Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:46

Maar waarom was die eigenlijk dan in eerste instantie niet uitgenodigd?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:47

ik wou net zeggen, als ik Carlo Hester was zou het van mij niet eens meer hoeven (al zou je het dan natuurljk alleen voor de prijzenpot doen)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:48

Bloodymary schreef:
Maar waarom was die eigenlijk dan in eerste instantie niet uitgenodigd?

zal wel met beschikbaar budget te maken hebben, denk dat ze dan ook de overtocht betalen als ze iemand uitnodigen

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:48

Citaat:
Zijn gezondheid is onze prioriteit en dan nemen we liever het zekere voor het onzekere.

Zou ik ook doen als ik zoveel geld had betaald voor een paard..

Ik had hem op stal ingebonden met flinks wat airbags en zn hele benen ingezwachteld geloof ik :))

Ben benieuwd of ze uberhaupt ooit van start zullen gaan.. van mij mag Toti terug naar Edward

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:49

eerlijk gezegd verbaasd het me allemaal niets. Het is niet voor niets dat we allemaal liefst tot 4 of 5 jaar wachten met ht begin van inrijden. De hengsten die moeten presteren lopen op de KWPN keuring als 3 jarige al compleet in het gareel en top bespierd. Vraag mij vaak af hoe oud die paarden waren toen er mee begonnen is.

Totilas brak alle records als jong paard, natuurlijk had hij heel veel talent, maar hij werd ook enorm belast op jonge leeftijd. Misschien daar eens vragen bij stellen?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:49

svdijk86 schreef:
Citaat:
Zijn gezondheid is onze prioriteit en dan nemen we liever het zekere voor het onzekere.

Zou ik ook doen als ik zoveel geld had betaald voor een paard..

Ik had hem op stal ingebonden met flinks wat airbags en zn hele benen ingezwachteld geloof ik :))

Ben benieuwd of ze uberhaupt ooit van start zullen gaan.. van mij mag Toti terug naar Edward

ja het lijkt er inmiddels wel op dat ie niet mag starten steeds is er wat, zo zonde

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:50

joelledsr schreef:
eerlijk gezegd verbaasd het me allemaal niets. Het is niet voor niets dat we allemaal liefst tot 4 of 5 jaar wachten met ht begin van inrijden. De hengsten die moeten presteren lopen op de KWPN keuring als 3 jarige al compleet in het gareel en top bespierd. Vraag mij vaak af hoe oud die paarden waren toen er mee begonnen is.

Totilas brak alle records als jong paard, natuurlijk had hij heel veel talent, maar hij werd ook enorm belast op jonge leeftijd. Misschien daar eens vragen bij stellen?

krijgen we dit weer, denk je nou echt dat die GP paarden maar afgeragd worden, dan lopen ze echt niet zo hoor

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:53

haha, nee ik denk niet dat ze afgeragd worden, ik denk wel dat de spieren en pezen van een jong paard niet dusdanig belast moeten worden.
Wat dat betreft zijn ze in de dressuurwereld soms wel een beetje struisvogel politiek aan het spelen.
Hengsten die op 3 jarige leeftijd in de lente, keurig en volgroeid prachtig door de bak heen marcheren, ik geloof er niet in.
Onze jonge paarden werden op hun 3e hoogstens licht ingereden, ergens in het najaar om vervolgens de hele winter weer met vakantie te gaan. En ja, ook met het doel ze mooi te verkopen. Maar helaas loop je dan altijd achter de feiten aan.
Ik vind het echt dier onvriendelijk en de blessures van Totillas verbazen me op dat gebied dan ook niet.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:55

Ik lach me kapot als Carl er vandoor gaat met de eerste plaats....

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:56

Miepie77 schreef:
ja het lijkt er inmiddels wel op dat ie niet mag starten steeds is er wat, zo zonde

Ik vind het ook jammer voor Matthias, Toti had een geweldig "leerpaard" voor hem geweest.. vind het echt een gaaf dier. Alleen jammer dat ie zo in de lappenmand zit.

En ik vind het jammer dat Ed Toti is kwijtgeraakt, vond ze een ijzersterke combinatie.. had die wel op de OS willen zien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:57

Liezel1 schreef:
Ik lach me kapot als Carl er vandoor gaat met de eerste plaats....

