Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ptiteblue schreef:Jullie zeggen, roh, er is MAAR 1 keer iemand gestorven op een wedstrijdterrein omdat er geen cap gedragen werd.
Is dat eigenlijk niet genoeg voor jullie? Als die regel het leven van die dame had kunnen redden? Is toch 1 leven gered!
Ik heb ook een mooie hoed, en Z gereden, maar ik had altijd mijn cap bij, als ik vond dat mijn merrie een beetje te fris was, cap op, zelf in de ring, ben er niet van gestorven en niemand heeft mij uitgelachen hoor...
Lusitana schreef:Verder wil ik graag tonen wat een ervaren internationale dressuuramazone na een dramatsiche val van een jong paard dat gewoon uitgleed te zeggen heeft. Als je haar kunt verstaan, ze heeft zwaar hersenletsel opgelopen:
Filmpje
celliezwelg schreef:denk je als je val en je heb je cappie op dat je nek niet kan breken ik begrijp echt wel dat het veiliger is maar een cap houd niet alles tegen vind dat sommige hier wel heel erg reageren zeg .
en over dat iemand dood is gegaan op een wedstrijd heb je ook gezien hoe sommige mensen met paarden om gaan dat ze een paar klappen krijg met een zweep ik zou zo mens er ook af gooie als je een goeie band met je paard heb en je paard vertrouwd je dan zal je pard door het vuur voor je gaan
Lusitana schreef:De actie komt juist bij GP ruiters vandaan in Amerika, naar aanleiding van het ongeluk van de GP ruiter waarvan ik het filmpje heb gepost. Haar paard struikelde over zijn eigen voeten, had nooit een stap verkeerd gezet...