Kissing spines: veel voorkomend, niet carriere-beeindigend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SnuitjeLove

Re: Kissing spines: veel voorkomend, niet carriere-beeindigend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:40

Oke bedankt, de zadelmaker adviseerde mij ook om er een ostheopaat bij te halen, maar ik heb geen idee wie een goede ostheopaat zal zijn en wat dat allemaal gaat kosten. Want ik moet alles voor mijn paard zelf regelen, daar helpen m'n ouders me niet bij want die hebben geen verstand van paarden :P Soms best lastig dus.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:08

Ik weet niet waar je woont ts, maar ik heb heel goede ervaringen met Skippy1 hier op bokt. Qua kosten moet je inclusief reiskosten rekening houden met tussen de € 75 en 100. Kies iig voor een echt opgeleide deskundige: via de site van Icreo kun je namen vinden.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:19

Tody schreef:
listiglistje schreef:
veulen heeft geen zin want die is nog in de groei en de schijven zijn dan nog niet gesloten, de benen kan pas bv vanaf 19 maanden, rug weet ik zo niet.

Dat dacht ik dus in eerste instantie ook; Dat KS niet definitief was voordat de schijven zich gesloten hadden. Of in elk geval dat er tot die tijd nog veel te verbeteren viel. Maar zoals Selka mij hier eerder antwoordde (dank je wel daarvoor) is het toch niet zo simpel.

Blijft staan dat de meeste gevallen zich openbaren in de tijd dat de schijven in de rug sluiten en enkele jaren daaropvolgend.

Maar bij een veulen/jong niet gereden paard is het vaak wat lastiger te ontdekken dan bij een wel al bereden paard. Hoe kan je hier dan op controleren bij de aankoop van zo'n jong ding?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:14

Ik vraag me af of ze de paarden die niet op een behandeling reageerden nog verder onderzocht hebben. Er zijn ook KS paarden die bij nader onderzoek elders een (ernstige) aandoening blijken te hebben.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:16

Ik laat binnenkort röntgefoto's maken van de rug van m'n pony. Daaruit zal blijken wat ze mankeert.
Ik hoop dat het allemaal mee valt. Maar de dierenarts hielt dit ook in z'n achterhoofd.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:18

Mijn pony heeft ook vreselijke rugproblemen gehad, moesten hem eigenlijk in laten slapen, maar dat wilden wij niet, want wij zagen mogelijkheden, en die waren er inderdaad, dus hij is veilig en wel, steeds bij ons!

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:20

Gelijk een mooie aanvulling voor de prok keuringen! :D

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:36

Ik denk dat paarden niet meer zo op de kop trekken al positief is voor het voorkomen ervan, is niet gek dat het veel in de dressuur voorkomt. ook is het niet gek dat het veel bij wamrbloeden, volbloeden en quarters voorkomt, deze rassen worden ook het meest gebruikt en het zwaarst belast. Hoop dat velen een keer nadenken hoe een paard in elkaar zit, en paarden weer meer over de rug gereden worden, ik zie tegenwoordig bijna geen enkel paard meer dat goed in balans is en goed in zijn vel zit, door de sport fokkerij en dat gepluk op die paarden wordt dit mooie dier helemaal naar de klote geholpen.