Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Aziza_XX schreef:Hmmm, de jockey stierf wel "doing what he wanted and loved to do", hoe triest een overlijden ook is,en vooral voor de nabestaanden, maar dat paard had er niet voor gekozen om vanaf 18 maanden klaargemaakt te worden voor de renbaan.....dus ik vind jouw quote nogal grof over een paardenleven.
Lusitana schreef:Er zijn hoogstewaarschijnlijk ehelmaal geen paarden omgekomen of kritsich geblesseerd geraakt, anders werd dat ook wel gemeld, desnoods in een ander bericht, want dat is ook nieuws. Reken maar dat als er een paard op de renbaan moet worden geschoten dat het aandacht trekt.... en levendig wordt besproken in de pers, de renwerled en de fora daarvan.
Dus ik denk dat we aankunnen nemen dat de paarden er goed vanaf gekomen zijn.

het is goed dat ze de veiligheid willen verscherpen.
, en ik vind dat de yockeys ook dressuur met de pony moeten doen want dan worden ze soepeleren en zijn ze makkelijker te sturen ook op de renbaan zo kan je ook wat ongelukjes voorkomen
freeride schreef:Aziza_XX schreef:Hmmm, de jockey stierf wel "doing what he wanted and loved to do", hoe triest een overlijden ook is,en vooral voor de nabestaanden, maar dat paard had er niet voor gekozen om vanaf 18 maanden klaargemaakt te worden voor de renbaan.....dus ik vind jouw quote nogal grof over een paardenleven.
een paard denkt niet na.. we gaan hier geen discussie beginnen over hoe de paarden behandeld worden.
Want er kan net hetzelfde gezegd worden over het beroep van de jockey, er wordt te weinig stilgestaan over het feit dat het een hard en uitputtend beroep is.
er sterven dagelijks paarden in elke sport, we moeten stilaan beseffen dat een mensenleven toch belangrijker is, ook op een paardenforum

In_Black schreef:die paarden willen niet anders
Niet alleen theorie maar ook praktijk.
In_Black schreef:Ja vast Lunaatj, ik train dagelijks dravers. Kwa drive en karakter verschillen ze niet van renpaarden. Als rijder kies je nooit voor de dood, maar voor groot plezier. Plezier voor man/vrouw én paard staat voorop in de draf-en rensport.
Een pikeur of jockey moet er zelf veel voor doen, een goed getrainde body hebben en een uitstekende conditie net als de paarden. En geloof het of niet, ook rijders geven ontzettend veel om hun paarden.
Verder is dit echt niet 1 van de gevaarlijkste sporten ter wereld.
En nee ik kan geen gedachtes lezen van paarden maar dit weet ik wel vrij zeker. In_Black schreef:Saskiakefie, die paarden willen niet anders, die zijn er voor geboren. Menig dressuurpaard zou er nog jaloers op worden.
Horse4..................... grooms zijn onmisbaar. Zowel jockeys als pikeurs rijden meerdere paarden en zijn geen eigenaar. Verder is er geen tijd om dit zelf te doen, en bovendien is dat ook niet erg, zolang de paarden maar worden verzorgd. Die verzorging gaat wel wat verder dan borstelen alleen, een groom doet ook een deel van de training, massages enz. Dus zo belachelijk is het niet dat het beroep groom bestaat.
Ik zou zelf wel willen dat ik een goeie betrouwbare groom had, met mijn kleinschalige stalletje........ oh ja, het zijn geen pony's, maar paarden
O, ja Saskiakefie, tijdens dit wrede ongeluk bleven alle paarden ongedeerd, hoor.
saskiakefie schreef:In_Black schreef:Ja vast Lunaatj, ik train dagelijks dravers. Kwa drive en karakter verschillen ze niet van renpaarden. Als rijder kies je nooit voor de dood, maar voor groot plezier. Plezier voor man/vrouw én paard staat voorop in de draf-en rensport.
Een pikeur of jockey moet er zelf veel voor doen, een goed getrainde body hebben en een uitstekende conditie net als de paarden. En geloof het of niet, ook rijders geven ontzettend veel om hun paarden.
Verder is dit echt niet 1 van de gevaarlijkste sporten ter wereld.
Gadverdamme doe nou niet zo schijnheilig. Die paarden worden vol gepropt met energie brok, als ze niet hard genoeg gaan dan voelen ze het wel en natuurlijk is het wel gefokt en als ze tegen elkaar moeten zullen ze inderdaad niet snel opgeven want ze willen punt 1 bij elkaar blijven en als je het niet haalt ben je de zwakste en dat is gevaarlijk in de natuur. En pff plezier, het gaat allemaal om geld, alleen om het geld, er moet gepresteerd worden. Ze geven om het paard als die presteert en anders niet. Dan gaat ie gewoon weer weg. Geloof me als die dieren de keus hadden of lekker in een grote weide met soortgenoten of vanaf 3 jaar als het al niet jonger is op de renbaan dan kozen ze het eersteEn nee ik kan geen gedachtes lezen van paarden maar dit weet ik wel vrij zeker.
Citaat:Gadverdamme doe nou niet zo schijnheilig. Die paarden worden vol gepropt met energie brok, als ze niet hard genoeg gaan dan voelen ze het wel en natuurlijk is het wel gefokt en als ze tegen elkaar moeten zullen ze inderdaad niet snel opgeven want ze willen punt 1 bij elkaar blijven en als je het niet haalt ben je de zwakste en dat is gevaarlijk in de natuur. En pff plezier, het gaat allemaal om geld, alleen om het geld, er moet gepresteerd worden. Ze geven om het paard als die presteert en anders niet. Dan gaat ie gewoon weer weg. Geloof me als die dieren de keus hadden of lekker in een grote weide met soortgenoten of vanaf 3 jaar als het al niet jonger is op de renbaan dan kozen ze het eersteEn nee ik kan geen gedachtes lezen van paarden maar dit weet ik wel vrij zeker.
In_Black schreef:Citaat:Gadverdamme doe nou niet zo schijnheilig. Die paarden worden vol gepropt met energie brok, als ze niet hard genoeg gaan dan voelen ze het wel en natuurlijk is het wel gefokt en als ze tegen elkaar moeten zullen ze inderdaad niet snel opgeven want ze willen punt 1 bij elkaar blijven en als je het niet haalt ben je de zwakste en dat is gevaarlijk in de natuur. En pff plezier, het gaat allemaal om geld, alleen om het geld, er moet gepresteerd worden. Ze geven om het paard als die presteert en anders niet. Dan gaat ie gewoon weer weg. Geloof me als die dieren de keus hadden of lekker in een grote weide met soortgenoten of vanaf 3 jaar als het al niet jonger is op de renbaan dan kozen ze het eersteEn nee ik kan geen gedachtes lezen van paarden maar dit weet ik wel vrij zeker.
Ik weet niet hoe je een paard wilt volproppen met "energie-brok". Ze kunnen niet meer dan 4 kg brok opnemen met dag, als je ze dat zou voorschotelen.
Maar........ in de draf en rensport wordt er doorgaans meer graan gevoerd dan brok. En wat wil je nou zeggen met dat ze het wel voelen als ze niet hard genoeg gaan? Ik vind deze ononderbouwde insinuaties gewoon te walgelijk voor woorden. Allemaal commentaar op de snelheidssporten, en juist degenen met het meeste commentaar kennen het alleen van de tv en internet en hebben echt geen idee hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat.