Wathelet verliest zijn wereldbekerwinnaar Copin van de Broy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:51

en als het een goed bod is in weke vorm dan ook (koop/huur/lease/etc.) dan is het zeker deze eigenaar zijn goed recht. Het is, zoals ik van besita begreep, zijn kostwinning.
Naar voor de ruiter, maar zo werkt het spelleke helaas als je voor eigenaren rijd.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:52

Ik heb het toch ook niet over verkoop. Ik heb het over geld. Ik denk als het om geld gaat eerder aan sponsoring oid. En dan dus ook met lease als wederdienst

Tendance

Re: Wathelet verliest zijn wereldbekerwinnaar Copin van de Broy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:54

Kans is miniem, maar toch aanwezig!
Ik houd wel van een gokje.

Ze hebben zelfs nog overleg gehad. Er zijn genoeg eigenaren, die dit soort zaken zonder overleg met de ruiter of coach te doen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:57

Paddenpad schreef:
Ik heb het niet over verkoop!!
Er is vast iemand in Duitsland die Ehning heel graag met dit paard ziet rijden en daarvoor heel veel centjes overheeft om het dier in bruikleen/lease te krijgen zodat Dhr Ehning mee kan komen en zich hoger kan gaan plaatsen.

En dat hij er al staat is niet zo gek hoor,is kwestie van transporteren a la minute na de wedstrijd naar de nieuwe lokatie,contractje op laten maken,vast een notaris in the house,et voila!

droom maar hoor ..
en je regelt niet zomaar alla minute iemand van de federatie om de eigenaarswissel en de stempel van de FEI erop te zetten op een zaterdag - voor oud en nieuw dan nog

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:00

Verschrikkelijk zuur voor die ruiter..
En daar werk je dan zo hard voor.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:00

schoentje schreef:
en als het een goed bod is in weke vorm dan ook (koop/huur/lease/etc.) dan is het zeker deze eigenaar zijn goed recht. Het is, zoals ik van besita begreep, zijn kostwinning.
Naar voor de ruiter, maar zo werkt het spelleke helaas als je voor eigenaren rijd.

Ja dat weet ik ook wel,daarom kan het nogwel op een andere manier,misschien iets menselijker zonder meteen geobsedeerd te zijn door al die :$ .
Doorslag is natuurlijk geld anders hoeft hij er niet eerst een nachtje over te slapen en dan toch maar niet!

Hoe er de laatste jaren met goede amazones en ruiters omgesprongen word vind ik ronduit schandalig en respectloos!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:02

besita schreef:
Paddenpad schreef:
Ik heb het niet over verkoop!!
Er is vast iemand in Duitsland die Ehning heel graag met dit paard ziet rijden en daarvoor heel veel centjes overheeft om het dier in bruikleen/lease te krijgen zodat Dhr Ehning mee kan komen en zich hoger kan gaan plaatsen.

En dat hij er al staat is niet zo gek hoor,is kwestie van transporteren a la minute na de wedstrijd naar de nieuwe lokatie,contractje op laten maken,vast een notaris in the house,et voila!

droom maar hoor ..
en je regelt niet zomaar alla minute iemand van de federatie om de eigenaarswissel en de stempel van de FEI erop te zetten op een zaterdag - voor oud en nieuw dan nog

Het gaat toch alleen om een andere ruiter?
Dan mag je heus het paard als eigenaar wel zomaar ergens anders neerzetten hoor!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:04

Paddenpad schreef:
schoentje schreef:

Ja dat weet ik ook wel,daarom kan het nogwel op een andere manier,misschien iets menselijker zonder meteen geobsedeerd te zijn door al die :$ .
Doorslag is natuurlijk geld anders hoeft hij er niet eerst een nachtje over te slapen en dan toch maar niet!

Hoe er de laatste jaren met goede amazones en ruiters omgesprongen word vind ik ronduit schandalig en respectloos!

Hoe weet je nu, dat de ruiter hier niets van af wist? Hebben we de oude ruiter uberhaupt al aan het woord gehad?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:05

Liesje1611 schreef:

ze worden er natuurlijk ook voor betaald ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:09

Tendance schreef:
Het gaat toch alleen om een andere ruiter?
Dan mag je heus het paard als eigenaar wel zomaar ergens anders neerzetten hoor!

om op landenwedstrijden of bvb OS uit te komen moet het paard een eigenaar hebben met DEZELFDE nationaliteit als die waarvoor ie uitkomt en dat moet officieel op de FEI geregistreerd worden met stempel !! ( via de nationale federatie van Duitsland dus )
en voor deelbame OS diende dit uiterlijk vandaag te gebeuren

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:09

besita schreef:
Liesje1611 schreef:

ze worden er natuurlijk ook voor betaald ;)

Ja, maar toch.
Werk je hard om dit te bereiken, pakken ze je paard af :')

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:11

besita schreef:
droom maar hoor ..

Wie droomt hier nou eigenlijk?Er is geen eigenaarswissel maar ruiterwissel,slaperd!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:14

Dan nog vraag ik me af wat er allemaal wel niet te regelen is!
Met geld kun je heel veel hoor!!! Ook bij de FEI!

