Wat vreselijk !!! heel veel sterkte voor de nabestaanden ....
angela1977
Geplaatst: 17-11-11 14:30
De afgelopen maanden zijn er al meerdere dodelijke ongelukken gebeurd, je hoort het steeds meer. Ik zou bijna schrik krijgen om nog paard te rijden, ook ik heb een kleine meid van bijna 3 en inmiddels zwanger van de 2e... Ik rijd eigenlijk alleen maar buiten, gelukkig stappen we zo van de plak in het bos en heb ik een ontzettend braaf paard, maar ja het blijft een dier!!! Een ongeluk zit in een klein hoekje en of je nu wel of niet met cap rijdt is in deze gevallen nog geen eens een discussie waard, het is voor deze mensen te laat!!! (En ik heb het al in een ander topic gezet, iedereen heeft de vrije keuze om een cap te dragen!!! De meeste ruiters weten de risico's van het niet dragen en nemen dat risico... Ik draag mijn cap altijd (als ik aan het rijden ben;-)), ook bij 35 graden of bij min 35 terwijl de meesten een muts opzetten,) ook al heb ik een bomproof paard onder mijn kont!!! )
Zondag worden een witte optocht en wake gehouden voor Lieselotte. Zij kwam op 10 november om het leven na een val van haar paard. Het dier was geschrokken door een inhaalmanoeuvre van een vrachtwagenchauffeur.
Er worden meer dan honderd ruiters uit heel de provincie verwacht. 'Het initiatief werd genomen door Annelies De Bue, een vriendin van Lieselotte. Met de optocht wil zij aandacht vragen voor ruiters in het verkeer', zegt Jan Boschmans, ondervoorzitter van de Vlaamse Vereniging voor Ruitertoerisme. 'Uit een onderzoek van het Vlaams Paardenloket blijkt dat meer dan tachtig procent van de ruiters zich onveilig voelt op de openbare weg.' In juni werd van start gegaan met een sensibilisatiecampagne, onder het motto 'Paard op de baan? Kalm aan!'
Burgemeester Alida De Bie (CD&V) van Stabroek staat achter het initiatief. Stabroek en Hoevenen zijn dan ook echt paardengemeenten. 'We hebben de nodige veiligheidsmaatregelen genomen. De stoet zal worden begeleid door de politie. Er zullen ook twee politieagenten van de federale politie te paard aanwezig zijn', aldus de burgemeester. De ruiters verzamelen op de terreinen van de Landelijke Ruitervereniging Hoevenen, vanwaar ze om 11uur vertrekken voor een tocht van zes kilometer. Aan de plaats van het ongeval in de Kerkstraat zal een krans worden neergelegd.
Met een ingetogen plechtigheid is gisteren in de Sint-Catharinakerk afscheid genomen van Lieselotte, de jonge vrouw die vorige week donderdag overleed na een val van haar paard. Het ongeluk gebeurde in de Kerkstraat in Hoevenen, bij een inhaalmanoeuvre door een vrachtwagen met oplegger. Het paard en de pony van Lieselotte stonden onder begeleiding buiten aan de kerk te wachten tot het stoffelijk overschot van Lieselotte naar buiten gedragen werd, waarna de paarden een stuk mee achter de lijkwagen aan liepen.
zulke dingen die gebeuren nou een mals op de weereld zelfs de beste ruiter/amazone kan zo in een rol stoel belanden of zelfs het einde van hetr leeven veel sterkte voor alle naabestaanden
ik heb er van gehoort en gelezen, is zelfs op het nieuws geweest, er zijn echt 'gekken' op de weg die NIET stiller rijden, sommige duwen soms nog harder op hun gaspedaal
Cinterklaas
Geplaatst: 20-11-11 14:26
Wat erg
pleiada
Geplaatst: 21-11-11 16:49
vreselijk sterkte voor haar nabestaanden!
drikie
Geplaatst: 04-09-12 13:02
jeetje.. zal je moeder of je vrouw maar zijn..! super veel sterkte voor de nabestaanden!!
wat vreselijk!!! heel veel sterkte voor alle nabestaanden! overigens vind ik wel dat heel veel automobilisten ontzettend asiociaal zijn zeg , ik wandel elke dag met mijn paard over de weg na het bos en sommige trappen het gaspedaal alleen maar harder in ( gelukkig heb ik een heel braaf verkeersmak paard) echt vreselijk dit ongeluk!