Enorme run op het sperma van overleden Hickstead

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:31

Hickstead is een nakomeling, dus eindproduct, van Hamlet. Deze hengst leeft nog steeds en staat ter dekking bij o.a. van Uyterd. Dan zou ik toch voor de papa kiezen!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:58

het is hetzelfde bij kunst en al het andere dat er in een gelimiteerde oplage is, zoals een handschoen van Michael Jackson of de onderbroek van Freddy Mercury.
Vincent van Gogh had misschien ook wel een broer die wat verf op een doek kon kwakken, maar dat is toch niet hetzelfde.
Hickstead II haalt het bij lange na niet naast het origineel. Misschien geeft ie z'n maat wel door, maar misschien ook z'n mindere springkwaliteiten. Vader Hamlet gekruist met de moeder van Hickstead heeft dat paard gemaakt, niet Hamlet alleen. Er lopen ook genoeg hele gewone Hamlets en aan Hickstead II zie je dat dat niet eens in de buurt hoeft te komen.
En natuurlijk bied Hicksteads kwakje geen garantie op een goed veulen, maar door de schaarste is het ook niet zo dat je dat kunt afwachten. Bovendien heb je wel een uniek paard in handen die door z'n bloedvoering z'n centjes al waard gaat zijn.
En wat maakt het uit? Als men er het geld voor heeft, waarom niet?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:10

Peterina schreef:
Als men zo graag het genetisch materiaal van Hickstead willen ... als alternatief voor de 'kleine' man ... je kan altijd zijn volbroer Hickstead II gebruiken. Geboren 2004 en ggk bij Zangersheide.
http://www.pietraijmakers.nl/paarden/hickstead.htm

snap niet dat je zoiets zou willen ipv de echte ..dat beest heeft echt geen enkele kwaliteit :o :o ik zag hem 2 weken terug nog op wedstrijd ..die maakt altijd 4 palen in een gewoon Z parcours ..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:17

griebels schreef:
simdijk schreef:
Ik zou zeggen. Dek bij de vader van Hickstead (v. Hamlet) Die heeft zich al ruimschoots bewezen o.a. met Hickstead. Ondanks dat hij niet super veel dekt, geeft hij goede bruikbare nakomelingen zowel in de dressuur als in het springen. De weinige nakomelingen die ik van hem tegenkom in de sport lopen vaak op hoog niveau en doen het goed in talentenrubrieken.

Dat zei ik eerder ook al...
Als je een 2e Hickstead wil fokken, moet je niet met Hickstead fokken maar met zijn ouders... Bewezen combinatie :j

dat is zeker geen garantie ..gezien H II ..en zo zijn er heel veel voorbeelden van volle broers en zussen die belange na het niveau niet halen van de beste onder hen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:18

maar ja ..het was al 5500 dollar voor een dosis en de kwaliteit vh sperma was bedroevend ..dus het is echt een gok

Ashley5760

Re: Enorme run op het sperma van overleden Hickstead

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:21

Zuch wat bezielt al die mensen toch... Hij is al jaren beschikbaar je werd doodgegooid met advertenties van hem in bladen, nu hij overleden is wil iedereen hem ineens wel?! Vorig jaar had hij doe olympische medaille ook al en vorig jaar was t ook al een enorm goed paard...
Overigens vind ik het verhaal van rug beetje raar hij moet toch op een bok springen neem ik aan, deze zijn tegenwoordig in hoogte verstelbaar ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:10

nee ik vind het niet raar ..hij was klein en iel ..en deed zichzelf pijn bij het bespringen dan begrijp ik wel dat als je zo'n topspringpaard daar verder weinig mee belast en eerst aan de sportcarrière denkt
verder ben ik het ook niet met je eens , ze hebben hem weinig gepromoot net omwille van het feit van hierboven

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:47

Toch raar dat hij regelmatig in IDS en NRPS blad stond.
"hoe deed hij zich dan pijn bij het bespringen...? Staat namrlijk niks van in OP.
Blessurekans oke, maar mbt rug (ik ken het precieze niet natuutlijk) maar op badis v artikel zeg ik neem een verstelbare bok ;)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:41

colette_007 schreef:
Zuch wat bezielt al die mensen toch... Hij is al jaren beschikbaar je werd doodgegooid met advertenties van hem in bladen, nu hij overleden is wil iedereen hem ineens wel?!

Dat is de psyche van de mens waarschijnlijk, bij Michael Jackson was er ook een run op zijn albums na zijn overlijden. :+

De keuze om niet zo massaal de bok te gebruiken tijdens zijn sportieve carrière kan ik goed begrijpen, het laat ook zien dat niet elke eigenaar van een succesvolle hengst direct alleen nog aan dollartekens denkt, maar ook aan sportieve successen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:18

besita schreef:
dat is zeker geen garantie ..gezien H II ..en zo zijn er heel veel voorbeelden van volle broers en zussen die belange na het niveau niet halen van de beste onder hen

En Hickstead zelf is wel een garantie?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:36

zal schockemohle jalours zijn met zijn dure toto rietjes :=

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:35

Tjad, iedereen wil wel wat sperma na zijn dood, ik kijk er niet van op... die willen allemaal een beetje Hickstead-power in z'n veulen!

iilovemc

Re: Enorme run op het sperma van overleden Hickstead

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:10

Blijf het echt erg vinden dat hij er niet meer is, en snap dat iedereen nu zo geinteresseert is (: