Achtentwintig verwaarloosde pony's aangetroffen in Elkenrade

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:03

daisy_tanja schreef:
sorry hoor maar al heeft deze vrouw uberhaupt psychische problemen, dan is dat hoor probleem. Dat is nog geen rede om die pony's te verwaarlozen. Ik zeg levenslang verbot op het houden van dieren, celstraf en een goede boete!!!

Eindelijk dat er is ingegrepen.

Sorry hoor maar zo'n antwoord snap ik niet helemaal.
Iemand die Psychisch ziek is verdient geen straf maar moet worden behandeld. Ze is dan namelijk wettelijk ontoerekeningsvatbaar. Vaak is een onderdeel van de "ziekte" dat ze gaan animal horden en dus denken dat ze hun dieren erg goed verzorgen en dat de dieren dus heel goed af zijn bij haar.
Ik vind uw antwoord dus erg ondoordacht en zelfs een beetje dom

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:09

ach, germ, als ik hier plaatst zou hebben, zou ik dr zo een paar meenemen en lekker verwennen, maja geen ruimte :n
zag net wat beelden op TV, vindt ze dr zo zielig uitzien vol met wonden

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:11

treurig ;(

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:12

juliomariner schreef:
daisy_tanja schreef:
sorry hoor maar al heeft deze vrouw uberhaupt psychische problemen, dan is dat hoor probleem. Dat is nog geen rede om die pony's te verwaarlozen. Ik zeg levenslang verbot op het houden van dieren, celstraf en een goede boete!!!

Iemand die Psychisch ziek is verdient geen straf maar moet worden behandeld. Ze is dan namelijk wettelijk ontoerekeningsvatbaar. Vaak is een onderdeel van de "ziekte" dat ze gaan animal horden en dus denken dat ze hun dieren erg goed verzorgen en dat de dieren dus heel goed af zijn bij haar.

wet van vrije wil, je mag mensen alleen maar straf geven zemaar, als ze uit vrije wil handelen, iemand met psychise problemen (of hoe je 't typet), handeld vaak niet uit 'vrije' wil omdat ze niet weten wat ze doen, of geen keus hebben
niet daarbuiten dat het nogsteeds hartstikke zielig is, maar die moet idd in opname en een verbot tegen het houden van dieren kan absoluut geen kwaad volgens mij :n

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:13

geerke schreef:
zag het net op HVN...ik begreep dat ze er afstand van heeft gedaan?
Triest hoor!
De dieren die ik op de beelden zag zagen er niet echt mager uit....ik heb wel erger gezien.
Arme dieren!Hopelijk krijgen ze het nu beter.

Mager valt op de beelden hierboven idd wel mee, al zou ik ze zeker niet dik willen noemen. Wel ontzettend ziekelijke stallen. Goor. Smerig. Walgelijk. Geen droog plekje om te liggen. Stikt van de ziektekiemen waarschijnlijk.
Ik verbaas mij wel over het feit dat er dus blijkbaar een paar maand eerder ook al melding van is gemaakt bij de DB. Kan me niet voorstellen dat het er toen wel goed uitzag. Zou daar toch wel opheldering over willen.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:16

Verbot schrijf je trouwens met een d :D

mathijsVDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:19

Een schande! En wat voor een goed tehuis? Waarschijnlijk duurt het maanden voordat er op gereden kan worden, en aangezien die pony toch veel geld kost aan onderhoud, zullen ze wel niet snel weg raken |(

corina21

Re: Achtentwintig verwaarloosde pony's aangetroffen in Elkenrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:21

wat triest zeg.
ik woon er in de buurt.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:22

Verschrikkelijk dit. Ik woon er ook nog dicht bij in de buurt. Ook kwam ik vaker langs bij dat huis. Maar dit zou je niet zeggen.

Het is dat ik al 3 paarden heb. Maar anders had ik er best nog wel ene willen adopteren.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:28

Heel treurig voor mens en dier. Dat het zover moet komen, voordat er kan worden ingegrepen. Daarover verbaas ik me altijd weer.
Anderzijds vraag ik me af wat ze met deze dieren doen. Opknappen, oplappen en dan? Zonder beledigend te zijn, allemaal papierloze beesten, een product van vermeerdering. De paardenmarkten staan er vol mee, velen gaan richting de eeuwig groene weides want ze zijn zelfs voor een appel en een ei aan de straatstenen niet kwijt te raken. Wat een vooruitzicht.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:39

sammy1 schreef:
wat triest zeg.
ik woon er in de buurt.

Wij zijn met grote regelmaat langs dit huis gereden toen jij in Elkenrade de paarden ging rijden.

