Jeroen Dubbeldam raakt Simon kwijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

misssixty

Re: Jeroen Dubbeldam raakt Simon kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:42

Dit was te verwachten natuurlijk. Jammer dat weer een goed Nederlands paard is vertrokken.
Maar wel fijn dat tie naar een 'goede' ruiter gaat en we hem waarschijnlijk wel vooraan gaan zien in Londen.
Of Utascha het wel zo goed gaat doen bij Jeroen heb ik twijfels over...
denk dat die crash toch wel aardig indeukt in het vertrouwen, maar de tijd zal het leren.
Ben benieuwd wat nu het Nederlands team gaat worden op de OS! Jeroe, Gerco, Jur? en verder??

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:43

Albert en Uruguay!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:43

Harrie smolders? Best constante prestaties en paarden!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:47

misssixty schreef:
Ben benieuwd wat nu het Nederlands team gaat worden op de OS! Jeroe, Gerco, Jur? en verder??

Vader en zoon VOORN. :D :+

Mikala13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:48

jongens, als dit onze sport nog is....
Dit ging steeds al rond, dat Simon verkocht zou worden. Top voor Beezie (Ze had echter al een toppaard), dat staat los. Maar kom op zeg. Eric is een topruiter, twee rare vallen met Utascha. Ja, en? Hij heeft Utascha top opgeleid, daar was niets op aan te merken. Utascha is nog jong, en heeft meer gepresteerd dan menigeen paard van die leeftijd. Nou zo behoud je echt de paarden voor de Nederlandse springsport, hoop dat het SFN ooit nog iets gaat worden, ipv een naar geld snaaiende organisatie waar mensen de dupe van worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:55

Ja ik zeg ook vader en zoon Voorn, Albert wil weer terug komen he.

Ik zeg Gerco, Jeroen, Jeroen en Maikel!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:57

WTF, de van Grunsvens hadden toch het voornemen om talent op Nederlandse bodem te houden?! Voor mij komt dit bericht toch behoorlijk als een schok. Crisis zeg, nu verliezen we ook ons toppaard in de springsport!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:00

s6801881 schreef:
WTF, de van Grunsvens hadden toch het voornemen om talent op Nederlandse bodem te houden?! Voor mij komt dit bericht toch behoorlijk als een schok. Crisis zeg, nu verliezen we ook ons toppaard in de springsport!

Nu je het zegt, volgens mij hebben ze dat idd gezegd...

samwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:00

Ik denk niet dat veel mensen beseffen hoeveel mensen er moeten leven van de paardenindustrie, wees aub blij dat er paarden verkocht worden voor deze bedragen. Wij nederlanders doen dit al jaren en zijn elke keer weer in staat om met nieuwe toppers terug te komen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:02

Laurie schreef:
haan schreef:
Dat Simon weg zou gaan was te verwachten na het schandalige spelletje van SFN, waarbij er maar 1 slachtoffer is, en dat is Eric.

Sluit ik me helemaal bij aan.

ik ook ..
uiteindelijk gaat het alleen maar om dollartekens ..
want één vd grote handelaren en aankopers van SFN zal ook wel in de deal met madden zitten ..en dan zegt Jeroen tussen de lijntjes door dat ie dan zijn nummer 1 kwijt is ..geen probleem jongen dat lossen we even voor je op :(:) Utascha en Vleut lagen toch een beetje onder vuur dus dat dealtje was zo gefikst :r
en dan in de media altijd roepen wat een groot hart ze het KWPN en de nederlandse sport toe dragen en hoeveel ze er wel niet voor over hebben :\ ..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:03

samwise schreef:
Ik denk niet dat veel mensen beseffen hoeveel mensen er moeten leven van de paardenindustrie, wees aub blij dat er paarden verkocht worden voor deze bedragen. Wij nederlanders doen dit al jaren en zijn elke keer weer in staat om met nieuwe toppers terug te komen.

ja en ..ze konden Simon inkopen ( SFN ) zodat ie behouden kon worden ..en ze hadden Utascha al ..
misschien hebben ze straks niets meer :+

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:05

besita schreef:
samwise schreef:

ja en ..ze konden Simon inkopen ( SFN ) zodat ie behouden kon worden ..en ze hadden Utascha al ..
misschien hebben ze straks niets meer :+

Na die naaistreek met Utascha ben ik eigenlijk wel blij dat ze zich met Simon niet hebben bemoeid :=

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:10

Zonde, maar het was te verwachten..

