Anky van Grunsven wint in Salzburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:25

eenitraM schreef:
Tjongejonge, dat western heeft haar niet goed gedaan. Wat rijdt ze nu flut. Heel anders dan ik van haar gewend ben. De algehele harmonie is gewoon ver te zoeken!!

Jammer... En imo geen kandidaat voor londen.

Waarom niet?? Als Anky toch gewoon plezier heeft in het western en dressuur kan het beide.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:27

diktrom schreef:
"ferm jaloers" dat klinkt als heeeeeeel erg jaloers ;-)

is ook :-)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:30

Moderatoropmerking:
Nogmaals het dringende verzoek om met respect naar je medegebruiker en met argumenten op een bericht te reageren en niet op de persoon. Vanaf hier worden onrespectvolle berichten die op de persoon gespeeld zijn en off topic berichten zonder nadere toelichting verwijderd.

JaeyJaey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:30

Het is niet heel ontspannen en hier en daar zijn wel schoonheidsfoutjes te bespeuren maar toch wel een super prestatie na 2 jaar uit de roulatie te zijn geweest als combinatie!! Kan alleen niet wennen aan de zilverleurige laarzen....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:43

Paddenpad schreef:
Goed hoor van Anky,er is nog steeds niemand die haar prestatie's geevenaard hebben of er zelfs maar bij in de buurt gekomen zijn,alhoewel Edward en Totilas aardig op weg waren, Nederland mag trots zijn op zo'n amazone!

Ik ben het helemaal met jou eens. 3 x goud OS individueel ;) . Ach, de beste stuurlui staan altijd aan de kant, dat verandert niet.
PS Ik heb ook een leeg profiel. :D

NathalietjeB

Re: Anky van Grunsven wint in Salzburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:58

go anky go super dat ze ook zo lekker rustig zegt over 2012 van dan zien we wel weer verder en dat het tenslotte om sali draait en niet om top prestaties..

vind het super dat ze er weer zo is met sali na 2 jaar geen wedstrijden gereden te hebben in de dressuur.
en van anky weet ik niet beter dan dat ze na die val van sali dat ze nu met een ander paard de ring in komt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:50

Knappe prestatie. Wat ik me trouwens afvraag, ze had Upido mee om daar door te kunnen trainen. Zouden daar nu niet eens beelden van gemaakt zijn? Ben inmiddels heul erg nieuwsgierig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:04

Dat vroeg ik me ook al af, chevax!

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:17

Enorm onder de indruk van deze topcombinatie! Zo terugkomen na zo'n lange tijd.. Petje af. En vind juist dat Salinero veel mooier en sterker voor de dag komt dan voorheen, op die leeftijd, die kwaliteit van lopen.. _/-\o_ Jammer van de eners maar dat betekent ook dat het geen machine is waar de trucjes uitgereden worden, het moet kloppen en dat deed het nu even niet. De eners in de GP vond ik nl mooier dan ooit.. Te makkelijk om kritiek te spuien op iemand die dat, gezien haar staat van dienst niet verdient!
Hoop dat ze er in Londen gewoon weer bij is, en ben erg benieuwd naar Upido.. /3

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:38

Citaat:
Te makkelijk om kritiek te spuien op iemand die dat, gezien haar staat van dienst niet verdient!

Gezien haar staat van dienst?Dat heeft de jury vast ook gedacht. Niet erg hoor om je idool te idealiseren maar zelfs
dedicated Anky-fans kunnen toch zien dat dit niet okay is!Onbegrijpelijk dat er gewonnen kan worden met een partij winsurfen in hangmat-frame.
Zag eruit alsof ze morgen goed spierpijn zal hebben.
Dat Salinero hier loopt op 17-jarige leeftijd is een hele prestatie,niet dankzij maar ondanks de training.
Volledig achter de massa,aanhoudend tactfouten,beweging continue uit de achterbenen getrokken,buiging ver te zoeken
etc. en Anky,alle zeilen bijzettend met een een tik in het bovenlijf bij elke beweging(geen ruggebruik).
Neehoor,ik doe het niet beter(totaal anders zelfs) maar dat wil nog niet zeggen dat ik kak in de ogen heb.
Can't argue with succes? doe ik dus wel en weet ook zeker dat veel van jullie die mij nu gaan bekritiseren dondersgoed weten
wat ik bedoel.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:09

Geen buiging? Ik zag wat anders. Wat houding van Anky betreft heb je helemaal gelijk.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:49

Ze blijft mijn nummer 1 amazone!
Leuk mens en mooi plaatje altijd!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 01:19

Ik vind dat iedereen zijn mening mag hebben.maar als je kritiek hebt doen jullie het dan beter?ik vind het altijd zo ongegunt overkomen.ik heb heel veel respect voor deze vrouw.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:09

Kritiek mag altijd, ik zag net ook een filmpje van Anky. Sali geeft aan wat ze gaan doen, dat vind ik dan weer super van Anky, net als Uppi.

