Vandalen kortwieken wilde paarden op de Posbank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:01

nou zo dramatisch vind ik deze foto eerlijk gezegd niet.... had t veeeeeel erger verwacht maar dit is meer coupe ala sport.

zal vast een penny zijn die de paardjes graag in knotjes wou zien....zie t al helemaal voor me volgende drama verhaal allemaal "wilde" pony's met knotjes lopen los in een gebied <3 :')

ik beken it was me :+ heb nog vet grote bak roze elastiekjes liggen om knotjes te maken in al die manen van al die wilde paarden *\o/*

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:03

Tip voor boswachter Hans: Even een oproepje in de penny, wie deze paarden getemd en wedstrijdklaar hebben gemaakt :).

Gerdagorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:04

Mjetterd schreef:
Tip voor boswachter Hans: Even een oproepje in de penny, wie deze paarden getemd en wedstrijdklaar hebben gemaakt :).

Da's een goeie. :D
Misschien meld de trotse penny zich wel :D ;)

Mossel

Re: Vandalen kortwieken wilde paarden op de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 01:38

Shoot, betrapt.. Nu hoef ik niet meer terug te gaan om hem te temmen en wedstrijd klaar te maken. Wou m ook nog knotten enzo. Helaas ik ben betrapt dus dat gaat m niet meer worden, en ik had nog wel zulke grote plannen ;( :n

LizzyO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:41

Zo wild moeten die pony's ook niet geweest zijn, als ze zich zo hebben laten toiletteren.

Er staat in het bericht niet bij of ze ook de hoeven gevet hebben ;)

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:42

@ hierboven,wild in de zin van ze lopen er los ;)

Scheelt inderdaad dat ernugeen vluiegjes enzo meer zijn, maar alsnog je hoort gewoon niet aan die pony's te komen...
ik kom die pony's vaak tegen op bosrit, wel ''grappig'' ze nu ineens op bokt te zien :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:44

Foto die vanmorgen in de krant stond, toonde de andere pony, deze had idd zoals het leek geen manen meer over voor knotjes, nog wel een mooievolle staart. Kan ook maar zo zijn dat dit er één met exceem is waar ze de resterende manen mooi van hebben gemaakt.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:13

vind 't ook erg mee vallen. Had 't al gelezen in de krant. Daar staat andere foto bij. Vond 't net kijken alsof ze ff staart ook nog beetje hebben uitgepluist en er een borstel over hebben gehaald vind witte pown wel erg wit voor pown die alleen maar buiten staat. Hi hi

daphiezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:26

haha mooi begrip: Pennys

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:30

Ach de pony`s zijn zo mak als lammetjes soms moet je nog oppassen dat ze niet mee gaan op bosrit als je langrijd met je paard...

Gelukkig is het niet zo erg kort mooi,nee maar ach groeit vanzelf weer..
En de penny`s hebben weer een verzorgpony gehad,haha..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:58

Ziet er wel netjes uit :D . Tis tenslotte geen gezicht als je daar aan het wandelen bent en er staan daar van die onverzorgde hippies :+ met lange haren!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:15

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:24

Haha, jeetje zeg. Ik las het en dacht, gutjes, daar hebben ze de hele staat erafgeschoren tot aan de wortel en geen maan over gelaten. Maar voor wat er gebeurd is, vind ik het een beetje een overdreven reactie :P
Natuurlijk is het wel zo dat je van andersmans paarden af moet blijven! Zonder te vragen, kun je dat niet maken. Maar het is niet zo dat die ponny geen vliegen meer weg kan slaan...

tavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:34

penny's!!

aherma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:31

hahaha, geweldig!

Misschien dat die pony zonder manen getraind wordt voor polopony?
Dit is gewoon aandoenlijk, was er ook anti-klit gespoten?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:35

Janine1990 schreef:
Hoe wild waren die pony's eigenlijk? :D

Heeft de penny ze ook meteen getemd???

We hebben een join up gedaan.. ging heel goed, zo mak als een lammetje.

