Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pearlie schreef:Waarom moet hier in godsnaam een camera bovenop?
Lijkt me genoeg drukte met 6 brandweerlieden en nog dierenarts...
stef schreef:pearlie schreef:Waarom moet hier in godsnaam een camera bovenop?
Lijkt me genoeg drukte met 6 brandweerlieden en nog dierenarts...
Je hebt get zelf kennelijk ook gekeken, dus kennelijk is het interessant. Misschien werd de brandweer wel gevolgd door een filmploeg weet jij veel...
De speculaties gaan weer vrolijk door met "ik heb gehoord dat..."
Blijft jammer
zodiacje schreef:En de beste pennys staan weer eens aan wal...
aangezien bijna niemand hier inside information heeft
lijkt het mij onmogelijk om te oordelen.
we weten het allemaal weer zo goed
maar kijk eerst eens naar jezelf, leer iemand in zijn waarde te laten.
de beslissing ligt nog steeds bij de eigenaar en
het lijkt mij vreselijk als ik dit soort opmerkingen van wildvreemden over mijn
paard op bokt zou vinden!
kaars1978 schreef:Als je de foto's opzoekt staat er nu een bericht onder dat het weer goed gaat met het paard!! en een koliek aanval kan en is slopend voor een paard, dus als dat de reden is waarom hij is ingezakt kan ik me voorstellen om niet in te laten slapen..
Nienkex schreef:Het paard heeft koliek gehad, staat in een van mijn reacties.
Citaat:Komen we s morgens op stal lig M plat in haar stal, geen beweging in te krijgen en de wanhoop stond in haar ogen. In paniek iedereen gebeld, ook de dierenarts, die gelukkig heel snel ter plaatse kwam.
De keuze werd, of laten euthaniseren of mogelijk met behulp van de brandweer, van Woudenberg, het paard overeind laten hijsen en dan kijken of er nog wat te redden viel. Wel we wilden natuurlijk alles proberen om haar te redden. De dag daarvoor was ze nog vrolijk en tierig en we konden niet geloven dat dit haar einde moest zijn. Gelukkig kwam snel hulp van alle kanten. Een aantal mensen waren direct ter plaatse en met behulp van de dierenarts hebben we haar met touwen op haar andere zij kunnen keren. Dat lukte gelukkig. Toen was het wachten op de brandweer. Deze hadden een speciale stellige, die ze ook voor koeien gebruiken, met man en macht werd goed samengewerkt en het resultaat was dat M weer ging staan.
Pff, daarna infusen om haar verzuurde pezen weer op gang te brengen en we hebben elke 2 uur controles gehouden. Nou het eind van t verhaal is, dat ze nu vrolijk en gezond onder de hoogtezon staat bij te komen, weer lekker eet en al wat een paard graag doet. Ze heeft er echter wel wat hechtingen bij, want bij het proberen om overeind te komen, bezeerde ze haar hoofd, niets ernstigs, maar goed t velletje was toch los, dus toch maar even hechten.
Gelukkig maar dat het gelukt is! We zijn heel blij, maar t was natuurlijk wel weer in t weekend, dus we kunnen wel een fikse rekening verwachten van de dierenarts, maar ja, als je haar er weer zo fijn ziet staan, dan moeten we dat maar voor lief nemen.