PvdD stelt vragen omtrent overlijden paard bij intocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:30

Ik geloof dat zelfs mijn dieren tegen zullen stemmen :=
Die willen ook een no nonsense aanpak zonder te veel gewauwel :D

maxvandermei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:01

de pvdd bemoeit zich altijd met zaken waar ze niks van weten laatst las ik dat de pvdd zegt dat paarden in de topsport niet ouder worden dan 9-10 jaar wat een onzin.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:26

Dus binnenkort moet er op elke wedstrijd van te voren je paard gekeurd worden, en op elke wedstrijd moet eendierenarts aamwezig zijn. Sorry maar sommige dingen horen bij het leven. Dat een paard gestressed is gebeurt gewoon. Een dierenarts kan daar nieggts aan beranderen. De eigenaar kent het paard het beste. In mijn ogen is het het vervelendst voor de eigenaar. Over het politiepaard wat eerder dit jaar overleed tijdens eenI dienst, hoor je e
niet.

superwoman

Re: PvdD stelt vragen omtrent overlijden paard bij intocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:49

kost weer onnodig veel geld

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:14

Nou een dierenarts op het wedstrijdterrein lijkt me op grote wedstrijden wel prettig, maar meestal zijn ze oproepbaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:18

Maar dat is bij een intocht niet anders lijkt mij, er kan altijd een da met spoed komen.
T is bij een intocht ook een afweging, de kans dat er iets gebeurd is klein. Moet je voor die hele kleine kans een dure dierenarts inhuren?
Zou wel mooi zijn dat je een dierenarts erbij hebt, maar het risico is vrij laag maar de kosten wel vrij hoog. Lastig!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:01

Charaz schreef:
Nou een dierenarts op het wedstrijdterrein lijkt me op grote wedstrijden wel prettig, maar meestal zijn ze oproepbaar.

Tja thuis bel je de VA toch ook pas als er wat aan de hand is?

Lovely schreef:
Citaat:
In beide gevallen zullen de dieren nooit stemrecht verkrijgen.

Dat lijkt me dan prima geregeld. :+

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 08:58

Het wordt tijd dat de Pvdd zich eens met zinnige zaken bezig houdt, als ze daar überhaupt toe in staat zijn, hetgeen ik dus ernstig betwijfel.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:31

http://www.dierenpolitiek.nl/?page=moti ... &periode=2
Misschien is dit zinnig?
Loopt over dit onderwerp ook een topic waar heel veel bokkers wat van vinden. Onderwerp is aangeslingerd door de Partij voor de Dieren.
Op deze site kan je lezen hoe deze partij haar politieke invloed de laatste jaren heeft gebruikt in belang van het welzijn van alle dieren. Als dierenliefhebber ben ik daar blij mee, hoewel ik het een enkele keer ook heus niet met hun standpunt eens ben.
Wellicht beter om je eerst wat te verdiepen in plaats van een mening op incidenten te vormen.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:37

Ik ben een grote dierenvriend en -beschermer maar dit gaat me te ver hoor. Dit is geldverkwisting.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:10

Het is wel opvallend dat in het nieuwsbericht over het incident veel bokkers van mening zijn dat het overleden paard eerder uit de optocht gehaald had moeten worden. Vervolgens vindt een politieke partij er iets van en dan zijn er (andere?) bokkers in een ander topic die vinden dat de politiek er zich er niet mee moet bemoeien :?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:33

cientje4 schreef:
En toch vind ik het wel weer goed dat ze zich er mee bezig houden, om het eventueel volgende jaren te voorkomen.
Er zullen ongetwijfeld veel kinderen het voorval hebben zien gebeuren, als dit voorkomen had kunnen worden doordat ze er eerder allert op waren geweest, ja dan vind ik dat dit wel een aandachtspunt is!

Pech voor die kinderen, maar het wel het gewone ECHTE leven, waarin dieren dood kunnen gaan. er zal ook wel eens een lievelingshond, poes, konijn, kanarie, parkiet, hamster, marmotje doodgaan. Hou je dat ook allemaal buiten beeld dan?
Die tere kinderziel kan wel wat hebben hoor, mits de ouders er normaal en serieus mee omgaan.
En voorkomen kun je dit gewoon niet, echt niet, wat je ook bedenkt. Heb uit eigen ervaring tweemaal zo'n onverwachte dood meegemaakt, eenmaal als ruiter van het betreffende paard tijdens een relaxte buitenrit, en eenmaal er naast rijdend, stappend door de stad. Beide paarden gezond en in conditie, en toch zomaar dood neervallen op straat. Shit happens, het leven gaat door, ondanks het verdriet wat je er van hebt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:34

Sammyoo schreef:
Het is wel opvallend dat in het nieuwsbericht over het incident veel bokkers van mening zijn dat het overleden paard eerder uit de optocht gehaald had moeten worden. Vervolgens vindt een politieke partij er iets van en dan zijn er (andere?) bokkers in een ander topic die vinden dat de politiek er zich er niet mee moet bemoeien :?

