Fürst Romancier onder het zadel bij Matthias Alexander Rath

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:56

Dees schreef:
Bijzonder hoe ze maar energie en paardenmateriaal in die jongen investeren....

hahaha idd, er is ook een spreekwoord voor, die er enigszins mee te maken heeft is mijn mening.. Al draagt een aap een gouden ring...

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:01

Misschien is Rath stiekum wel een zoon van hem, (rietje per ongeluk verwisseld ;) =:) ~~}> )

Ik gun het Rath wel hoor, hadden wij in NL maar zo'n "gek"die hetzelfde budget heeft om zulke fijne goede paarden aan te kopen...

Anoniem

Re: Fürst Romancier onder het zadel bij Matthias Alexander Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:07

Fijn, heeft 'ie wat op reserve om uit te brengen als Toot weer eens een zweertje heeft. Of zich verstap heeft. Of zijn oor bezeerd heeft. Vlek op z'n chabrakje. Knoop in het halstertouw. Of andere rampen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 01:12

Oh wat erg! In het begin had ik wel medelijden met MAR, compleet afgebrand en ik had er wel vertrouwen in dat het goed zou komen met Totilas. Maar het is een totaal ander paard geworden, net als BW. Het lijkt wel of hij de paarden tegenwerkt en ze daardoor juist beperkt in hun bewegingen in plaats van er het uiterste uit te halen.

Chancley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 02:37

Wat MAR helaas mist is dat hij een paard mooier kan maken/laten lijken! Valt mij elke keer op! toot was bij Edward een echte eyecatcher! Nu vind ik hem opgaan in de massa! Bretton Woods was ik helemaal weg van! Nu lijkt het weer beetje een doorsnee paard. Kijk naar Emmelie hoe die bv Astrix daar heeft gepresenteerd...Mooi compact gereden maar toch lekker naar voren.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 07:50

Misschien wil dr. Ulf Möller flink wat paarden minder rijden. Vraag me alleen af of het de hengst wel ten goede zal komen.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:09

Cayenne schreef:
Hij had Bretton Woods daar nog maar heel kort onder het zadel.
Vrij logisch dat het er dan nog niet zo uit ziet als bij Emily.

Komop zeg hij is GP ruiter dan mag je toch wel verwachten dat hij in iedergeval zijn bewegingen uit kan zitten .. Ik zit met plaats vervangende schaamte te kijken naar het filmpje ... Ik gun die jongen echt het beste met zijn top paarden .. Maar hij zit BW ontzettend in de weg dat heeft niets met tijd of hals lengte een ander rijsysteem te maken BW is gewoon van voor en achter taktmatig onregelmatig in het filmpje ..

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:37

Het talent van Rath wordt schromelijk overschat. Als je Maar en rijke stief mamma hebt dan rij je jezelf in de picture. PS verdiend er een boel centjes aan dat is zeker. Ik heb een interview gezien met deze dame en die verkondigde daar dingen waar een paard de hik van krijgt.

Laat ik het anders formuleren Rath is nog lang niet op het niveau om paarden van dit statuur te rijden. Hij wordt niet ontwikkeld maar in een rol gepushed waar die nog niet aan toe is. Op deze manier gaat die er ook niet komen. Mark my words.

Veradressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:53

Ik vind het fijn voor Rath dat hij de mogelijkheden krijgt. Het zal voor hem niet evident zijn de voorgaande ruiters te evenaren zowel met Toots als met BW en Fürst.

Ik moet zelf eerlijk toegeven dat ik Bretton Woods toch veel fijner vond lopen met Emily. Nuja, ik ben dan ook "fan" van haar! :o

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:31

Veradressuur schreef:
Ik vind het fijn voor Rath dat hij de mogelijkheden krijgt. Het zal voor hem niet evident zijn de voorgaande ruiters te evenaren zowel met Toots als met BW en Fürst.

Ik moet zelf eerlijk toegeven dat ik Bretton Woods toch veel fijner vond lopen met Emily. Nuja, ik ben dan ook "fan" van haar! :o

als fan moet je dan wel haar naam goed spellen he!! ;)
Ik vind het ook een naar filmpje, maar ik was al niet zo gecharmeerd van BW en dat is een understatement. :+ :7

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:32

Veradressuur schreef:

Niet evident op dat niveau, met dekhengsten.... :? :? :?