Het knippen lukte niet helemaal, volgende keer neem ik een heggenschaar mee. Das makkelijker op 1 lengte knippen <3

natuurlijk was ik het niet... want ik knip mijn paard haar manen veel korter :+

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 06:54

svdijk86 schreef:
Janine1990 schreef:
Hoe wild waren die pony's eigenlijk? :D

Heeft de penny ze ook meteen getemd???

We hebben een join up gedaan.. ging heel goed, zo mak als een lammetje.

Het knippen lukte niet helemaal, volgende keer neem ik een heggenschaar mee. Das makkelijker op 1 lengte knippen <3

natuurlijk was ik het niet... want ik knip mijn paard haar manen veel korter :+

Echt? Korter dan bij deze poownies? Vandaal!! :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:35

Afbeelding

Vind dat er veel gezeurd wordt over manen en staart... deze dieren doen het toch ook prima.. zowel hier als in het buitenland..

Of jagen de strepen de vliegen af :+

Ben het er wel mee eens dat je van andermans dieren af moet blijven.. maar dat het niet paardwaardig zou zijn... :+

Of zullen wij als echte penny's dan maar langs alle dierentuinen gaan om haarextensions te zetten bij zebra's omdat die ook zo zielig zijn?

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:23

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:28

Minder.. maar er komen alsnog vliegen :+ en dan hebben ze alsnog weinig manen/staart.

Maar in dat geval moet gewoon de penny in kwestie even terug naar het schimmeltje en er een paar strepen op verven. Dan kan die wedstrijdcoupe geen kwaad :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:43

Whahaha ik zal dan ook wel aangegeven worden bij de dierenpolitie zeker? Freggle heeft ook een sportcoupe :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:23

Och, paard van een vriendin van me komt iedere dag in de paddock, staat verder veel op de wei. Wordt braaf gelongeerd alleen ja.. ze rijd niet zo vaak..

Mensen hebben de dierenbescherming gebeld omdat ze niet zo vaak paardreed :+

Er zijn dus ook blijkbaar mensen die het verschrikkelijk vinden als je er NIET bovenop gaat zitten iedere dag :') of als die niet getoilleteerd is naar behoren :P

(punt is.. vind het wel een beetje overdreven..) je hoort er met je vingers vanaf te blijven ja.. maar dat coupeje kan echt niet zoveel kwaad.

En als ze dan zoveel last van steekvliegen hebben daaro moeten ze maar een dazenval ophangen :+ Want IK vind het niet paardwaardig als een paard rot gestoken wordt OOK AL heeft hij lange manen en staart.

Die krengen bijten zich best hard vast.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:42

woods schreef:
http://www.worldexplorer.be/zebra.htm

Er zijn zelfs bewijzen dat een gestreepte vacht minder stekende vliegen aantrekken dan een effen vacht.

:')

Goed, ik weet nu wat me komende zomer te doen staat met ons trio :') Wel handig!

Mij viel het ook al mee. Maar ik deel idd wel de mening dat je met je tengels van andersmans paard moef afblijven. :j

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:53

svdijk86 schreef:
Och, paard van een vriendin van me komt iedere dag in de paddock, staat verder veel op de wei. Wordt braaf gelongeerd alleen ja.. ze rijd niet zo vaak..

Mensen hebben de dierenbescherming gebeld omdat ze niet zo vaak paardreed :+

Er zijn dus ook blijkbaar mensen die het verschrikkelijk vinden als je er NIET bovenop gaat zitten iedere dag :') of als die niet getoilleteerd is naar behoren :P

(punt is.. vind het wel een beetje overdreven..) je hoort er met je vingers vanaf te blijven ja.. maar dat coupeje kan echt niet zoveel kwaad.

En als ze dan zoveel last van steekvliegen hebben daaro moeten ze maar een dazenval ophangen :+ Want IK vind het niet paardwaardig als een paard rot gestoken wordt OOK AL heeft hij lange manen en staart.

Die krengen bijten zich best hard vast.

Ik denk dat een dazenval een beetje lastig wordt aangezien het in het bos is, over zoveel hectare ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:04

Dazen zitten vooral bij het water.

In omgevingen met water zet je een val, of een paar vallen. Niet door het hele bos :+

Denk eerder dat ze dat niet willen omdat het niet "mooi" staat in de "wilde" natuur :P