Matthias Alexander Rath kijkt terug op zijn jaar met Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:24

BBtje schreef:
Mathias heeft alle kritiek echt over zichzelf afgeroepen, door al direct te melden dat hij verder zou gaan waar Edward geeindigt was. Hoe hooghartig ben je dan. Verder vind ik dat Totilas steeds slechter gaat lopen zoveel te langer hij er op rijdt. Kijk eens naar de eners, de piaffe en de passage nu en in de tijd van Edward. Wat een verschil. Het zelfde gebeurt nu met Breton Woods. Emelie reed hem echt veel mooier dan Mathias! Hij is een brave knoeier, haha.

Geef ze toch eens tijd om een combinatie te worden, een B ruiter rijd ook niet zomaar even weg met een Z paard hoor, hetzelfde bij Matthias (maar dan op Grand Prix niveau).
Iedereen stelt zich maar een totaalplaatje voor, en zo MOET het ! Als iets daarvan afwijkt, komt er weer langs alle kanten commentaar dat Matthias Toot naar de knoppen rijd.
Sommige vinden dat hij nu slechter loopt, wel ik vind Edward een hele goede ruiter, maar onder Matthias vind ik Toot veel natuurlijker lopen, geen overdreven gezwaai met die voorbenen meer (ja het is spectaculair, maar zijn dit nog natuurlijke gangen voor een paard ?).

Natuurlijk zijn er hier en daar nog schoonheidsfoutjes, maar om hem daarvoor meteen af te kraken, die jongen krijgt al genoeg druk volgens mij.
Misschien is het omdat ik Belg ben, misschien is het omdat ik niet gecharmeerd ben door Toot zijn draf/passage, maar ik vind dat Matthias hem netjes rijd voor nog maar net een combinatie te zijn :j

Ik kan ook beginnen zeuren dat Whitney nu door HP wordt gereden, of dat we Copin nu ook al zijn verloren :D

Ik begrijp jullie best hoor, om zo'n goed paard te verliezen, maar kunnen we een beetje sportief blijven ? :o
De paardenwereld is hard, alles draait om het geld :=

Langcara

Re: Matthias Alexander Rath kijkt terug op zijn jaar met Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:28

Nou, soortgelijke situaties bekijken:
Anky van Grunsven die nu die Ferro onder het zadel heeft, en die spaanse die dat door Anky opgeleide paard heeft, was dat niet Painted Black?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:37

En dadelijk wint Edward van Mathias op de olympice spelen...
Laatst bijgewerkt door Amiigo op 03-01-12 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:38

en dus. Maakt dat uit dan? Is dat nu echt een hel. Ik denk dat Matthias hier echt niet minder om zal slapen hoor ;)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:41

DeMolenhoek schreef:
Sundral schreef:
Neem google, tip galoppirouette en je vind er een hele boel die zo zijn. Dit is wel een correcte pirouette.

Verder, super dat hij een tok draagt, toch nog een ruiter op hoog niveau die het goede voorbeeld geeft :D

Sorry maar een paard die zijn achterbenen exact naast elkaar heeft staan, is duidelijk te zien op deze foto, is niet hoe het hoort.

Zijn rechterachterbeen staat toch echt niet exact naast zijn linker, tenzij ik scheel kijk :Y)[/quote]

Tsja ik zie ze toch echt naast elkaar staan. Zijn linkerachterbeen treedt in mijn ogen totaal niet onder de massa. Als je naar de hoeven kijkt zie je dat ze naast elkaar staan.
Laatst bijgewerkt door Nynke1 op 03-01-12 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:41

Denk eerder dat Adelinde meer kans maakt op die titel :)
Maar aan de andere kant..nog vele sterke ruiters van de andere landen !
Gaat iig heel spannend worden :j

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:42

Ik zie ze toch ook niet exact naast elkaar staan hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:43

Ik ben trouwens benieuwd met welke topper Edward een gooi gaat doen naar de titel. :)) Keus genoeg denk ik. :))

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:49

Ik zie Matthias op dit moment eigenlijk niet bepaald als een titelkandidaat voor de OS... Vond de keren dat ik hem heb gezien met Totilas niet bepaald indrukwekkend. Dan zou ik mijn geld eerder inzetten op Adelinde, Carl Hester, Laura Bechtolsheimer, Charlotte Dujardin of misschien wel Patrick Kittel. Er zijn zoveel ontzettend goede combinaties op dit moment. En misschien zit ik er wel helemaal naast, Matthias heeft tenslotte nog een half jaar om te trainen en een combinatie te vormen met Toot. Maar op dit moment zie ik hem nog niet winnen...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:51

Cayenne schreef:
"Ik denk dat de Britse ruiters de favorieten zullen zijn in Londen omdat het een thuiswedstrijd is voor hen."

