Paard zit uren vast in wildrooster bij Herkenbosch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannahpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:29

Aangezien er geen pad naast het rooster loopt, denk ik wel dat de amazone het heeft geprobeerd,..
Arm paard.

Anoli

Re: Paard zit uren vast in wildrooster bij Herkenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:37

Of het nou wel of niet met opzet is geweest feit blijft dat het paard wel de dupe is.
Ik hoop dat het er niks aan over heeft gehouden en nu lekker weer thuis in de wei staat.

Hopelijk overkomt amazone en paard niet nog een keer zoiets :(:)

Ik moet dus verplicht een mobiel mee van de eigenaar van mn verzorgpaarden als ik ga rijden/wandelen met de paarden.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:41

we kunnen wel gaan speculeren over hoe het gebeurd is, maar het feit is dat het paard er uiteindelijk de dupe van was..
arm paard.....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:44

Misschien was het diier geschrokken en zo het rooster op gerend?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:53

Dan reed de amazone zowiezo niet op een ruiterpad als er geen poortje naast het rooster was.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:02

Brr wat naar :(:)

Ik kan mezelf niet indenken om met me paard over een wild rooster te gaan.
Hoop dat het niet expres is gegaan, maar dan alsnog mooi klote.
Arm paard :(:)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:05

Hannahpost schreef:
Aangezien er geen pad naast het rooster loopt, denk ik wel dat de amazone het heeft geprobeerd,..
Arm paard.

Ja, ik denk dus ook dat het een bewuste keuze is geweest. Er is nergens een pad te bekennen op het filmpje.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:13

Ik zat net ook te denken, ze is ja blijven wachten tot er een voorbijganger langs kwam.
Maar wat als dat niet gebeurde? ieuw :( altijd dus wijze les voor iedereen om met een Mobieltje op pad te gaan en volle accu.
Het filmpje zit er best eng uit, hoe die daar zo vast ligt.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:22

Ik heb het ook jaren gedaan, over het veerooster hier in de buurt. Nu zou ik dat ook niet meer durven.

Akelige beelden, hopelijk alleen schaafwonden.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:23

vind het sowieso apart ik rij vaker met een vriendin daar en daar hebben ze speciaal op de ruiterpaden naast de wild rooster ene poort gemaakt zodat je met je paard door kan zonder over het rooster te hoeven gaan.

Dus vraag me af wat zij heeft gedaan

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:26

Weer een voorbeeld.
Erg dat het is gebeurd

Hier lopen de ruiterpaden over dit soort roosters.
Ze zijn wel smaller. Maar met een shet lukt het niet.
Deze roosters liggen op de tunnels voor de padden.
Deze liggen alleen op de zandpaden die op de geasfalteerde weg uitkomen.
Terwijl de geasfalteerde weg dichte betonnen(met gaatjes erin) tunnels
heeft.

Klacht indienen bij de gemeente heeft geen nut. Dus ben
ik gedongen steeds hetzelfde rondje te rijden omdat mijn paard
er met geen man en macht overheen gaat (over de dichte roosters wel)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:51

Apacheshadow schreef:
Weer een voorbeeld.
Erg dat het is gebeurd

Hier lopen de ruiterpaden over dit soort roosters.
Ze zijn wel smaller. Maar met een shet lukt het niet.
Deze roosters liggen op de tunnels voor de padden.
Deze liggen alleen op de zandpaden die op de geasfalteerde weg uitkomen.
Terwijl de geasfalteerde weg dichte betonnen(met gaatjes erin) tunnels
heeft.

Klacht indienen bij de gemeente heeft geen nut. Dus ben
ik gedongen steeds hetzelfde rondje te rijden omdat mijn paard
er met geen man en macht overheen gaat (over de dichte roosters wel)

Dat meen je niet!Ruiterpad die je dwingt notabene om over zo'n rooster te rijden? >;)
Welke flap heeft dat bedacht? -:(-

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:43

Jeetje wat vreselijk.
Arm dier. Het kan zo maar zijn dat de ruiter wel een telefoon had maar geen bereik Hier op de veluwe komt dat ook vaak voor.
Zo te zien en te lezen denk ik wel dat het een bewuste keuze is geweest om over het wildrooster te rijden,
Als het paard er op hol of als vlucht reactie in was gekomen had het been/ hoef en niet heel vanaf gekomen.
Dom is wel een groot woord, ik denk dat veel mensen zich en niet van bewust zijn wat er kan gebeuren als je over zo'n rooster heen rijdt.
Hier op de veluwe zie ik het ook heel vaak dat mensen met hun paarden over de wildroosters heenrijden terwijl er een paardenhek naast is. Het gaat meestal goed maar ook regelmatig fout.
Een wildrooster is echt iets waar ik het fijn van vind dat mijn paarden er niet overheen durven, mochten ze een keer los lopen in het bos bestaat de kans dat ze het niet uit zichzelf oversteken.

boefliz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:51

Iedereen zegt wel ja is dom dat ze dat deed enzo. Naar kijk nog maar goed naar het plaatje er liep een ruiterpad! Dan was mijn eerste gedachte waarom maken ze daar een ruiterpad?!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:58

