pony doodgevoederd bij stoeterij 't Ribohof

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:28

bij mij hangen er bordjes op en de meeste letten er wel goed op, ik spreek ook iedereen aan die voedert het maakt niet uit wat ze voederen het is nog altijd mijn dier dus beslis ik erover. er is maar een jongen (mentaal gehandicapt die heel veel van mijn paardjes houdt) die mag wat eten geven. maar voor de rest komt niemand eraan. en als ze een grote mond opzetten dan bel je gewoon de politie, grote mond zo over. wat bij mij ook helpt is een bordje met "gevaarlijke pony opgepast" blijft iedereen er van af :o maar ja het is dan ook echt geen lieverdje :+
ik leg ook meestal de ouderen uit dat ze niets moeten geven, want kindjes en jongeren snappen het gewoon niet

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 06:37

craiester schreef:
bij mij hangen er bordjes op en de meeste letten er wel goed op, ik spreek ook iedereen aan die voedert.......

Hoe weet je dat?

Dirndl

Re: pony doodgevoederd bij stoeterij 't Ribohof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 07:49

Wat een vreselijk verhaal! Ik ken het probleem helaas van deze zomer; gewerkt in een hotel met paarden. Tja, alle kinderen die hun lievelingspony na de les natuurlijk voerden met wat lekkera. En 's middags en voor het eten 's avonds natuurlijk ook nog...zucht. Er hangen bordjes met "Niet voeren, koliekgevaar! Ouders verantwoordelijk voor hun kinderen", maar toch vond ik ook bij het uitmesten taart en broodjes kaas in de stal. En dan bij bordjes "Niet voeren, koliekgevaar" wordt er gezegd "Oooh wat zielig, heeft hij koliek? Waarom wordt daar niks aan gedaan?!"

Helaas hebben we inderdaad een pony met koliek gehad die het op het randje gered heeft. Ja dames en heren, heel fijn, dat voeren.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:22

Oei wat vreselijk..
Klinkt heel cru, maar misschien helpt het voor hun om een bordje op te hangen met de mededeling dat deze pony is overleden aan te veel voedsel gegeven door voorbijgangers? Dan denken de meesten wel een keer extra na voordat ze weer bakken eten in het weiland dumpen denk ik..

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:42

ow wat erg!
wat zal dat beestje een pijn hebben gehad!

zo hebben wij jaren geleden ook een situatie gehad.
vederop stond een shet van een oude man die kon niet elke dag komen.
dus in overleg verzorgden wij haar ze was 36 en dat zag ja aan haar (vacht niet mooi meer en niet zo mooi bol maar)
er was vederop een vrouw die dacht dat het een zielig beestje was en voerde haar grote emmers muslie ed.
we hebben er wat van gezegt maar ze had arabieren en wiste waar ze mee bezig was,
nu vraag ik je!! welk recht heeft ze!!!
de da rekening van de koliek aanval hebben we in haar bus gedaan gelukkig was het daarna klaar.

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:51

jammer dat het het paardjes leeven moest kosten maar ik hoop nu dat zulke mensen ff gaan na denken

Cinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:24

vreselijk

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:28

Wat vreselijk! Hopelijk gebeurd het niet nog een keer.

Mijn twee shets staan naast de woonwijk en worden door veel mensen verwend met wortels en soms wat brood. Maar dit is maar een enkele keer.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:16

lageveld schreef:
craiester schreef:
bij mij hangen er bordjes op en de meeste letten er wel goed op, ik spreek ook iedereen aan die voedert.......

