Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Zijn gezondheid is onze prioriteit en dan nemen we liever het zekere voor het onzekere.
svdijk86 schreef:Citaat:Zijn gezondheid is onze prioriteit en dan nemen we liever het zekere voor het onzekere.
Zou ik ook doen als ik zoveel geld had betaald voor een paard..
Ik had hem op stal ingebonden met flinks wat airbags en zn hele benen ingezwachteld geloof ik![]()
Ben benieuwd of ze uberhaupt ooit van start zullen gaan.. van mij mag Toti terug naar Edward
joelledsr schreef:eerlijk gezegd verbaasd het me allemaal niets. Het is niet voor niets dat we allemaal liefst tot 4 of 5 jaar wachten met ht begin van inrijden. De hengsten die moeten presteren lopen op de KWPN keuring als 3 jarige al compleet in het gareel en top bespierd. Vraag mij vaak af hoe oud die paarden waren toen er mee begonnen is.
Totilas brak alle records als jong paard, natuurlijk had hij heel veel talent, maar hij werd ook enorm belast op jonge leeftijd. Misschien daar eens vragen bij stellen?
Miepie77 schreef:ja het lijkt er inmiddels wel op dat ie niet mag starten steeds is er wat, zo zonde
joelledsr schreef:haha, nee ik denk niet dat ze afgeragd worden, ik denk wel dat de spieren en pezen van een jong paard niet dusdanig belast moeten worden.
Wat dat betreft zijn ze in de dressuurwereld soms wel een beetje struisvogel politiek aan het spelen.
Hengsten die op 3 jarige leeftijd in de lente, keurig en volgroeid prachtig door de bak heen marcheren, ik geloof er niet in.
Onze jonge paarden werden op hun 3e hoogstens licht ingereden, ergens in het najaar om vervolgens de hele winter weer met vakantie te gaan. En ja, ook met het doel ze mooi te verkopen. Maar helaas loop je dan altijd achter de feiten aan.
Ik vind het echt dier onvriendelijk en de blessures van Totillas verbazen me op dat gebied dan ook niet.
joelledsr schreef:haha, nee ik denk niet dat ze afgeragd worden, ik denk wel dat de spieren en pezen van een jong paard niet dusdanig belast moeten worden.
Wat dat betreft zijn ze in de dressuurwereld soms wel een beetje struisvogel politiek aan het spelen.
Hengsten die op 3 jarige leeftijd in de lente, keurig en volgroeid prachtig door de bak heen marcheren, ik geloof er niet in.
Onze jonge paarden werden op hun 3e hoogstens licht ingereden, ergens in het najaar om vervolgens de hele winter weer met vakantie te gaan. En ja, ook met het doel ze mooi te verkopen. Maar helaas loop je dan altijd achter de feiten aan.
Ik vind het echt dier onvriendelijk en de blessures van Totillas verbazen me op dat gebied dan ook niet.
Want aan alleen loze uitspraken heeft niemand iets. easygoing schreef:Lante schreef:Zo tegenvallend waren die resultaten nu ook weer niet hoor (denk niet dat er veel mensen zijn hier op Bokt die hem dit na zouden doen); de verwachtingen van het publiek zijn alleen veel te hoog. Matthias is Edward niet, hij is veel jonger en minder ervaren, staat bovendien onder en veel grotere druk. Daarbij heeft hij een hele andere rijstijl dan Edward en een andere manier van trainen. Het kost tijd om dat op elkaar af te stemmen. Als je dan ook nog te maken krijgt met blessure's, dan is dat heel sneu en ja, dan kost dat nog meer tijd. Ik vind het een wijs besluit om niet te doen als je paard en jij niet in topvorm zijn; tenslotte hoort het welzijn van Totilas op nr. 1 te staan... toch..?
Nou ik weet niet waar hij alle grote overwinningen behaald heeft dan maar in ieder geval niet op wedstrijden waar de concurrentie hoog was.
Overigens is het "bokt doet het hem niet na" zo'n dooddoener, alsof je alleen je mening en commentaar mag geven als je zelf op GP niveau meedraait.
En de excuses over de "korte periode" die nu onderhand echt wel meevalt en het feit dat MAR jong is en veel druk heeft gaan op een gegeven moment ook echt niet meer op.
Moet je kijken hoeveel paarden nog op het allerlaatste moment van eigenaar en dus ook ruiter wisselen voor de OS, hun wenningsperiode is nog vele malen korter dan Rath en Toot.
svdijk86 schreef:Miepie77 schreef:ja het lijkt er inmiddels wel op dat ie niet mag starten steeds is er wat, zo zonde
Ik vind het ook jammer voor Matthias, Toti had een geweldig "leerpaard" voor hem geweest.. vind het echt een gaaf dier. Alleen jammer dat ie zo in de lappenmand zit.
En ik vind het jammer dat Ed Toti is kwijtgeraakt, vond ze een ijzersterke combinatie.. had die wel op de OS willen zien..
Stiekem hoop ik nog steeds dat PS dik verlies gaat lijden op hem
Sorry, maar ik kan er niets aan doen, hij had hem nooit onder Edward's kont vandaan moeten kopen.
Cayenne schreef:PhiaBink schreef:Ik denk dat de manier van rijden Toot niet goed ligt. Waarom nu steeds blessures, terwijl hij met Gal dat niet had.
Het gaat nog steeds om dezelfde blessure hoor. Van blessures is dus geen sprake.
.