Wat een verschrikkelijk nieuws is dit zeg. Al moet ik eerlijk toegeven dat qua gewicht niet schrok, had dit erger verwacht.
Die hoef, en die stallen :n :n Arme dieren :(:)

Ik heb geen plek om zo'n diertje op te vangen, maar wel de tijd om te helpen in de verzorging mocht er een of meerdere van deze diertjes enigszins in de buurt terecht komen...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:44

Ik heb me aangemeld om er 2 of 4 tijdelijk op te vangen.(ligt aan de groote van de beesjes) Ik woon erg uit de buurt dus kweet niet of het wat wordt, maar als we Jack beter kunnen maken zal het hopenlijk met deze diertjes ook lukken als we een kans krijgen.Ik heb alleen geen trailer ofzo,misschien dat degene met trailer zich melden daar om vervoer te doen..alle beetjes helpen lijkt me.
Het is toch van de zotte dat iemand dieren op zo'n manier kan houden.. te triest voor woorden!!

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:50

MariekeA schreef:
Jij kent de vrouw blijkbaar niet.

Ken jij de vrouw wel dan? Want ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig, want ik woon zelf ook in Hoensbroek. :+

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:54

Axel_Valerie schreef:
Klinkt een beetje alsof jij der beste vriendin bent?

Maargoed we zullen het zo zien op het nieuws.. dan "kennen" wij de situatie net zo goed als jij!

Dan moet je mijn berichten nog maar eens goed lezen.
Volgens mij uit ik vrij duidelijk mijn afschuw over het hele verhaal.

Dyphusion, kennen is een groot woord. Ik weet wie het is en ik heb een aantal keer met haar gesproken.
Ik heb ook op een prive-pensionstalling gestaan in Elkenrade (Brouwers, waar de paarden wel gevoerd en verzorgd worden!!) en daar heb ik haar regelmatig ontmoet. (Voor de duidelijkheid, haar paarden stonden dus op een andere stalling!!!)
Ik heb daar gestaan van eind 2005 tot vorig jaar mei en toen zijn er al diverse meldingen gedaan, zowel door de buurt, als door wandelaars en voorbijgangers. Tot vorig jaar voorjaar had ze echter nog een wei aan de overkant van de weg tot de beschikking, waardoor de DB de situatie niet ernstig genoeg vond. Blijkbaar is het in de tussentijd geescaleerd tot deze situatie. Ik vond het vorig jaar al bedroevend slecht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:21

Ik woon in de buurt nog geen 3 km ervandaan en kwam er meermaals, ik heb nooit wat gezien!

Mijn vraag, weet iemand waar deze dieren zijn opgevangen? Graag PB, hierin ben ik ook bereid te melden waarom ik dit graag wil weten. :)

Vrijwilliger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:29

Vrijwilliger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 03:15

Alle eigen video's van Stichting Paard in Nood staan nu op de website. Ben je eigen getuige en kijk (niet voor tere zieltjes): http://www.paardinnood.nl/elkenrade.htm

Voor mensen die hun eigen paard denken te herkennen
Mail svp direct naar info@paardinnood.nl. Stuur een duidelijke foto van je paard. We kijken dan wat we kunnen doen.
Er zijn meer mensen die hun paad herkennen. Van een iemand is zeker dat dit haar eigen ex-paardje is.
Leer hiervan! Dit is een dwangmatig dierverzamelaar oftewel hoarder. Deze mensen zijn geestesziek. Ze halen overal dieren vandaan, liefst gratis. Er zijn meer hoarders in Nederland dan je zou denken. Zie voor meer informatie het hoardingboek van Monique Hendriks: http://www.greendycke.nl/
Ga altijd controleren als je je paard weg doet!!!!

spinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 03:33

zie www.paardinnood.nl voor meer info.
Door paard in nood is dit bij de dierenpolitie terecht gekomen. De eigenaresse wilde eerst wel afstand doen, maar uiteindelijk niet meer. Daarom zijn ze opgeladen en in beslag genomen. Paard in Nood blijft hier achter aan gaan om te voorkomen dat ze alsnog naar de slager gaan.

spinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 03:38

De eigenaresse is natuurlijk niet goed bij haar hoofd, maar allerminst zielig. Paard in Nood heeft een paar keer met haar gesproken ook vandaag nog terwijl de paarden opgeladen werden. Paard in Nood wilde haar alsnog proberen over te halen afstand te doen omdat ze anders in de salami zouden belanden, haar antwoord: vroeg of laat belanden ze daar toch in. Ze heeft meerdere diersoorten gefokt en verwaarloosd, maar ze is wel in staat om zeer uitgebreide websites te maken en ook om te werken. Als hoefsmid en hondentrimster en via diverse uitzendbanen, dus gebrek aan contact met mensen zoals hierboven geopperd word is er beslist niet. Ze is ook niet dom, maar desaltnietemin psychisch zeker niet in orde.
Ze is er van overtuigd haar paarden nog terug te krijgen, daarom heeft ze de afstandsverklaring niet getekend. Had ze dat wel gedaan dan had Paard in nood een aantal paarden opgevangen en de rest bemiddeld. Ze kan zich alsnog bedenken, dus wie nog plek heeft mail paard in nood via info@paardinnood.nl

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:04

Veschrikkelijk dit.
En dan ook nog eens als hoefsmid werken?
Nou dan had ze wel in haar achtertuin kunnen beginnen.
Verschrikkelijk heb er echt geen woorden voor.

