooruit gedacht.. Die kochten Totilas een jaar geleden met het oog op de Olympische Spelen. Die mogelijkheid hebben de Nederlanders ook gehad.

Edit: Misschien dat ze een team op de been kunnen brengen dat zilver of brons behaald, maar goud lijkt voor Nederland mission impossible. En dat is zonde..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:11

nederland heeft ook gezocht, maar vond niks. ze hebben naar utopia en valegro gekeken, maar utopia was te klein en valegro deed head schaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:21

Vraag me ook af waar Voice blijft.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:22

dat vroeg iemand anders zich ook al af ;)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:23

Of Nederland heeft voorbij de goede paarden gekeken. Valegro werd er bij de eerste bezichtiging uit gegooid, en Uthopia werd afgeschilderd als een trage knol met zweefdraf..

En inderdaad, United is uit beeld gebleven, Voice horen we niks meer van.. Verder had ik op Vivaldi gehoopt voor de Olympische Spelen. Die vind ik veel meer hebben dan Donna.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:26

Hmm ik vind het jammer dat Edward nog zoveel van Sisther uit gaat, denk dat Romanov het gaat worden...

en bij HP eigenlijk net zo, ga verder met die Donna of Whitney, maar Tango, te weinig progressie...

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:30

Bomba schreef:
Of Nederland heeft voorbij de goede paarden gekeken. Valegro werd er bij de eerste bezichtiging uit gegooid, en Uthopia werd afgeschilderd als een trage knol met zweefdraf..

En inderdaad, United is uit beeld gebleven, Voice horen we niks meer van.. Verder had ik op Vivaldi gehoopt voor de Olympische Spelen. Die vind ik veel meer hebben dan Donna.

ik kan me dat best voorstellen, want ik vindt dan utopia nu ook nog wel een zweef draf heeft, en ik vindt valegro ook niet heel mooi. maar die is wel goed kwa lopen

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:38

Ik kan me dat niet voorstellen.. Ik persoonlijk vind Valegro een wereldpaard, een van de beste die ik ooit gezien heb en ik had hem ook nooit laten staan. Ik verklaar de Nederlanders dan ook echt voor gek dat ze die kwaliteit niet hebben gezien. Uthopia loopt met zijn 'zweefdraf' wel tienen bij elkaar..

Maar in ieder geval, mooi of niet, tegen deze twee paarden kan Nederland straks niet opboksen op de Olympische Spelen.. Ik weet niet of ze dan wel de goede keus hebben gemaakt..

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:05

Ik heb meer vertrouwen bij de ervaren ruiters met jonge paarden dan de ervaren paarden met jonge ruiters. Wil niet zeggen dat bij definitie een jongen ruiter slecht zou presteren.
Maar ik denk dat wij als Nederland nog iets harder ons best moeten doen om ons hoofd boven water te houden. Dus misschien is het toch verstandig om Anky te sturen en Adelinde.

Ik heb toch het idee bij de OS dat de strijd nog groter is dan op een EK en een WK.

Ik heb alle vertrouwen in de keuze van Sjef.