Leuk he, das nou de kracht van Bokt.nl, zoveel Bokkers, zoveel meningen, dat maakt het zo boeiend.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:45

Sammyoo schreef:

Een mening hebben is natuurlijk iets anders dan dat een politieke partij zich ermee bemoeit. Als ik kijk wat voor problemen er regionaal allemaal zijn vind ik het belangrijker dat politieke partijen zich daarmee bezig houden dan met een individueel incident.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:44

Stef, de politiek doet niet anders.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:15

Hoe bedoel je?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:17

Sammyoo schreef:
http://www.dierenpolitiek.nl/?page=moti ... &periode=2
Misschien is dit zinnig?
Loopt over dit onderwerp ook een topic waar heel veel bokkers wat van vinden. Onderwerp is aangeslingerd door de Partij voor de Dieren.
Op deze site kan je lezen hoe deze partij haar politieke invloed de laatste jaren heeft gebruikt in belang van het welzijn van alle dieren. Als dierenliefhebber ben ik daar blij mee, hoewel ik het een enkele keer ook heus niet met hun standpunt eens ben.
Wellicht beter om je eerst wat te verdiepen in plaats van een mening op incidenten te vormen.

ehh, nee ook niet zinnig...
over incidenten gesproken waar de PvdD nogal gek op is om daar veel geld ("ons" geld!) aan uit te geven. :(

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:45

stef schreef:
Hoe bedoel je?

Ik bedoel dat alle politieke partijen nogal overspannen op individuele incidenten reageren. Een televisie uitzending van Alberto Stegeman, een jongen bij wie de asielaanvraag wordt afgewezen (hoe vreselijk ik dat ook vond), een natuurlijk overlijden in een gevangenis, het leidt allemaal tot kamervragen.

Gioyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:32

NienSCHaap schreef:
}:0 waar haal jij vandaan dat de paarden niet in goede conditie
Gioyy schreef:
ik ben blij dat het welzijn van sommige paarden is goed wordt onderzocht, allebei de paarden waren hartstikke bezweet, als je mee gaat doen in zo'n stoet moet je voorbereid zijn vind ik.
en je bent niet voorbereid als die paarden zo erg bezweet zijn!
vind je het gek, als dat paard het niet gewend is en geen conditie heeft val je al gauw dood neer.

ps. En niet gewend was?

paarden die een goede conditie hebben bezweten niet ZO erg!
ik heb zelf meegelopen in een stoet met paarden van de manege, wij moesten van de manege eigenaar super hard trainen, onze paarden waren niet bezweet en die waren al die drukt ook niet gewend.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:45

Gioyy schreef:
paarden die een goede conditie hebben bezweten niet ZO erg!
ik heb zelf meegelopen in een stoet met paarden van de manege, wij moesten van de manege eigenaar super hard trainen, onze paarden waren niet bezweet en die waren al die drukt ook niet

Ja die paarden zijn gewend om door de stad te lopen maar daarbij.
Word al gezegd dat de paarden vanaf het begin af aan elkaar aan het opfokken waren.
Als ik die kleine pony van mij in het tuig zette begon die al te stuiteren.
Dat vond die machtig mooi en werd altijd heel druk op sommige moment voor de kar.
Hij zwete zich dan ook helemaal het apezeur terwel die 30km in draf prima kon volhouden (hartslag niet ernstig verhoogd).

Kuipers is een oude rot in het vak die is heus wel voorbereid met zijn paarden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:35

Sammyoo schreef:
stef schreef:
Hoe bedoel je?

Ik bedoel dat alle politieke partijen nogal overspannen op individuele incidenten reageren. Een televisie uitzending van Alberto Stegeman, een jongen bij wie de asielaanvraag wordt afgewezen (hoe vreselijk ik dat ook vond), een natuurlijk overlijden in een gevangenis, het leidt allemaal tot kamervragen.

Ah zo... Maar dat bedoel ik dus ook ;)

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:10

Ben benieuwd wat de pvdd dan denkt als ze het filmpje van het huwelijk van alex en maxima zien. Verslaggeefster zegt op een bepaald moment zelfs: "ik weet niet of alle paarden zich trouwens zo op hun gemak voelen hier". Vind het er zelf niet erg diervriendelijk uitzien, veel gestresste paarden die uit formatie springen, voor de koetst steeds steigeren en galopsprongen maken. Mensen die gillen, fluiten en op pannen slaan langs de kant....

http://www.youtube.com/watch?v=Hqq7_jMPSrI
kijk maar op 3.25 en 5.48 min.

Ik zeg oppakken iedereen die aan de kant de paarden bang gemaakt heeft, misschien kan de pvdd zelfs 'daders' opsporen naar aanleiding van de beelden ;) .

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 07:04

De partij voor de dieren bestond nog niet tijdens het huwelijk van Alex en Maxima.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 08:05

Ze zegt/ vraagt ook wat ze van dit filmpje dan vinden nu.
Maar goed dan vind ik dat de PvdD eens een rechte lijn door alles moet trekken.

Rudimentair

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:39

Manegepaarden worden doorgaands meerdere uren op een dag gereden. Logisch dat die niet zweten. :=