Brandweer rukt uit voor in elkaar gezakt paard in Amersfoort

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:11

En de beste pennys staan weer eens aan wal...
aangezien bijna niemand hier inside information heeft
lijkt het mij onmogelijk om te oordelen.
we weten het allemaal weer zo goed
maar kijk eerst eens naar jezelf, leer iemand in zijn waarde te laten.
de beslissing ligt nog steeds bij de eigenaar en
het lijkt mij vreselijk als ik dit soort opmerkingen van wildvreemden over mijn
paard op bokt zou vinden!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:35

pearlie schreef:
Waarom moet hier in godsnaam een camera bovenop?

Lijkt me genoeg drukte met 6 brandweerlieden en nog dierenarts...

Je hebt get zelf kennelijk ook gekeken, dus kennelijk is het interessant. Misschien werd de brandweer wel gevolgd door een filmploeg weet jij veel...

De speculaties gaan weer vrolijk door met "ik heb gehoord dat..."
Blijft jammer

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:49

stef schreef:
pearlie schreef:
Waarom moet hier in godsnaam een camera bovenop?

Lijkt me genoeg drukte met 6 brandweerlieden en nog dierenarts...

Je hebt get zelf kennelijk ook gekeken, dus kennelijk is het interessant. Misschien werd de brandweer wel gevolgd door een filmploeg weet jij veel...

De speculaties gaan weer vrolijk door met "ik heb gehoord dat..."
Blijft jammer

Dat klopt, maar terwijl ik het keek vroeg ik me dat af. Ik geloof niet dat ik een cameraploeg op mijn erf of zelfs in mijn stal toeliet als mijn paard er zo aan toe was..
Maar ben het met je eens dat speculeren zinloos is. Er staat niet bij wat de oorzaak precies was en ook weten wij niet hoe ernstig het paard er precies aan toe was/is. Het lijkt misschien erger dan het is, bovendien zie je maar een klein stukje op het filmpje. Laten we hopen dat het paard goed hersteld en verder geen pijn oid hoeft te hebben.

LadyMadonna

Re: Brandweer rukt uit voor in elkaar gezakt paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:57

Als er een volgende camera ploeg is wordt er altijd toestemming gevraagd, je bent dus vrij om te weigeren

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:59

zodiacje schreef:
En de beste pennys staan weer eens aan wal...
aangezien bijna niemand hier inside information heeft
lijkt het mij onmogelijk om te oordelen.
we weten het allemaal weer zo goed
maar kijk eerst eens naar jezelf, leer iemand in zijn waarde te laten.
de beslissing ligt nog steeds bij de eigenaar en
het lijkt mij vreselijk als ik dit soort opmerkingen van wildvreemden over mijn
paard op bokt zou vinden!

Ben het helemaal met je eens Zodiacje!
Wat een k*t opmerkingen dat het paard maar even moet worden ingeslapen, terwijl niemand werkelijk weet hoe het zit! Hele domme reacties vind ik dat!! :(

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:04

gelukkig zijn er wel mensen die niet alleen denken aan rijden en wedstrijden.Waarom een paard gelijk inlaten slapen als het even tegenzit.Een goed DA doet dat ook niet die zijn opgeleid om dieren beter temaken en niet in telaten slapen.

kaars1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:51

Als je de foto's opzoekt staat er nu een bericht onder dat het weer goed gaat met het paard!! en een koliek aanval kan en is slopend voor een paard, dus als dat de reden is waarom hij is ingezakt kan ik me voorstellen om niet in te laten slapen..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:54

Nou sorry. Maar een paard zakt niet voor niets zomaar door de benen. Dat kan nooit goed zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:55

Koliek is ook "niet zomaar".

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:59

stef schreef:
Koliek is ook "niet zomaar".

En dan laten eten? En sederen? Hmmm.. dat was mij nooit geleerd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:03

Je was er toch niet bij? Je weet toch niet hoelang de aanval geleden is? Hoe kan je oordelen over iets wat je niet weet?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:04

stef schreef:
Je was er toch niet bij? Je weet toch niet hoelang de aanval geleden is? Hoe kan je oordelen over iets wat je niet weet?

Was jij er wel bij dan?

No offence hoor, maar als een paard een koliekaanval heeft gehad en nog steeds ligt in de stal duidt dit voor mij op een recente aanval.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:05

Nee, ik was er niet bij, ik oordeel ook niet op wat er gedaan wordt. Dat kan ik namelijk niet

kaars1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:06

laten eten oke misschien niet zo'n goed idee maar sederen ja hij moest toch rustig in het tuig getakeld worden. en ja van koliek kan een paard doodop raken en uitgeput willen gaan liggen!!!! en dan is het van belang om hem omhoog te krijgen hoe dan ook.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:06

stef schreef:
Nee, ik was er niet bij, ik oordeel ook niet op wat er gedaan wordt. Dat kan ik namelijk niet

Ik oordeel ook niet. :) Ik maak het op uit de berichten uit dit topic

0011223344Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:27

Wat betreft foto's/filmpjes, iedereen heeft vast wel in haar dorp een groepje fanatiekelingen die naar iedere oproep van de brandweer gaan om foto's te maken en te filmen. Vaak plaatsen ze de foto's op verslagen op het internet, zodat de plaatselijke bevolking kan zien wat voor werk de brandweermannen/vrouwen doen. Wat betreft het weigeren van deze fotografen: ik denk dat je op zo'n moment wel met iets anders bezig bent dan met een fotograaf. Als de ruimte te klein/gevaarlijk of wat dan ook is, stuurt de brandweer ze gerust weg.