Ik juich me kapot als dat gebeurt. :)) :D

Ga er trouwens vanuit dat MAR niet op de OS zal verschijnen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:58

joelledsr schreef:
haha, nee ik denk niet dat ze afgeragd worden, ik denk wel dat de spieren en pezen van een jong paard niet dusdanig belast moeten worden.
Wat dat betreft zijn ze in de dressuurwereld soms wel een beetje struisvogel politiek aan het spelen.
Hengsten die op 3 jarige leeftijd in de lente, keurig en volgroeid prachtig door de bak heen marcheren, ik geloof er niet in.
Onze jonge paarden werden op hun 3e hoogstens licht ingereden, ergens in het najaar om vervolgens de hele winter weer met vakantie te gaan. En ja, ook met het doel ze mooi te verkopen. Maar helaas loop je dan altijd achter de feiten aan.
Ik vind het echt dier onvriendelijk en de blessures van Totillas verbazen me op dat gebied dan ook niet.

Bij mijn weten is Totilas niet op 3 jarige leeftijd goedgekeurd, maar pas na zijn prestaties op oudere leeftijd.
Als hij zo blessure gevoelig zou zijn geweest had Ed er niet zoveel mee kunnen schitteren

Ik geloof geen barst van al die blessures die hij heeft sinds hij in Duitsland staat

southfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:59

Ik geloof dr geen f**k van dat Totilas geblesseerd zou zijn.
Heb ze zien vechten in Rotterdam, Totilas en MAR. En de familie Rath horen bekvechten tijdens het 3uur durende losrijden van Totilas.... Het is geen setje en dat zullen ze ook niet worden..
Ik was ook bij het EK in Londen en Toot genood van alles terwijl het allemaal nieuw was voor hem. Hij was super relaxed en liep met een los teugeltje de arena in voor de ceremonie. Tijdens het EK in Rotterdam met MAR heb ik nog nooit zo'n vreselijk boze Totilas gezien. Ze moesten hem met 2 personen vast houden. Schiet mij maar lek...maar ik weet zeker dat ze niet bij elkaar passen en omdat de verwachtingen zo hoog gespannen zijn omtrent dit mega paard zal hij maar zo niet van ruiter veranderen....

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:06

joelledsr schreef:

Er worden genoeg paarden die op hun 4e/5e worden ingereden geslacht op hun 6-10e wegens grove beenblessures, kissing spines, spat, artrose etc.. en die hebben dan misschien 3x een B proefje gelopen dus dan kun je de sport daar niet de schuld van geven.

Denk dat de professionele ruiters een hele andere training opbouwen voor een paard dan wij als wannabe semi professionals die alles wel beter weten. Denk dat er genoeg jonge paarden tot oud in de sport lopen maar waar we qua talent niet zoveel van horen.

En denk dat er genoeg paarden in de GP lopen die later pas aan start zijn gekomen. Dat steeds meer jonge, bloederige paarden zo schitteren op hoog niveau heeft ook deels met het fokdoel te maken gok ik. Apache vind ik zo'n voorbeeld. Laten we nog maar minstens 10 jaar afwachten. Dan horen we wel of hij het nog steeds heeft of dat hij "afgeschreven" is. De jonge paarden komen meer in het nieuws.. terwijl er meer dan genoeg "oudjes" in de ring verschijnen maar met onbekende ruiters.

Ik zou zeggen, start een onderzoek :j Want aan alleen loze uitspraken heeft niemand iets.

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:37

Vaag, vager, vaagst! Naief ook om te denken dat je succes kunt kopen! Je kunt kort door de bocht zeggen zo gaat dat nou eenmaal met de handel, maar er is ook nog zoiets als gevoel voor eigen waarde van een koper, sportief gedrag en het gezond boerenverstand om een combinatie die voor elkaar gemaakt zijn niet te breken!

Pijn in het hart van Edward en al zal Toot er weinig van snappen en meekrijgen denk ik dat hij bij Edward een gelukkiger en voldaan paard was!

