Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pauline schreef:Ik zou me eerder zorgen maken over de erfafscheiding links en rechts. Ik weet niet of die planten giftig zijn of niet.
Yuri schreef:Even voor de duidelijkheid, ik heb niks tegen een (zeik)natte wei, maar wel als je dier daar dus volcontinu instaat (dag en nacht) zonder dat hij ergens droog (bodem) kan staan. Ik ben absoluut voorstander van vrijheid en buitenstaan, maar wel op normale manier.
bethje31 schreef:Begrijp ook sommige reacties hier niet. Als je zo weinig aandacht hebt voor je dieren dat je je pony gewoon dood in een wei laat liggen dan is dat niet ok.
Het is ook niet ok dat een paard wormen heeft.
Het is ook niet ok dat een paard de hele dag in de modder staat zonder mogelijkheid om een droog plekje op te zoeken.
Als je je paard buiten wilt houden moet je zorgen voor een terrein met een behoorlijke afrastering, afwatering, genoeg voer en genoeg schuilmogelijkheden
YouthReiner schreef:My thoughts exactly.Typisch bokt weer..
2 dagen geleden wordt er een 'licht verwaarloosde' pony in beslag genomen door de politie en wordt terug naar een eerdere eigenaar gebracht omdat de huidige eigenaar niet de mogelijkheden had het dier goed te verzorgen en dan is het niet goed want ze mogen de dieren niet zomaar meenemen.
Nu komen ze eerst een paar keer kijken en zijn ze te laat met in beslag nemen en dan is het ook niet goed.![]()
Wanneer is het dan wel goed? Sommige mensen hebben volgens mij heel makkelijk praten, maar ik denk dat niemand hier bij de dierenpolitie zit en zo'n keuze hoeft te maken.

My_Chimanga schreef:Wat erg dit.. En de politie is dus al meerdere malen geweest en toch laten ze het beestje nog zo lang staan dat het komt te overlijden... daar heb je dus ook niets aan!
bethje31 schreef:Begrijp ook sommige reacties hier niet. Als je zo weinig aandacht hebt voor je dieren dat je je pony gewoon dood in een wei laat liggen dan is dat niet ok.
bethje31 schreef:Het is ook niet ok dat een paard wormen heeft.
En kun jij aan de buitenkant zien of een paard wellicht net een wormenkuur heeft gehad?bethje31 schreef:Het is ook niet ok dat een paard de hele dag in de modder staat zonder mogelijkheid om een droog plekje op te zoeken.
Als je je paard buiten wilt houden moet je zorgen voor een terrein met een behoorlijke afrastering, afwatering, genoeg voer en genoeg schuilmogelijkheden
eenitraM schreef:Nou sorry hoor. Ieder paard heeft worden. Er is schuilmogelijkheid tegen wind en er is genoeg water en potverdomme voer!
Hoe kun je meteen iemand beschuldigen van verwaarlozing! Misschien is het dier aan een gescheurde aorta overleden of door een hersenbloeding.
Kortzichtige politie