Think_twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:41

Het lijkt wel alsof hij schrik heeft van de hengst. Telkens als hij wat ondeugend wordt in de aanleuning zet hij hem op stap en kijkt dan rond, precies dat hij wil zeggen : 'help me!'
Paarden die getraind zijn door Nederlanders gaan hem precies niet goed af. Volgens mij moet hij nog teveel leren en krijgt hij te vlug de beste paarden.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:46

Tja ik ben geschokt over het filmpje van BW, vond het een pracht paard om te zien. Maar wat zit die jongen slecht voor een ruiter van dat niveau. Niet onaardig bedoeld, maar zijn zit doet me denken aan een springruiter die richting een hindernis rijdt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:26

Mathias, je zult dit niet lezen, maar denk maar zo, jaloezie maakt vals, en zoals oma altijd zei: Zalig zijn de simpelen van geest want ze hoeven niet na te denken.
Wat een hoop zielige ongenuanceerde grote bekken hier. En daar hoef je niet mee eens te zijn, maar dat is mijn mening.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:33

Jij vindt het wel een fijn beeld begrijp ik Charley?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:36

Even vergelijken?

Charley T..... jaoezie of valsheid heeft er weinig mee te maken. Ik denk dat iederen met oogjes wel kan zien dat er een groot verschil kan zijn tussen een getalenteerde ruiter en een niet zo getalenteerde ruiter. Of die laatste nu wel of niet 'op niveau' loopt..
Het lijkt toch allemaal niet zo te lukken met dit menneke, hoe graag men het hem ook zou gunnen. Misschien eenoverstap overwegen naar de dure sportauto's? :D

Veradressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:07

Mieke schreef:
Veradressuur schreef:

als fan moet je dan wel haar naam goed spellen he!! ;)

:o Met fan bedoel ik dat ik haar graag bezig zie hé! ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:22

CharleyT schreef:
Mathias, je zult dit niet lezen, maar denk maar zo, jaloezie maakt vals, en zoals oma altijd zei: Zalig zijn de simpelen van geest want ze hoeven niet na te denken.
Wat een hoop zielige ongenuanceerde grote bekken hier. En daar hoef je niet mee eens te zijn, maar dat is mijn mening.

Je beroep is instructeur je interesses zijn dressuur, dan zou je toch een zekere mate van kennis verwachten

En dat is ook het hele trieste van iedereen om MAR, niemand lijkt iets te zien.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:29

Ik denk niet dat je kan zeggen dat dit een schokkend filmpje is.. maar het ziet er inderdaad niet bepaald goed uit. Het verrast mij enorm hoe een paard onder een andere ruiter zo kan veranderen. En dat bedoel ik echt niet negatief tegen over MAR, maar blijkbaar heeft hij het talent er niet/ of nog niet/ of kan hij het nog niet goed uiten. Om de paarden zo mooi te laten rijden als andere.

Soms vraag ik me wel eens af of MAR wel plezier in het paardrijden heeft..

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:33

Klinkt raar maar is hij niet een beetje verwend?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:34

koenborias schreef:
Klinkt raar maar is hij niet een beetje verwend?

Denk je niet dat hij hard genoeg moet werken om zich te bewijzen???
En dat daarmee verwend worden een hele nare keerzijde heeft???

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:40

Jannepauli schreef:
Even vergelijken?

Charley T..... jaoezie of valsheid heeft er weinig mee te maken. Ik denk dat iederen met oogjes wel kan zien dat er een groot verschil kan zijn tussen een getalenteerde ruiter en een niet zo getalenteerde ruiter. Of die laatste nu wel of niet 'op niveau' loopt..
Het lijkt toch allemaal niet zo te lukken met dit menneke, hoe graag men het hem ook zou gunnen. Misschien eenoverstap overwegen naar de dure sportauto's? :D

Zo da's wel een heel verschil!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:45

Jannepauli schreef:
Even vergelijken?

Precies, Jannepauli! De spijker op z'n kop ;)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:22

sarabande schreef:
CharleyT schreef:

Je beroep is instructeur je interesses zijn dressuur, dan zou je toch een zekere mate van kennis verwachten

En dat is ook het hele trieste van iedereen om MAR, niemand lijkt iets te zien.

Ach ja, die zekere mate van kennis, subtiel hoor:)
Waar het mij omgaat: als MAr zijn naam valt duiken er een heleboel wannabee deskundigen bovenop om ongenuanceerd te keer te gaan. Echter, dat overkomt Anky ook hoor, ik weet het. Zal wel inherent zijn aan het anonieme van Bokt.nl
Natuurlijk is MAR niet die volmaakte ruiter die zijn aanhang er in ziet, helemaal mee eens. Maar sinds Totilas in zijn leven verscheen lijkt het meer een heksenjacht dan een discussie over zijn prestaties. Vandaar mijn zeer zwartwit gestelde reactie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:28

CharleyT schreef:
Maar sinds Totilas in zijn leven verscheen lijkt het meer een heksenjacht dan een discussie over zijn prestaties. Vandaar mijn zeer zwartwit gestelde reactie.

Nou dan lees je het toch verkeerd, het gaat niet over zijn uiterlijk, zijn voorkeuren of zijn doen en laten buiten de paarden, de discussies gaan juist puur over zijn prestaties eerst op Toot en nu op BW.