Tijd om terug naar huis te komen Toot!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:39

easygoing schreef:
Lante schreef:
Zo tegenvallend waren die resultaten nu ook weer niet hoor (denk niet dat er veel mensen zijn hier op Bokt die hem dit na zouden doen ;) ); de verwachtingen van het publiek zijn alleen veel te hoog. Matthias is Edward niet, hij is veel jonger en minder ervaren, staat bovendien onder en veel grotere druk. Daarbij heeft hij een hele andere rijstijl dan Edward en een andere manier van trainen. Het kost tijd om dat op elkaar af te stemmen. Als je dan ook nog te maken krijgt met blessure's, dan is dat heel sneu en ja, dan kost dat nog meer tijd. Ik vind het een wijs besluit om niet te doen als je paard en jij niet in topvorm zijn; tenslotte hoort het welzijn van Totilas op nr. 1 te staan... toch..?

Nou ik weet niet waar hij alle grote overwinningen behaald heeft dan maar in ieder geval niet op wedstrijden waar de concurrentie hoog was.
Overigens is het "bokt doet het hem niet na" zo'n dooddoener, alsof je alleen je mening en commentaar mag geven als je zelf op GP niveau meedraait.
En de excuses over de "korte periode" die nu onderhand echt wel meevalt en het feit dat MAR jong is en veel druk heeft gaan op een gegeven moment ook echt niet meer op.
Moet je kijken hoeveel paarden nog op het allerlaatste moment van eigenaar en dus ook ruiter wisselen voor de OS, hun wenningsperiode is nog vele malen korter dan Rath en Toot.

Helemaal eens met de post van Easygoing.

Wederom een gemiste kans, be benieuwd of dit tweetal überhaupt ooit nog in een ring zal verschijnen.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:39

svdijk86 schreef:
Miepie77 schreef:

Ik vind het ook jammer voor Matthias, Toti had een geweldig "leerpaard" voor hem geweest.. vind het echt een gaaf dier. Alleen jammer dat ie zo in de lappenmand zit.

En ik vind het jammer dat Ed Toti is kwijtgeraakt, vond ze een ijzersterke combinatie.. had die wel op de OS willen zien..

Stel je voor dat ze de OS niet zouden gehaald hebben, vanwege blessures..

Ik hoop dat ze Totilas gewoon nog niet willen buiten halen tot dat het rijden echt goed zit, maar ik vrees er wat voor eigenlijk.
Zelfs uit de duitse pers komt er stilaan kritiek:

Onder de titel ‘Das entzauberte Wunderpferd’ bracht het gerenomeerde, Duitse magazine Der Spiegel in de laatste week van december een – naar eigen nationale, chauvinistische normen – toch wel erg kritisch artikel over het wonderpaard Totilas, of beter: over het megalomane aankoopbedrag, op tafel gelegd door Schockemöhle – Linsenhoff en over wat dat tot op heden al opleverde.

Dat nu ook de inlandse pers de stilte doorbreekt en zich luidop afvraagt of dit allemaal wel zo’n goed idee was, zegt veel over de toenemende twijfel bij het begin van de laatste rechte lijn richting Olympische Spelen en het Duitse (gekochte) goud dat heden erg ver weg lijkt… Of om het met de woorden van ‘Der Spiegel’ te stellen: “Een jaar na het neertellen van 10 miljoen Euro, maakt de euforie plaats voor ver buiten bereik blijvende overwinningen”…

Een stevige cheque voor Olympisch goud…
“Het leek een veilige en betrouwbare deal”, zo vangt de auteur aan.“Tien miljoen Euro in ruil voor Olympisch goud.” En even leek ook de rest van de wereld bang voor Duitse dominantie in Londen. Maar de enigste emoties die de levende, gitzwarte legende – althans onder het Nederlands zadel van Edward Gal in het verleden – tot nu toe losmaakte, waren nieuwsgierigheid, ontgoocheling en verbazing bij het steeds weerkerende vraagstuk ‘zal hij wel of niet aan de start verschijnen’.

Nauwelijks iemand die durfde twijfelen…
De glans verdween al bij al redelijk snel, zo stelt het Duitse, toonaangevende blad. “Nog in de herfst van 2010 leek alles meer dan koek en ei.” Een waterdichte waarborg op het hoogst haalbare edelmetaal in de Britse hoofdstad, kon je rustig stellen. En ja, ook de Nederlandstalige, hippische pers schatte de kansen van concurrerende landen als Nederland en Engeland gering in. Het was slechts een enkele ziel die het vingertje in de lucht durfde steken met de vraag of je Olympiade-goud wel zomaar even kan kopen.

