En dat er een jonge cupido goedgekeurd is
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Stef_Diva schreef:We kunnen ons er nu erg druk om gaan maken... Maar UITEINDELIJK gaat het vanzelf over, de eerste hengst met staart is nu goed gekeurd, wel laat maar toch hij is er. Fokkers van trekpaarden met korte staarten raken hun paarden steeds moeilijker kwijt, omdat wij als gebruikers graag een lange staart zien om zo aan wedstrijden van bijvoorbeeld het knhs deel te mogen nemen. En dan het stukje zoals er hier beschreven wordt dat het aan de leden van het kvth ligt is niet helemaal waar... het stamboek heeft zoals bij veel stamboeken 2 groepen, fokkers die alleen voor de premies gaan (en tja er wordt nu eerder een hengst zonder staart goed gekeurd...) en de gebruikers groep, die toch meer op zoek zijn naar een kwalitatief goed paard (harde benen, juiste gang) met een lange staart!! Kortom er komt een tijd dat de fokkers hun paarden niet meer kwijt kunnen aan gebruikers... en dan komt het couperen/blokstaarten toch een keer op zijn eind!! Al gaat dit waarschijnlijk jammer genoeg heeeeeeel lang duren...
Zo zijn er nu ook zaterdag 2 oudere hengsten daarvoor afgekeurd..
.
Mijn belg heeft een enorme staart, die is best zwaar, maar er hangt nooit mest in. De laatste keer dat ik de staart gewassen heb is alweer ruim een half jaar geleden, en hij is gewoon hartstikke schoon. Alleen heel pluizig, waardoor je er lastig met een borstel doorheen komt. Ik denk dat goede voeding ook belangrijk is. De staart van mijn belg is trouwens in verhouding zeker niet zwaarder dan die van mijn tinker
colette_007 schreef:(...)terwijl ze in nld/bel voorla in de wei staan.... (paar uitzonderingen daargelaten die er power horse oid mee rijden). Al zie ik wel vaak dat dieren daar (vooral van de niet pro's) er niet voor gebouwd zijn/het werk eigenlijk niet aankunnen puur door niet functionele bouw etc dat weer voortvloeit uit fokbeleid van een mooi plaatje op stand ipv werkdier
Is mijn mening
Gelukkig strand dichtbij om het schoon te houden en goed middel ervoor om het zo ver mogelijk weer weg te krijgen.