Nou van zon zinnetje ga ik alweer over mijn nek moet ik zeggen

Nee Mathias de Engelse ruiters zijn de favorieten omdat ze gewoon op dit moment top zijn als team en individueel, vergeet Adelinde niet

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:52

Het is januari, over 7 maanden is pas de tweede dag van de Grand Prix...
Elk willekeurig dier kan tussen nu en 2 augustus nog dood neer vallen, of minder erg.
Daarbij zit Edward op dit moment nog met Sister in het Olympisch kader, wat me nu niet bepaald een verstandige keus lijkt met het oog op dit evenement. Hij moet dus nog drie keer 71% weten te scoren met een ander paard.
Zoals elders al vermeld is, is enkel Adelinde Cornelissen op dit moment een vast gegeven voor het Olympisch team, bij leven en welwezen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:53

__Carmen__ schreef:
Ik zie Matthias op dit moment eigenlijk niet bepaald als een titelkandidaat voor de OS... Vond de keren dat ik hem heb gezien met Totilas niet bepaald indrukwekkend. Dan zou ik mijn geld eerder inzetten op Adelinde, Carl Hester, Laura Bechtolsheimer, Charlotte Dujardin of misschien wel Patrick Kittel. Er zijn zoveel ontzettend goede combinaties op dit moment. En misschien zit ik er wel helemaal naast, Matthias heeft tenslotte nog een half jaar om te trainen en een combinatie te vormen met Toot. Maar op dit moment zie ik hem nog niet winnen...

Het gaat ook niet om de indruk die het paard/de combinatie op het publiek maakt, maar de punten die het paard/de combinatie toegediend krijgt van de jury. :+

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:06

Ik vraag me alleen af waarom op de foto's die onderbandages zo raar zitten achter :o?

Nicoletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:16

Hoewel ik het onvergeeflijk blijf vinden wat Dhr Visser Edward en de Nederlandse dressuurtop heeft aangedaan,
blijkt uit dit artikel de sympathie en naïviteit van Rath.
Voor het rijden van het beste paard ter wereld zal ieder woord dat hij zegt en iedere handeling die hij verricht onder de loep worden genomen en bekritiseert,dat is de keerzijde waar hij mee moet leven zolang hij Totilas rijdt.

Ik weet niet of het zoveel spannender wordt,vroeger ging het tussen Anky en Isabel en dan kwam er een hele tijd niets.
Als Rath echt een eenheid wordt met Totilas zijn de kaarten denk ik ook al geschud.

Ik lees nu pas dat hij Breton Woods ook rijdt..
Schockemuhle denkt echt dat succes te koop is hè?!
Vreselijke vent.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:19

Nicoletto schreef:
Hoewel ik het onvergeeflijk blijf vinden wat Dhr Visser Edward en de Nederlandse dressuurtop heeft aangedaan,
Voor het rijden van het beste paard ter wereld zal ieder woord dat hij zegt en iedere handeling die hij verricht onder de loep worden genomen en bekritiseert,dat is de keerzijde waar hij mee moet leven zolang hij Totilas rijdt.

Ik weet niet of het zoveel spannender wordt,vroeger ging het tussen Anky en Isabel en dan kwam er een hele tijd niets.
Als Rath echt een eenheid wordt met Totilas zijn de kaarten denk ik ook al geschud.

Vreselijke vent.

