lindahertha schreef:ik ga tegenwoordig midden op de weg lopen, totdat ze stoppen en dan ga ik opzij....wordt erg vaak boos aangekeken, maar ze bekijken het maar. misschien dat het zo tot ze doordringt dat ze best wel ff gas kunnen loslaten
Daar zou ik toch maar mee uitkijken.
Ten eerste ben je juridisch / verzekeringstechnisch fout bezig. Je wordt geacht alles in het werk te stellen een aanrijding te voorkomen. Dat doe je niet door met je langzame vervoermiddel bewust middenop te gaan rijden. Als er getuigen zijn die dat verklaren ben je de pineut.
Ten tweede kan ik me niet voorstellen dat je niet eeuwig schuldig voelt naar je paard als je dan toch wordt aangereden.
Vroeger deed ik het ook hoor. Maar ik ben toch wel wat zuiniger geworden op mezelf en mijn paard. Ik ga nu altijd zover mogelijk opzij, ook al is mijn paard echt hartstikke verkeersmak. Het lijkt me namelijk voor andere bestuurders prettiger om te zien dat ik ook mijn best doe om een 'confrontatie' te voorkomen. Zeker bestuurders van zwaar verkeer waarderen dit meestal. Zelf heb ik dan ook niet de ervaring dat de meeste automobilisten mij onverantwoordelijk passeren. De meesten doen het netjes en (redelijk) rustig. En uitzonderingen bevestigen de regel helaas.
Ik draag meestal een reflectie-hesje en als ik vermoed dat iemand me over het hoofd dreigt te zien, maak ik een grote beweging met mijn armen of bovenlijf. Een flink bewegend object wordt eerder opgemerkt.