Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
texelse schreef:Als Marijnissen wist, al dan niet via een film of video, dat het paard kreupel was voor het in zijn bezit kwam, wat is dan de reden dat hij zo'n paard koopt? Die heeft het echt niet nodig om zichzelf te verrijken door de verkoop van "slechte" paarden. Dan kan ik je nog wel wat advertenties van marktplaats doorsturen.
25000 euro stallingskosten per jaar vind ik ook heel wat, voor dat geld mogen ze er hier 4 brengen, en als het moet 5, want dan maken we wel een boxje vrij.
Kimmie003 schreef:Verder vind ik het echt typerend voor de meeste "Bokkers", dat iedereen (zonder er volgens mij goed bij na te denken) de deskundigheid van een rechter in twijfel trekt en met de meest wilde speculaties komen. (...) Dus allemaal even weer terug met de voetjes op aarde!
Citaat:Ik weet niet wat hier aan de hand was, maar ik vind wel dat de uitspraak in elk geval terecht was.
BigBen schreef:Als je niet weet wat er aan de hand was, hoe kun je dan weten dat de uitspraak terecht was ?
Citaat:En nogmaals, als je écht zoekt, kun je bij ieder twaalfjarig sportpaard wel sporen van een oude blessure terugvinden,
wat niet belet dat het paard op het moment van de verkoop kerngezond kan geweest zijn.
BigBen schreef:Starfighter is twaalf, en als je echt gaat zoeken,
vind je bij ieder twaalfjarig sportpaard wel sporen van een oude blessure.
En op dezelfde manier is de kans groot dat zo'n paard ooit wel eens niet helemaal regelmatig heeft gelopen.

manic schreef:Lovely schreef:
Afgezien daarvan is het wel een punt. Want stel nou dat er in plaats van Sander Marijnissen de naam van Matthias Rath had gestaan?
Die doet volgens mij alleen aan kopen, niet aan verkopen
Asyaa schreef:Want rechters zijn ongelofelijke kneuzen die er helemaal geen verstand van hebben.
Grappig om te zien dat er zoveel mensen beter weten wat er gebeurd is op basis van een 1-zijdig bericht van 2 alinea's, dan een rechter die alle argumenten aangedragen door beide partijen heeft afgewogen.
Citaat:Met de voetjes op aarde ?
Je moet al erg naïef zijn om te geloven dat er in rechtszaken altijd recht wordt gesproken.
Het is niet omdat iemand de titel 'rechter' voert, dat hij/zij metéén onfeilbaar wordt.
BigBen schreef:Kimmie003 schreef:Verder vind ik het echt typerend voor de meeste "Bokkers", dat iedereen (zonder er volgens mij goed bij na te denken) de deskundigheid van een rechter in twijfel trekt en met de meest wilde speculaties komen. (...) Dus allemaal even weer terug met de voetjes op aarde!
Met de voetjes op aarde ?
Je moet al erg naïef zijn om te geloven dat er in rechtszaken altijd recht wordt gesproken.
Het is niet omdat iemand de titel 'rechter' voert, dat hij/zij metéén onfeilbaar wordt.
Spetter01 schreef:Volgens mij gaat dit over een zaak uit 2008, waarin dhr. Marijnissen eerst twee keer in het gelijk is gesteld en pas nu in derde instantie wel is veroordeeld.
Ik vraag me af in hoeverre de dierenarts die het paard voor verkoop heeft gekeurd in zo'n geval aansprakelijk is. Die heeft dan toch kennelijk iets over het hoofd gezien/niet gemeld o.i.d.?