Misschien heeft hij er wel een 2e eigenaar bij een Duitse en dan is het probleem weg!
En echt met voldoende geld wil de FEI dat zelfs op de 31e nog wel regelen. Plus, dat als vandaag als laatste dag wordt aangegeven, dan moet dat ook vandaag nog kunnen!
Als ze dat niet tot de 31e wilden hebben, dan was er wel een andere datum gesteld. Dit soort dingen gebeuren wel vaker last minute.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:18

Ja net of er op de wedstrijd in Mechelen niemand aanwezig was van de FEI!Die mannen weten heus wel wat ze doen of moeten doen hoor en anders doen ze het wel met terugwerkende kracht als dat even beter uitkomt,maar dat is al lang geregeld en die zitten nu lekker met zijn alle aan de nieuwjaarsborrel terwijl wij ons druk lopen te maken om niks in hun ogen!

Dus ik ga me douchen en in mijn nieuwjaarskleedje steken en op naar mijn nieuwjaarsborrel!! :D :evaw:

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:32

Paddenpad schreef:
besita schreef:
droom maar hoor ..

Wie droomt hier nou eigenlijk?Er is geen eigenaarswissel maar ruiterwissel,slaperd!

ik zou zeggen lees de rules van de FEI maar eens door ..om voor Duitsland uit te komen MOET het paard ook een Duitse eigenaar hebben en vermits Fabien een Belg is diende er wel een eigenaarswissel plaats te vinden !!! ik heb het zelf ook meegemaakt vroeger ..onze Skippy kwam ook op naam van VanderVleuten zijn vrouw te staan anders kon ze niet aan landenwedstrijden deelnemen ..en onze Libero heeft als laatste iegenaar een Mexicaan als eigenaar op haar paspoort ( met Athene in het vooruitzicht ) terwijl ze altijd van ons is gebleven

en mocht je het niet geloven ..het is al een feit en geregistreerd bij de FEI ..
"New ownership detail informed before the 31 December - LCO 30.12.2011"
20/12/2011 2011 Jumping brigitte.caut

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:35

dus ..het is op 20/ 12 doorgegeven aan de belgische fereratie
op 29 /12 bij de duitse federatie en op 30/ 12 officieel goedgekeurd door de FEI

dus de eigenaar wist het al voor Mechelen ..had waarschijnlijk niet op die overwinning in Mechelen gerekend ..en waarschijnlijk daarom ook aangeven er na overleg met de ruiter en bondscoach na de overwinning vrijdag nog een nachtje te willen over slapen

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:37

Wat ongelofelijk zuur voor Gregory Wathelet. Eerst verliest hij z'n andere topper, en nu gaat deze ook weer bij hem weg na zijn prachtige overwinning in Mechelen. Extra zuur ook vanwege de deadline voor de Olympische Spelen.. :\

Hopelijk heeft hij snel weer een fijn paard onder het zadel, en kan hij de volgende keer wel naar de OS. :)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:50

Tendance schreef:
Dan nog vraag ik me af wat er allemaal wel niet te regelen is!
Met geld kun je heel veel hoor!!! Ook bij de FEI!

ik zou zeggen ga het eens proberen ..nou echt niet !!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:57

Lees het hier boven maar. Blijkbaar kan alles....

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:15

juist ..blijkbaar nog geen paardjuh op topniveau gehad ..

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:54

Het begint mij steeds duidelijker te worden hoe het er in de paardenwereld aan toe gaat....smerig!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:09

ga voetballen of tennissen dan, daar is gelukkig iedereen heel eerlijk en draait het absoluut niet om geld ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:47

Het is toch overduidelijk wat geld in de paardenwereld doet?
Dat jij zulk soort dingen niet voor elkaar denkt te kunnen krijgen besita, zal te maken hebben met je naamsbekendheid.
Als dat volk met dat vele geld iets wil, dan krijgen ze het!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 09:39

Tendance schreef:
Het is toch overduidelijk wat geld in de paardenwereld doet?
Dat jij zulk soort dingen niet voor elkaar denkt te kunnen krijgen besita, zal te maken hebben met je naamsbekendheid.
Als dat volk met dat vele geld iets wil, dan krijgen ze het!

mooi dat je in sprookjes gelooft *\o/*
waarom reppen ze zich dan allemaal nog snel om nieuwe mogelijke olympische troeven te kopen voor de deadline als de FEI toch stempeltjes met terugwerkende kracht in de paspoorten zet ?
maar het is een uitzichtloze discussie en ook helemaal niet nodig want de eigenaar was het al van plan zo blijkt ..als zijn paard de wereldbeker manche niet had gewonnen dan was er veel minder ophef geweest ..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 10:27

Ik zeg helemaal nergens, dat ze dit met terugwerkende kracht doen.
En het mijn:zie je wel ging inderdaad om dat laatste stukje wat jij ook aanhaalt. Je moet wel lezen wat iemand schrijft en misschien iets minder denken, dat een ander hier op bokt onnozel is.