Of hij is gewoon van mening dat Bretton Woods een aanvulling is op de Duitse fokkerij. Schockemöhle is een zeer succesvol zakenman, die snapt hoe de wereld in elkaar zit.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:20

Ik denk eigenlijk dat Rath een "zekerdere" troef voor het Duitse team is, dan menig ruiter uit het Nederlandse kamp op dit moment. Wat dat betreft zitten wij Nederlanders toch in een dip, laat ik het optimistisch een overgangsfase noemen. ;) Adelinde kun je inderdaad wel met recht onze beste hoop op dit moment noemen, maar als Parzival in een slechte bui de tong over het bit legt, of spoken ziet, kan het er ook weer heel anders uit zien. Het is nog veel te vroeg om het daar eigenlijk over te hebben. :+
Daarna krijg je jongere paarden zoals Sisther of Tango, dat zijn toch paarden waar Rath zich niet druk om hoeft te maken waarschijnlijk. Op dit moment komt het gevaar echt van over het kanaal.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:26

Janine1990 schreef:
Of hij is gewoon van mening dat Bretton Woods een aanvulling is op de Duitse fokkerij. Schockemöhle is een zeer succesvol zakenman, die snapt hoe de wereld in elkaar zit.

Leg even de filmpjes van BW met Emmelie en vervolgens met Mathias naast elkaar, dan begrijp je niets meer van Schockemöhle, tenminste ik niet

Deze succesvolle zakenman laat 2 dekhengsten rijden door iemand die zo slecht voorstelt dat het weinig dekkingen oplevert. Bij de eerste wist hij dat nog niet maar bij BW had hij toch een andere keuze kunnen maken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:27

Janine1990 schreef:
Nicoletto schreef:

Vreselijke vent.

Precies en daarom heeft hij ook de centen om zoiets te kunnen doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:31

sarabande schreef:
Janine1990 schreef:

Leg even de filmpjes van BW met Emmelie en vervolgens met Mathias naast elkaar, dan begrijp je niets meer van Schockemöhle, tenminste ik niet

Deze succesvolle zakenman laat 2 dekhengsten rijden door iemand die zo slecht voorstelt dat het weinig dekkingen oplevert. Bij de eerste wist hij dat nog niet maar bij BW had hij toch een andere keuze kunnen maken.

Sssssst, het ging me om de uitspraak van Nicoletto, die slaat nergens op. :P
Nee, BW is niet bepaald verbeterd met Matthias. [understatement] Maar dat heeft niets met de handelsgeest van Schockemöhle te maken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:32

PS is zo'n geweldig zaken/paardenman dat hij zowel de pr als de dagelijkse dingen rond Toot alleen al een enorm debakel heeft laten worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:33

Janine1990 schreef:
Nee, BW is niet bepaald verbeterd met Matthias. [understatement] Maar dat heeft niets met de handelsgeest van Schockemöhle te maken.

Nou ja hij heeft BW niet cadeau gekregen en wil toch dat ie gaat dekken??? of zie ik dat verkeerd

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:36

sarabande schreef:
Cayenne schreef:
"Ik denk dat de Britse ruiters de favorieten zullen zijn in Londen omdat het een thuiswedstrijd is voor hen."

Nou van zon zinnetje ga ik alweer over mijn nek moet ik zeggen

Nee Mathias de Engelse ruiters zijn de favorieten omdat ze gewoon op dit moment top zijn als team en individueel, vergeet Adelinde niet

Mee eens, ze rijden op dit moment gewoon beter!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:37

Moderatoropmerking:
Dit nieuwsbericht gaat over Totilas en niet over Bretton Woods. Hierbij het verzoek om on topic te blijven, bedankt alvast.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:38

___Sanne schreef:
Ik vraag me alleen af waarom op de foto's die onderbandages zo raar zitten achter :o?

Janine1990 schreef:
Sssssst, het ging me om de uitspraak van Nicoletto, die slaat nergens op. :P

Ik denk dat dit soort opmerkingen illustreert wat MAR bedoelt dat alles wat hij doet onder een vergrootglas wordt bekeken.
Vind het ook een uiterst onsportieve houding. Dat het teleurstellend is dat Gal niet meer op Totilas rijdt snap ik en ben ik het mee eens, maar om zijn nieuwe ruiter bij elke gelegenheid de grond in te trappen vind ik erg onsportief.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:39

Nou BrankaZ, daar heb je geen vergrootglas voor nodig hoor.