Wat ik mij alleen wel even zo tussendoor afvraag in het filmpje hoor je een paard van een vriendin
Had zij dan dit paardje aan deze vrouw in goed vertrouwen verkocht?
Want zoals het eerst bij mij overkwam was dat dat paardje daar gestald staat.
En toen dacht ik huh.

Maarja niet belangrijk.
Ik hoop dat die vrouw ze wel afstaat en even gaat nadenken wat ZIJ heeft veroorzaakt bij de beestjes.

Trouwens ook complimenten voor de politie hier ze stappen gewoon een grote paddock in met hooi tussen beestjes die al een tijd geen daglicht gezien zullen hebben.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:07

8nnemiek schreef:
Ik vraag me toch af hoe het zo ver kan komen.. 28 pony's, dat moet de wandelaars enzo toch eerder zijn opgevallen?!

Ik zou wel willen weten wat zo'n proces verbaal voorstelt.. komt er vast vanaf met een 'Foei, niet meer doen!' ..van mij mochten ze zo'n mens alle dierenartskosten enzo laten betalen, met nog een flinke taakstraf erbij.

Wel heb ik soms het idee dat ze erg snel zijn met laten inslapen.. Als je bv bij die animal cops in de VS ziet hoe snel verwaarloosde dieren weer opknappen met goed voer en verzorging.

Dat snel met inslapen vind ik juist niet. Er zijn zooooveel paarden en pony's 'over' op de wereld en dan zal je zo veel kosten gaan maken om zulke beestjes op te lappen die dan misschien nog alleen als grasmaaier kunnen dienen? Dan vind ik het net zo humaan ze in te laten slapen.

wheaty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:15

MariekeA schreef:
Axel_Valerie schreef:
Klinkt een beetje alsof jij der beste vriendin bent?

Maargoed we zullen het zo zien op het nieuws.. dan "kennen" wij de situatie net zo goed als jij!

Dan moet je mijn berichten nog maar eens goed lezen.
Volgens mij uit ik vrij duidelijk mijn afschuw over het hele verhaal.

Dyphusion, kennen is een groot woord. Ik weet wie het is en ik heb een aantal keer met haar gesproken.
Ik heb ook op een prive-pensionstalling gestaan in Elkenrade (Brouwers, waar de paarden wel gevoerd en verzorgd worden!!) en daar heb ik haar regelmatig ontmoet. (Voor de duidelijkheid, haar paarden stonden dus op een andere stalling!!!)
Ik heb daar gestaan van eind 2005 tot vorig jaar mei en toen zijn er al diverse meldingen gedaan, zowel door de buurt, als door wandelaars en voorbijgangers. Tot vorig jaar voorjaar had ze echter nog een wei aan de overkant van de weg tot de beschikking, waardoor de DB de situatie niet ernstig genoeg vond. Blijkbaar is het in de tussentijd geescaleerd tot deze situatie. Ik vond het vorig jaar al bedroevend slecht.

Ik denk Axel_valerie , dat als je er zelf bij zou zijn geweest en je de beesjes zelf gezien had je niet zo onaardig zou reageren !
Het is echt om te huilen als je ziet hoe schrijnend de situatie moet zijn voordat er aktie wordt ondernomen !
Marieke , terrecht dat je dit verafschuwt !

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:15

juliomariner schreef:
daisy_tanja schreef:

Nou als je deze paarden ziet en je denkt dat je ze goed verzorgd dan is die plank wel heel dik voor de kop!!!!

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:21

spinnetje schreef:
zie http://www.paardinnood.nl voor meer info.
Door paard in nood is dit bij de dierenpolitie terecht gekomen. De eigenaresse wilde eerst wel afstand doen, maar uiteindelijk niet meer. Daarom zijn ze opgeladen en in beslag genomen. Paard in Nood blijft hier achter aan gaan om te voorkomen dat ze alsnog naar de slager gaan.

Als ik het dus goed begrijp worden de paarden afgemaakt als ze in beslag genomen worden en pas als mevrouw vrijwillig afstand doet worden de paarden geholpen, beetje raar niet???

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:28

jesito schreef:
Nou als je deze paarden ziet en je denkt dat je ze goed verzorgd dan is die plank wel heel dik voor de kop!!!!

Ik zeg niet dat ik de paarden goed verzorgt vind maar dat vind zij dus wel