Hoe weet je dat?

ja oke misschien niet iedereen, maar ik woon in een klein dorpje, en iedereen die langskomt in onze straat weet het gewoon, zoveel mensen rijden niet langs ons huis.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 08:59

Is helaas iets van alle tijden. Bij ons is er ooit al in 1972 een veulen doodgegaan doordat iemand dat eens probeerde bij te voederen. Even afkloppen: sinds die tijd ook niet meer gebeurd.

helene_daems

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:01

Ik erger mijzelf daar ook dood aan als mensen aan andermans dieren komen of ze gaan voeren.
En ze weten vaak niet wat het teweeg brengt en voeren mischien wel beschimmeld brood of brood dat nog zacht is.
Daar kunnen paarden dus koliek van krijgen en dood gaan.
Maar 80% van alle mensen weet helemaal niet eens wat een paard wel of niet mag eten en geven er maar oplos.

Bij onze paarden die dan op een manege staan hadden ze zelfs al eens een winkelhaak in de voerbak gegooid en hondenbrokken enz...
Dan hebben kinderen ook ooit onze pony staan voeren een hele zak voer op 1 dag en dan te weten dat het een B-ponytje is.
Gelukkig was het haver vrij eten maar hij had ook dood kunnen zijn door die grapjes.
De ouder heb ik daarover aangesproken en dachten dat het mocht en dat het snoep was om te voeren aan de paardjes?
Maar dat zelfs volwassen mensen niet weten dat je van andere mensen hun dieren moet afblijven vind ik echt niet normaal!

Heb ook al een paard moeten afgeven omdat ze haar hooi hebben gevoerd met prikkeldraad erin, omdat zij zo gulzig was heeft ze dat snel te snel gegeten en hing die prikkeldraad al in haar keel en heeft ze het ingeslikt.
Bij de autopsie hebben ze die dan terug gevonden in maag en darmen.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:19

Arme pony's...

Mensen kunnen lijkt mij toch lezen, ook met een beschrijving erbij waar het uitgebreid in staat wat voor effecten het heeft. Dan doe je het lijkt mij niet meer toch :? Of ben in nou zo blond...

Ik vind het echt te sneu voor woorden.

Laviina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:27

Mensen moeten eens gewoon hun eigen paard gaan voeren en niet die van een ander. Natuurlijk een appeltje of een sneetje brood kan geen kwaad maar als 70 mensen dat iedere dag denken dan word je paard dus helemaal volgepropt. Vreselijk dat die pony is overleden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:33

Wat vreselijk zeg! Jeetje..

Tja, bordjes werken niet. Mensen lezen toch niet :+
Ik heb de dieren ook aan een wandelpad staan, maar gelukkig krijgen ze voornamelijk geplukt gras. T is net iets te ver erg om te sjouwen met het groente afval.
Al heb ik ze in de winter bewust ver van het pad af staan, want dan zijn de paarden veel meer op de mensen gericht omdat het gras toch op is. Nu kunnen ze niet bij elkaar komen.

Het sneuste vond ik de man die mij zag... En snel de broodjes in zijn zak weer stak :+ ja, hij is er wel op aangesproken natuurlijk.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:02

ook last van gehad.
ouders die hun kinderen peren meegeven voor de paardjes.
ondertussen alle peren opvoeren in de ene stal vond ik 6 aangevreten peren en de andere 8 ook aangevreten.
en bij de pony niks meer die hadden natuurlijk alles weer opgegeten.
stokbrood in de wei gooien en nog veel meer.
we wisten gelukkig wie het waren meteen erop afgestapt of ze ook de veearts rekening gingen betalen als ze er iets aan overhielden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:06

dit heb ik dus ook gehad,en helaas is de shet er de dupen van geworden en is er helaas niet meer.maar ik weet waar je het over hebt.sterkte met je pony
Pentax schreef:
Wij hebben een shet met hoefbevangenheid (onder behandeling) door deze reden. Beestje mag geen gras, staat dus samen met een vriendje op zand. Nou dat is toch zo zielig, lekker veel gras trekken, appels meenemen en voeren maar.
Die shet word steeds dikker en wij ons maar afvragen hoe...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:52

Eigenlijk is dit een onderwerp voor Hart van Nederland. Die zijn dol op zielige items over dieren, en je bereikt er meteen heel educatief een hoop mensen mee.