Ik ken het rooster....
Voor zo ver ik weet, is dit dan ook geen ruiterpad geweest.
Alle ruiterpaden, heb je een poortje langs het wildrooster. Dit geldt voor heel het meinweg gebeid..
Ik ga er zelf ook echt niet overheen, en als er dan geen pad zou zijn, dan rijd ik wel om..
Jakkes het moet je maar gebeuren..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:23

Kijk meiden jullie weten het gevaar van de roosters, ik weet het inmiddels ook via bokt. Maar wij hebben die dingen hier niet hoor, dus niet iedereen kent het gevaar! Dus oordelen is altijd makkelijker dan afwachten wat er gebeurd is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:26

Jongens, over een wildrooster kun je in principe wel met een paard, de ruimtes tussen de spijlen zijn zo klein dat een hoef er niet inkomt.
Maar over een veekerend rooster niet. Als er sprake is van een wildrooster, dan is het domme pech als je paard avst blijft zitten. Bij een veekerend rooster moet je het echt niet willen proberen.
Ik hou ik niet van roosters, en zou er ook niet snel overgaan, maar bij een wildrooster hoort het wel zonder problemen te kunnen.

Overigens, als ik naar de foto's kijk is het een domme actie geweest v an de ruiter, want het lijkt hier te gaan om een veekerend rooster.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:30

En wat is het verschil tussen die 2 germie? ik heb nml nog nooit zo'n rooster in het echt gezien, dus ik zou absoluut niet weten met welke van de 2 ik te maken heb.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:35

Wij hebben hier zojuist de krant in de brievenbus gekregen (dagblad de limburger) en ze is dus wél bewust over dat rooster gegaan, ze meende dat het wel ging. Verder heeft het paard alleen maar lichte verwondingen aan de achterbenen.

In de krant wordt het trouwens een wildrooster genoemd en geen veewerendrooster, maar ik vind er ontzettend veel ruimte tussen die spijlen zitten.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 03-01-12 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:40

Ik ken die roosters over het voetgangers deel kun je wel met je paard, daar ben ik ook vaak zat overheen gegaan.
Maar zij is blijkbaar over het autogedeelte gegaan en daar staan de spijlen verder uit elkaar.
Beetje dom om over dat stuk te rijden want als je de afstand bekijkt tussen de spijlen ziet een blinde nog dat een paardenhoef erdoor past.
En mobieltje vergeten???

Hopelijk is het paard oke.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:47

Ik moet even bekennen dat dit volgens mij dat pad is langs de duitse kant en zover ik kan zien zit er geen voetpaadje langs.
Dan nog zie je zo dat die spijlen wel erg ver uit elkaar staan, snap niet dat ze daar over gereden is.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:51

dit is wat er vanmorgen in de krant stond

een paard is gistermiddag in natuurgebied de mein weg met de achterbenen vast komen te zitten in een wildrooster. na een uur kon het dier worden bevrijd. het ongeluk gebeurde ron twee uur 's middags de duitse berijdster meende met het paard over het rooster te kunnen maar het dier zakte met de achterbenen tussen de spijlen door. de brandweer wist het onfortuinlijke dier te bevrijden door de spijlen van het rooster uiteen te wrikken een duitse dierenarts die bijstand verleende constateerde dat het paard slechts lichte verwondingen aan zijn achterbenen had opgelopen

mijn mening echt sneu als je te lui bent om het poortje open te doen ze is dus extra over dat rooster heen gelopen mensen dit had verkomen kunnen worden

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:54

litilaura schreef:
dit is wat er vanmorgen in de krant stond

een paard is gistermiddag in natuurgebied de mein weg met de achterbenen vast komen te zitten in een wildrooster. na een uur kon het dier worden bevrijd. het ongeluk gebeurde ron twee uur 's middags de duitse berijdster meende met het paard over het rooster te kunnen maar het dier zakte met de achterbenen tussen de spijlen door. de brandweer wist het onfortuinlijke dier te bevrijden door de spijlen van het rooster uiteen te wrikken een duitse dierenarts die bijstand verleende constateerde dat het paard slechts lichte verwondingen aan zijn achterbenen had opgelopen

mijn mening echt sneu als je te lui bent om het poortje open te doen ze is dus extra over dat rooster heen gelopen mensen dit had verkomen kunnen worden

ja, dat zei ik dus net ook :') die titel hierboven klopt trouwens dus niet, hij zat geen úren vast.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:56

sorry beetje snel door het topic heen gelezen :o

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:18

Maartje1990 schreef:
Wij hebben hier zojuist de krant in de brievenbus gekregen (dagblad de limburger) en ze is dus wél bewust over dat rooster gegaan, ze meende dat het wel ging. Verder heeft het paard alleen maar lichte verwondingen aan de achterbenen.

In de krant wordt het trouwens een wildrooster genoemd en geen veewerendrooster, maar ik vind er ontzettend veel ruimte tussen die spijlen zitten.

geloof een jounalist nooit op zijn woord, hoe vaak die gewoon persberichten van de politie overschrijven en er geheel naast zitten. Echt niet normaal.