“Medaille-diefstal…”
Temeer daar de koper ‘Mister Pferdesport’ zelf was, de enige, echte Schockemöhle. Wie durfde die zakenman, eerder al getuigend van zakelijk paarden-vernuft, tegenspreken… “En dan een paard met zulk palmares… Drie wereldse prestaties, waaronder twee Europese titels en één Wereldkampioenstitel. Als drieledig wereldkampioen terugkomen van Amerika, schreeuwde Nederland dan ook ‘moord en brand’ wanneer de deal bekendgemaakt werd.” herinnert ‘Der Spiegel’ zich nog goed. Klopt, geregeld viel op internetfora en aan de toog het geladen woord ‘medaille-diefstal’.

Linsenhoff drukte Rath door Schockemöhles strot.
Der Spiegel windt ook rond het samengaan van Linsenhoff en Schockemöhle geen doekjes: “In de steenrijke Ann Kathrin Linsenhoff vond Schockemöhle een geschikte zakenpartner voor de monsterdeal. De voormalige Olympische amazone (Seoul 1988, red.) stelde echter enkele eisen voorop. Zo zou haar stiefzoon willens nillens de ruiter worden van ‘s werelds meest succesvolle en tevens duurste dressuurpaard.” De 26-jarige student bedrijfswetenschappen had daarvoor al op de rug van Sterntaler gezeten, een volgens coach Holger Schmezer “wereldtopper”, alhoewel ook toen het succes op zich liet wachten.

Tien miljoen terugverdienen met 8000 Euro per dek.
“Terwijl coole kikker Schockemöhle nog tot tranen werd bewogen bij de voorstelling van het nieuwe duo op 30 november 2010, liet hij zich na het mislukte Europees kampioenschap, vorig jaar te Rotterdam, al erg scherp uit.” stelt het Duitse blad. “Dat dit een lesje voor de jonge kerel was”, zou hij gefluisterd hebben. Want wat de Duitse investeerder daar in het Kralingse Bos moest aanschouwen, beviel hem allerminst. De hengst die met 8.000 Euro dekgeld per merrie de ganse affaire moest terugverdienen, belandde met de vijfde plaats en met 81,69 procent niet minder dan 10 procent onder Edwards resultaat met Totilas.

“Alsof het EK te Rotterdam nooit plaatsvond…”
“Geconfronteerd met de magere, Europese vertoning, grijpt Linsenhoff steeds terug naar Aken, juli 2011. En naar het feit ‘dat dit nu eenmaal typisch voor de sport is’. De ene keer win je, de andere keer verlies je. En Olympisch goud blijft het doel, van eigenaars, trainer en ruiter. Alsof Rotterdam nooit bestaan heeft”, merkt Der Spiegel terecht en enigszins smalend op. Nogmaals: niet mis te verstane kritiek uit eigen rangen… Het kan niet anders dan dat dit hard aankomt op Stal Linsenhoff…

Toti niet langer een bedreiging. De concurrentie wel…
Trainer Klaus-Martin Rath plande gans 2012 uiteraard met het oog op Londen. Zo zal Totilas zich voor het eerst weer op topniveau aanmelden op de World Dressage Masters, te midden van de concurrentie die het Duits duo intussen op overtuigende wijze hebben bijgebeend, of beter: die het wonderbaarlijk presteren van ‘Toti’ bij afwezigheid van Gal niet langer als medaillebedreiging moeten aanzien. “Zo zijn er onder andere de huidige numero uno van de wereld Adelinde Cornelissen met Jerich Parzival en de Brit Carl Hester met Uthopia”, weet uiteraard ook het Duitse gezaghebbende blad.