Ik blijf gewoon fan van Anky, ook al heb ik haar er wel eens netter op zien zitten.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:24

Ik sta er niet verbaasd van dat Anky heeft gewonnen maar wel van degene die 4e is geworden! Daniel Martin Docks met Grandioso. Zowel Dani als de eigenaresse, Kim, ken ik persoonlijk. Het paard is in Spanje gefokt daarna naar de USA gegaan en staat nu wederom in Spanje om daar getraind en uitgebracht te worden. Dani heeft Grandioso nu een jaar in training en dit is zijn eerste internationale wedstrijd! Een superresultaat dus!! :-)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:35

piepenfiets schreef:
Citaat:
Te makkelijk om kritiek te spuien op iemand die dat, gezien haar staat van dienst niet verdient!

Gezien haar staat van dienst?Dat heeft de jury vast ook gedacht. Niet erg hoor om je idool te idealiseren maar zelfs
dedicated Anky-fans kunnen toch zien dat dit niet okay is!Onbegrijpelijk dat er gewonnen kan worden met een partij winsurfen in hangmat-frame.
Zag eruit alsof ze morgen goed spierpijn zal hebben.
Dat Salinero hier loopt op 17-jarige leeftijd is een hele prestatie,niet dankzij maar ondanks de training.
Volledig achter de massa,aanhoudend tactfouten,beweging continue uit de achterbenen getrokken,buiging ver te zoeken
etc. en Anky,alle zeilen bijzettend met een een tik in het bovenlijf bij elke beweging(geen ruggebruik).
Neehoor,ik doe het niet beter(totaal anders zelfs) maar dat wil nog niet zeggen dat ik kak in de ogen heb.
Can't argue with succes? doe ik dus wel en weet ook zeker dat veel van jullie die mij nu gaan bekritiseren dondersgoed weten
wat ik bedoel.

Ik zie maar één ding hetzelfde als jou en dat is dat Anky iets achterover zat. Als je haar handen echter bekijkt zie je dat ze daar zeker niet aanhangt, dus de reden dat ze anders zit is waarschijnlijk meer in haar eigen lichaam te zoeken, dan in die van Salinero. Al de rest bedenk je er zelf bij, want volledig achter de massa, aanhoudend tactfouten en buiging ver te zoeken? Tsjah, dan is "kak in de ogen" toch echt op zijn plaats.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:52

Ik vond de Grand Prix zeer aansprekend.....
De Kur was wel wat minder en is mi wel te hoog gepunt, maar absoluut hele goede onderdelen.
Zo zie je maar weer dat aan de top blijven niet vanzelf gaat en dat ook Anky er hard voor moet werken.
Ze hebben beide wat te weinig wedstrijdritme denk ik. En ik vraag me dan gelijk af of Totilas in dat ritme voor de OS gaat komen als Matthias zich afmeldt voor de aankomende wedstrijden.
Jammer dat ze ook niet met Upido is gestart ben nu toch ook wel heel nieuwsgierig naar dat paard, maar die zal in het begin ook niet alles perfect doen.
Wat betreft de laarzen, over smaak valt te twisten maar ik vind de laarzen geweldig!...of je ze in een wedstrijd aan moet doen weet ik niet....maar het is wel een beetje revolutionair...daar hou ik van!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:04

Eindelijk weer een paard in de ring dat niet met zijn kin op zijn borst loopt met zwaaiende voorbenen zonder achterbeen gebruik. Goede proef? Nee, heb beter gezien. Maar wel fijn dat ze weer terug is. Blijft een topper in mijn ogen.

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:13

Jongens, hou toch alsjeblieft op met dat zinloze gefit op elkaar. Echt te triest voor woorden. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en mag die hier verkondigen, dat heet vrijheid van meningsuiting. Ga dan asjeblieft volwassen op elkaar in en niet direct 'de beste stuurlui staan aan wal' en opmerkingen in die trent.

