Kloon van Quidam de Revel ter dekking in België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Kloon van Quidam de Revel ter dekking in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:26

Ik snap het eigenlijk niet... De kloon van Quidam uit 2005 is toch in 2010 overleden?? Of is dat een andere kloon?

Mikala13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:38

Gelukkig hebben wij nog veel sperma van Quidam :j

Ik houd ook niet van klonen, het gaat om natuurlijke aanleg van een springpaard. En natuurlijk is het DNA hetzelfde, maar er is nog zo weinig over bekend, en wat over fouten in de genen? Die ontstaan zo veel makkelijker lijkt mij in dat hele proces.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:55

troi schreef:
lunaster schreef:
nog wat:
stel, je koopt goedkoop sperma van de kloon, krijgt een veulen, en vervolgens beweer je dat het een nakomeling is van Quidam zelf, da's toch alle poorten open zetten voor fraude, aangezien niemand kan bewijzen van welke hengst het zaad nu werkelijk afkomstig is?!

Ik neem toch aan dat er gewerkt wordt met dekbewijzen? Want idd genetisch kan je geen verschil aantonen..

Ja dat neem ik ook aan, maar kan je op één of andere manier niet aan papieren geraken, zelfs zonder dekbewijs? Zoals ik bv met een dosis sperma 3 merries insemineer, en deze allemaal vol zijn, maar ze initieel niet laat registreren omdat ik dan 3 keer dekgeld moet betalen, maar me achteraf bedenk en toch dekbewijs wil aanvragen en je dat dan doet voor de 'originele' hengst? Of werkt het zo niet?

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:59

co2 schreef:
Dribbel schreef:
Kloon heeft hetzelfde DNA als nummer 1, dus als je wil fokken met nummer 1, kun je ook het DNA (in de sperma) van de kloon nemen. Hij heeft 'bereikt' dat hij het DNA van een goed paard heeft.

Nadeel is alleen dat het papier een stuk minder aantrekkelijk is lijkt mij?

Waarom is het papier voor zoveel mensen belangrijk, als er papier bij zit is het toch in orde , al die commotie altijd om de papieren, als je een paard met "goede" papieren hebt betaal je al weet ik het hoeveel voor 1 dekking,enhet is nooit gezegd dat het veulen het net zo goed doet als zijn/haar vader.
Wees blij met een goed gezond veulen in plaats van zijn "barcode"