Wat betreft het paard en de actie van de brandweer: ik ben blij dat de brandweer dit soort dingen doet. Mijn vriend heeft wel eens een paard wat zich vast had gerold onder een bakrand "gered". Losgezaagd en met de heftruck en een speciaal tuig waarmee ze ze ook uit de sloot tillen, in een door de brandweer gemaakte stal geplaatst. Dat paard was ook verdoofd maar niet te erg, want anders zou hij niet goed terecht komen wanneer ze hem weer lieten zakken.

De kosten: die worden niet doorberekend. Ze hebben veel liever dat je belt en dat ze voor "niets" komen dan dat je zelf gevaarlijke acties uithaalt. Zo ook met wanneer je paard in de sloot ligt. Niet zelf proberen, bellen. Als je een trap krijgt of je valt ook in de sloot, heb je een heel groot probleem en kost het uiteindelijk veel meer geld.

Ik hoop dat het ook goed komt met dit paard!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:34

Wie zegt dat dit paard gesedeerd was dan, of heb ik daar overheen gelezen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:36

Moderatoropmerking:
Wederom een aantal berichten verwijderd. Zoals in de eerder geplaatste moderatoropmerking al is genoemd is het niet de bedoeling om in dit topic namen te noemen. Eveneens is het niet de bedoeling om mensen/stichtingen/bedrijven in een kwaad daglicht te zetten.
Dit soort berichten worden verwijderd.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:38

kaars1978 schreef:
Als je de foto's opzoekt staat er nu een bericht onder dat het weer goed gaat met het paard!! en een koliek aanval kan en is slopend voor een paard, dus als dat de reden is waarom hij is ingezakt kan ik me voorstellen om niet in te laten slapen..

Dit staat er: xxxx zegt:

Fantastisch werk van de dierenarts en de brandweer uit Woudenberg. xxxx maakt het weer goed en ze hoefde gelukkig niet geeuthenatiseerd te worden. We zijn allemaal heel erg blij !

Ik lees ook nergens iets dat het paard een koliekaanval gehad zou hebben.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:39

Het paard heeft koliek gehad, staat in een van mijn reacties.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:07

Nienkex schreef:
Het paard heeft koliek gehad, staat in een van mijn reacties.

Hier een stukje van de eigenaars:
Citaat:
Komen we s morgens op stal lig M plat in haar stal, geen beweging in te krijgen en de wanhoop stond in haar ogen. In paniek iedereen gebeld, ook de dierenarts, die gelukkig heel snel ter plaatse kwam.
De keuze werd, of laten euthaniseren of mogelijk met behulp van de brandweer, van Woudenberg, het paard overeind laten hijsen en dan kijken of er nog wat te redden viel. Wel we wilden natuurlijk alles proberen om haar te redden. De dag daarvoor was ze nog vrolijk en tierig en we konden niet geloven dat dit haar einde moest zijn. Gelukkig kwam snel hulp van alle kanten. Een aantal mensen waren direct ter plaatse en met behulp van de dierenarts hebben we haar met touwen op haar andere zij kunnen keren. Dat lukte gelukkig. Toen was het wachten op de brandweer. Deze hadden een speciale stellige, die ze ook voor koeien gebruiken, met man en macht werd goed samengewerkt en het resultaat was dat M weer ging staan.
Pff, daarna infusen om haar verzuurde pezen weer op gang te brengen en we hebben elke 2 uur controles gehouden. Nou het eind van t verhaal is, dat ze nu vrolijk en gezond onder de hoogtezon staat bij te komen, weer lekker eet en al wat een paard graag doet. Ze heeft er echter wel wat hechtingen bij, want bij het proberen om overeind te komen, bezeerde ze haar hoofd, niets ernstigs, maar goed t velletje was toch los, dus toch maar even hechten.
Gelukkig maar dat het gelukt is! We zijn heel blij, maar t was natuurlijk wel weer in t weekend, dus we kunnen wel een fikse rekening verwachten van de dierenarts, maar ja, als je haar er weer zo fijn ziet staan, dan moeten we dat maar voor lief nemen. ;)

Ze is dus niet gesedeerd.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:16

En het gaat dus goed en was alle moeite waard +:)+
Stel dat je nou je paard al in had laten slapen, was je m kwijt geweest zonder dat dat nodig was geweest......

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:23

Ik hoop dat dit de beste keus was voor het dier... Soms is het bij oudjes gewoon "op", en moet je niet gaan dokteren. En soms is het gewoon iets kleins, en kan het paard wellicht nog vele fijne jaren mee. De tijd zal het leren..

bjarki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:24

Deze merrie komt mij heel erg bekend voor. Als ze is wie ik denk dan is ze bij ons opgegroeid en hebben we haar opgeleid tot m-niv dressuur. Ze is bij ons op 8 jarige leeftijd weggegaan. Zou graag in contact komen met de huidige eigenaar. Wie kan mij daarbij helpen. Zou natuurlijk graag weten hoe het nu met haar gaat.

LoveMyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:37

Wat een elende na die koliek! hopen dat hij snel opknapt ze moeten hem ook eens grondig poetsen!!