Heb beide filmpjes bekeken, vind haar laarzen vreselijk :+ maar dat terzijde. vertel direct dat ik maar een recreatieruiter ben, voordat we dat gezeur krijgen :P ik zie een amazone die iets achterover hangt, kan door de kwaliteit op YT niet beoordelen of ze aan de teugels hangt. Wel een mooie hoofd-hals houding, en de muziek onder de kuur ook echt geweldig. Wat mij wel opviel (misschien wel weer kwailteit van YT) is dat Salinero met zijn rechtervoorbeen veel meer lijkt te 'grijpen', als ik het zo mag verwoorden. Geen idee hoe je het anders noemt :+ daar heb ik me echt hard aan gestoord, omdat hij haast onregelmatig lijkt! En waar in een ander topic de hel losbarst als onze trots in duitsland hetzelfde loopt, word er hier niet over gesproken.... of ben ik de enige die het ziet? Misschien ligt dat dan aan mijn eigen kwaliteiten ;)

Maar desondanks, super prestatie, naar een pauze van 2 jaar en ben erg blij ze weer in de rind te zien. de foutjes zullen vast nog verbeterd worden, ze heeft ten slotte niet voor niks zo'n imposante staat van dienst...

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:31

Vind het toch wel fijn dat niet heel bokt jurylid is, dan zouden er geen winstpunten meer gereden worden en hielden we geen topruiter meer over als ik jullie commentaar altijd lees.

Ik vind het hartstikke leuk voor anky en Salinero, ze zijn niet voor niet daar eerste geworden.
Natuurlijk is het dan even niet het plaatje van de laatste olympische spelen maar wat niet is kan nog komen. Ik zeg we hebben gelukkig weer een kandidaat voor 2012 :-) Als hij is goede conditie blijft waarom niet?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:59

Joh, ze hebben 2 jaar niet gestart, dan kan het toch niet meteen perfect zijn? Webstrijdspanningen zijn gewoon groter wanneer je routine mist. Ik vind dat ze het zeker niet onverdienstelijk doet, het paard is 17 maar loopt als een 10-jarige door de baan. Dat is toch top :) ?!

Haar laarzen ben ik ook niet zo'n fan van trouwens, hahaha, zilver toch?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:35

Aaahhhh...Anky en Salinero! Ben blij dat ze weer terug zijn in de ring! Die vrouw hoort gewoon in de internationale dressuursport! Ze was wat onrustig qua houding en zit en op een paar schoonheidsfoutjes na, tijdens het rijden, zag het er best prima uit. Wat wil je nadat zij en haar paard er zo'n tijd uit zijn geweest en dan op dat niveau weer te moeten beginnen! Kan alleen maar beter worden! Dat doen haar maar weinig na op dit niveau!

Top Anky, ga er voor! Western is leuk maar als dressuuramazone ben je veel beter!

Viel me trouwens op dat de rechter beugel af en toe wat verder onder haar voet zat!? 8-)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:25

Ooooh wat is Salinero fit en wat ziet zijn uitgestrekte draf er spectaculair uit. Je zou hem geen 17 jaar geven. Knap hoor om zo'n fris en vrolijk paard al weer zo rond te sturen na 2 jaar geen kur te hebben gereden. Jammer van de foutjes in de eners maar over het algemeen vind ik het super dat ze er zo bij staan, Sali loopt makkelijker dan te voren heb ik het idee.

Steph_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:45

super knap! :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:51

Super, Anky en Salinero terug :) Ik blijf erbij dat ik nog nooit iemand piaff-passage zo correct heb zien uitvoeren als haar, da's gewoon een schoolvoorbeeld. Die pirouettes en appuyementen zijn, ondanks de YT-kwaliteit, gewoon om de rillingen van te krijgen. En zo'n stille aanleuning, doe maar hoor, echt mooi om te zien. Verder heeft ze inderdaad wel haar handen vol gehad denk ik, dat toont haar 'geblaas' op het einde inderdaad wel :D Salinero is nooit echt een überkalme geweest, ik denk dat hij het allemaal enorm spannend vond, maar wel leuk (anders zouden zijn oren zo leuk niet staan ;) ), en dat als ze een paar wedstrijden doet, jullie maar weer trots mogen zijn op zo'n combinatie in het team.

Ik snap echt niet waarom iemand die 3x goud op de OS heeft weten te behalen, en waar nu iedere topruiter met een beetje verstand sérieus de zenuwen van mag gaan krijgen voor Londen (want dat ze er zin in heeft, da's duidelijk vind ik, ze is gewoon maar even twéé paarden aan het klaarstomen!), altijd zo'n kritiek moet horen. Ja haar handen komen een moment hoog, ja ze zit achterover, ja ze heeft haar handen vol, en ja, het is een jurysport: Anky is zo geniaal dat ze die mindere punten gewoon zo omver blaast met haar technische afwerking, enorm mooie kür ed. ...

Die laarzen daarentegen, vind ik verschrikkelijk ook haha :D