BBtje schreef:Mathias heeft alle kritiek echt over zichzelf afgeroepen, door al direct te melden dat hij verder zou gaan waar Edward geeindigt was. Hoe hooghartig ben je dan. Verder vind ik dat Totilas steeds slechter gaat lopen zoveel te langer hij er op rijdt. Kijk eens naar de eners, de piaffe en de passage nu en in de tijd van Edward. Wat een verschil. Het zelfde gebeurt nu met Breton Woods. Emelie reed hem echt veel mooier dan Mathias! Hij is een brave knoeier, haha.
Geef ze toch eens tijd om een combinatie te worden, een B ruiter rijd ook niet zomaar even weg met een Z paard hoor, hetzelfde bij Matthias (maar dan op Grand Prix niveau).
Iedereen stelt zich maar een totaalplaatje voor, en zo MOET het ! Als iets daarvan afwijkt, komt er weer langs alle kanten commentaar dat Matthias Toot naar de knoppen rijd.
Sommige vinden dat hij nu slechter loopt, wel ik vind Edward een hele goede ruiter, maar onder Matthias vind ik Toot veel natuurlijker lopen, geen overdreven gezwaai met die voorbenen meer (ja het is spectaculair, maar zijn dit nog natuurlijke gangen voor een paard ?).
Natuurlijk zijn er hier en daar nog schoonheidsfoutjes, maar om hem daarvoor meteen af te kraken, die jongen krijgt al genoeg druk volgens mij.
Misschien is het omdat ik Belg ben, misschien is het omdat ik niet gecharmeerd ben door Toot zijn draf/passage, maar ik vind dat Matthias hem netjes rijd voor nog maar net een combinatie te zijn

Ik kan ook beginnen zeuren dat Whitney nu door HP wordt gereden, of dat we Copin nu ook al zijn verloren

Ik begrijp jullie best hoor, om zo'n goed paard te verliezen, maar kunnen we een beetje sportief blijven ?

De paardenwereld is hard, alles draait om het geld
[/quote]
Keus genoeg denk ik.