Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gypsy schreef:Ook dit is weer allemaal goedpraten. Een paard in een paddock met zoveel modder is gewoon onacceptabel. Of het nu voor een half uurtje is of een hele dag, not done.![]()
In een modderig en nat land als nederland zul je gewoon voor een bestraat stuk moeten zorgen, of heel goed draineren in combinatie met zand.
Zelf heb ik dus eerst een goed onderkomen geregeld, en toen pas een paard gekocht. Geen geld voor goed onderkomen? Geen paard. Ik zal niet ontkennen dat er in haar paddock ook een paar plassen staan, daar zul je mij ook niet over horen. Maar het grootste deel van haar paddock is gewoon prima in orde.
Je koopt toch ook geen paard als je de veearts niet kunt betalen.
Arabesk schreef:Schandalig, dierenmishandeling, opknopen aan de hoogste boom en die paarden direct 24/7 op stal, want anders verzuipen ze.
Ik denk dat je nu bij iedere bokker dit soort foto's kunt maken.

en mogen wij geen schuilstal plaatsen van de gemeente kunnen schuilen onder de bomen enz dus bij ons kan het helaas niet anders. Ze hebben allemaal de hele dag door hooi..

. Er zijn prioriteiten, zeker voor mensen met eigen land. Hier valt de omheining in elkaar door de storm (was niet degelijk gemaakt door de vorige eigenaar, maar dat merk je pas als het echt slecht weer wordt) en dat is dus prioriteit nummer 1 . Als paarden droog kunnen staan, vind ik die hoop blubber helemaal niet erg. equitation schreef:dominiquesr schreef:jeetje wat vreselijk ! bij ons is het er ook bijna net zo erg aan toe maar gaan nu echt niet naar buiten
Dat vind ik pas echt zielig. Ik snap dat je ze geen uren buiten zet nu maar die beesten moet toch even een sprintje kunnen trekken. Paarden zijn gemaakt om te bewegen hoor.
bethje31 schreef:Even voor de duidelijkheid....ik heb het niet over een ruime weide of zo hoor...daar is meestal wel een droog plekje te vinden en ook niet over paarden die een gedeelte van de dag op een modderig terrein staan....het gaat hier om paarden die 24/7 met hun voeten in de modder staan zonder beschutting of een droge plek om te liggen..

Malakay schreef:bethje31 schreef:Even voor de duidelijkheid....ik heb het niet over een ruime weide of zo hoor...daar is meestal wel een droog plekje te vinden en ook niet over paarden die een gedeelte van de dag op een modderig terrein staan....het gaat hier om paarden die 24/7 met hun voeten in de modder staan zonder beschutting of een droge plek om te liggen..
Waar staat dat er geen schuil mogelijkheden of beschutting is?
Op foto 1 is toch wel iets van een gebouw tezien in de linker boven hoek en foto 2 is zo genomen dat het maar een paar vierkante meter laat zien. Als ik van bovenaf op die manier fofo's maak van onze pony's dan lopen er hier dus 6 verwaarloosde pony's rond. Dat er verder op een grote schuilstal is en een stal met voor ieder een eigen box is dan niet zichtbaar net als het droge stuk waar de pony's vrijwillig van af gaan voor een potje modderworstelen met elkaar.
Cayenne schreef:Hierdoor is inmiddels wel een heel dieronvriendelijke situatie ontstaan. Een aantal paarden moet de dag daar diep weggezakt in het water en de modder doorbrengen.

Dan liever op stal.