Laat ze boeven vangen ofzo! Zonde geld.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ariebren schreef:Alleen de opmerking van, via de chip de eigenaar achterhalen klopt niet.
De chip geeft alleen de gegevens van het stamboek die gechipt heeft en paspoort heeft uitgegeven.
Dus dit houdt in dat er nu een stamboek is die heel snel de eigenaar bekend maakt.
Voor mij een vreemd verhaal.
setteke schreef:Orchidee21 schreef:en daar gaan we weer. Een zinlose discussie waar NIEMAND in dit topic bij is geweest. Het dier is nu waarschijnlijk op een betere plek. Dus WAT is het probleem nu?
dat 144 nu daadwerkelijk een pony op een andere plek heeft gezet?
Het probleem is, dat ze dus zo jouw paard of van andere bokkers op kunnen laden en meenemen. Bijv. als er geen ruwvoer ligt (krijgen ze 3 maal daags, maar het is net op), geen droge plek om te liggen (hoe kan het anders met het weer van de laatste tijd), hoeven die net te lang zijn (je hebt net de hoefsmid besteld en die komt morgen).
Je zal raar staan te kijken, dat ineens je geliefde paardje weggehaald is.
Haha en iedereen roepen, goedzo!!!!
eenitraM schreef:144 wat een gezwier![]()
Laat ze boeven vangen ofzo! Zonde geld.
Bonita_Bon schreef:Ariebren schreef:Alleen de opmerking van, via de chip de eigenaar achterhalen klopt niet.
De chip geeft alleen de gegevens van het stamboek die gechipt heeft en paspoort heeft uitgegeven.
Dus dit houdt in dat er nu een stamboek is die heel snel de eigenaar bekend maakt.
Mijn paarden staan op mijn naam en via het transpondernummer is heel simpel te achterhalen dat ik de eigenaar ben hoor. Via de chip kom je op het levensnummer en via het levensnummer bij bijna alle gegevens...
manic schreef:En waarom zou dat stamboek dat soort gegevens niet aan de politie mogen geven?
Pluttersput schreef:Youthreinder, ik kan je vertellen dat 144 wel degelijk pony's meeneemt na één telefoontjeIs bij ons ook gebeurd, zonder dat de eigenaar er ook maar iets vanaf wist. Die kwam erachter omdat er een mooi briefje op het hek hing dat hij contact moest opnemen.
Cayenne schreef:http://www.politie.nl
Maandag 16 januari kwam er via het dierenalarmnummer 144 een melding binnen van een mogelijke verwaarloosde pony. Het dier zou staan in een weiland nabij een park aan de Ellertsveld. Een dierenagent nam na de melding poolshoogte en trof een licht verwaarloosde pony aan. Het dier bracht hij direct naar een dierenarts, die met hulp van een chip in de nek van de pony de gegevens van de eigenaar kon achterhalen.
De 18-jarige eigenaar meldde zich de volgende dag aan het politiebureau in Emmeloord en gaf aan niet de mogelijkheden te hebben om het dier te verzorgen. Tegen hem zal proces-verbaal worden opgemaakt. De pony is inmiddels overgedragen aan een eerdere eigenaar.
Deze heeft de pony opgekocht en zal er voor zorg dragen dat het dier de juiste verzorging krijgt.
Pluttersput schreef:Het dier nam hij direct mee naar de dierenarts? Wat is dat toch voor iets.. Ze zijn zooo makkelijk met het meenemen van dieren onder de stempel 'verwaarlozing'.. Terwijl er 9 van de 10 keer niet zoveel aan het handje is.
Bonita_Bon schreef:Ariebren schreef:Alleen de opmerking van, via de chip de eigenaar achterhalen klopt niet.
Mijn paarden staan op mijn naam en via het transpondernummer is heel simpel te achterhalen dat ik de eigenaar ben hoor. Via de chip kom je op het levensnummer en via het levensnummer bij bijna alle gegevens...
Pluttersput schreef:Het dier nam hij direct mee naar de dierenarts? Wat is dat toch voor iets.. Ze zijn zooo makkelijk met het meenemen van dieren onder de stempel 'verwaarlozing'.. Terwijl er 9 van de 10 keer niet zoveel aan het handje is.
Kimbers schreef:Wat een gezwets in dit topic. Ja hoor, je paarden worden zo de wei uit getrokke door de dierenpolitie.. geloof je het zelf![]()
Imo hebben ze goed gehandelt, fijn dat er nu daadwerkelijk iets gebeurt. Liever 1x teveel onderzocht door een da, dan 1x te weinig.