En wat met de Amerikaan Steffen Peters die voor het eerst sinds hun – volgens het toen duidelijk ontevreden publiek op de tribunes – oneerlijk treffen in Aken, samen met Ravel tegenover Rath & Totilas komt te staan. “En is het niet ironisch dat diezelfde Ravel ook getraind en afkomstig is van … Edward Gal?” sluit Der Spiegel met een veelzeggende knipoog af…

Bron: Equestro.be

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:41

tijd voor een pooltje... start ie op de os of start ie niet? <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:41

http://www.dressage-news.com/?p=14265

19 december vertelde hij aan dressage nieuws dat hij weer volop in training was met Toot. Zijn laatste wedstrijd was het EK in augustus.
Hij heeft zich toch al voor meerdere wedstrijden terug getrokken dit jaar met een blessure als reden?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:42

:j Volgende keer heeft Matthias wat aan Zijn enkel, wedden? :D
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 07-01-12 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

anoukadema

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:42

;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:47

Hmm.. Totilas' waarde is lekker aan het kelderen op deze manier zeg := Stiekem hoop ik nog steeds dat PS dik verlies gaat lijden op hem :o Sorry, maar ik kan er niets aan doen, hij had hem nooit onder Edward's kont vandaan moeten kopen.

Is ook niet leuk voor het paard op deze manier; dat beest zag je gewoon genieten van de aandacht en het publiek en dat moet 'ie nu allemaal missen omdat Rath waarschijnlijk niet meer durft/wil omdat zijn scores niet ook boven de 90% lagen, wat 'ie waarschijnlijk verwachtte :Z

knollentuin: dat lijkt me toch wel! Maar wie weet zit hem rond die tijd een scheet dwars en starten ze weer 2 maanden niet..

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:48

Cayenne schreef:
PhiaBink schreef:
Ik denk dat de manier van rijden Toot niet goed ligt. Waarom nu steeds blessures, terwijl hij met Gal dat niet had.

Het gaat nog steeds om dezelfde blessure hoor. Van blessures is dus geen sprake.

Als het dezelfde blessure is, dan klopt er in mijn ogen iets niet.
Als Toot bij Gal een blessure had, dan zou dat gewoon vermeld worden. Het kan gebeuren, ook bij een toppaard.

Het valt wel op dat hij goed is en dan weer slecht als er een grote wedstrijd is. Klopt toch niet? ALs het een terugkerende blessure is, dan kan het aan de rijstijl liggen of Toot is te snel weer aan het werk gegaan. Toot heeft miljoenen gekost en PS moet dat natuurlijk terug zien te verdienen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:50

Ik denk dat Totilas ook wel geniet in de wei hoor.... Ik vind het niet zozeer zonde voor hem....
Wel denk ik dat je, doordat elke staartbeweging van hem in het nieuws wordt gebracht, een giga druk creeërt. En dát lijkt me voor zowel Totilas als MAR niet gezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:51

Dit lijkt wel een film :+ .
Zal me niks verbazen als daar ooit door spielberg een film over gemaakt wordt.

Het wonderbaarlijke verhaal van de zwarte hengst die schitterde in de dressuurring met zijn vaste berijder, maar hun geluk was van korte duur. Een rijke zakenman kocht de prachtige hengst, om hem voor zijn land te laten uitkomen in de wedstrijden. Hij zocht een ruiter voor de prachtige hengst maar zo magisch de hengst leek te bewegen met zijn vorige berijder zo magisch kreeg zijn nieuwe ruiter hem niet. De prachtige zwarte hengst had last van heimwee en kreeg steeds meer last van blessures. De zakenman oefende steeds meer druk uit op de nieuwe ruiter. Deze hield het niet meer uit en werd depressief. De zakenman kon geen nieuwe ruiter vinden voor de hengst. De hengst werd vergeten en uiteindelijk noemde niemand meer zijn naam. De vechtlust was vervangen door een doffe uitstraling. De zakenman hoopte nog flink wat geld te verdienen aan de fokkerij maar de hengst weigerde te dekken. Zo vergat uiteindelijk iedereen hem. De hengst werd verkocht en ging van stal naar stal waar hij uiteindelijk zijn vorige berijder waar hij zo mee schitterde weer ontmoette. De glinstering in de ogen van de hengst kwam terug. Zijn vorige berijder zadelde de hengst en steeg op. De magie was weer terug

Goeie fantasie :j :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Even back to earth, zo gaat het natuurlijk nooit :')
Ik weet niet wat ik er van moet vinden, tis wel vreemd allemaal.