Mikala13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:12

samwise schreef:

Moeten wij ook, maar bedenk wel dat hier allerlei onderlinge contacten zijn en dat het een rotstreek is om een ruiter die evengoed met dit paard kan zou maken voor de OS zijn paard af te nemen. Jeroen heeft echt geen lege stal (Quality Time) en een zeer goede sponsor. Dan had ook Simon verkocht kunnen worden en Utascha gewoon behouden voor Eric. Maar dit is gewoon even een 'simpele & snelle' oplossing, waar Eric de dupe van wordt. Waarom niet Utascha verkopen na de OS om weer investeringen te kunnen doen in jongere paarden? De hoofdzaak van het SFN was investeren in goede paarden om Nederlands springruiters daarvan te kunnen voorzien, doe je er dan goed aan om de OS mogelijkheid voor Utascha en Eric zonder enige duidelijke redenen te doorbreken?

samwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:23

Mikala13 schreef:
samwise schreef:

Moeten wij ook, maar bedenk wel dat hier allerlei onderlinge contacten zijn en dat het een rotstreek is om een ruiter die evengoed met dit paard kan zou maken voor de OS zijn paard af te nemen. Jeroen heeft echt geen lege stal (Quality Time) en een zeer goede sponsor. Dan had ook Simon verkocht kunnen worden en Utascha gewoon behouden voor Eric. Maar dit is gewoon even een 'simpele & snelle' oplossing, waar Eric de dupe van wordt. Waarom niet Utascha verkopen na de OS om weer investeringen te kunnen doen in jongere paarden? De hoofdzaak van het SFN was investeren in goede paarden om Nederlands springruiters daarvan te kunnen voorzien, doe je er dan goed aan om de OS mogelijkheid voor Utascha en Eric zonder enige duidelijke redenen te doorbreken?

Rotstreek is wel heel subjectief, dit besluit is gewoon democratisch genomen door het bestuur omdat de meerderheid geen vertrouwen meer had in de combinatie.
De verkoop van simon is in mijn ogen in vele opzichten goed voor nederland, dubbeldam eet er geen boterham minder om en het verdiende geld wordt waarschijnlijk weer (gedeeltelijk) terug geïnvesteerd in goede jonge paarden. Sport is natuurlijk prachtig maar krijgt hij 1 balkje teveel en geen medaille op de OS volgend jaar vergeet iedereen dat simon daar liep en zal echt niemand de eigenaren compenseren voor de misgelopen verkoop opbrengst.

Mikala13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:40

Goed rotstreek is misschien niet helemaal het juiste woord. De verkoop van Simon vind ik niet meer dan normaal, de eigenaren hebben het recht dit te doen. Ik vind het een beetje afgezaagd om nu al geen vertrouwen meer te hebben in de combinatie Eric & Utascha. En ik heb zo het idee dat het niet alleen dat was. Je weet hoe de paardenwereld is, en ik denk dat hier meer achter zit met betrekking tot de verkoop van Simon en het neerzetten van Utascha bij Jeroen. De doelstellingen van SFN over Utascha zijn misschien wel te hoog. Er zijn veel mensen het oneens over het feit dat ze bij Eric is weggehaald.

busdriver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:44

We moeten nou echt niet gaan jammeren dat het zo erg is voor Jeroen, het zal hem heus geen windeieren leggen!!
Sportief gezien wel jammer voor de kansen van Nederland op de spelen in Londen in 2012.
Wel vind ik het zeer onsportief van Jeroen om een goed presterende combinatie (wat Eric en Utascha waren), uit elkaar te laten halen voor puur eigenbelang.
Eric was met een groot paardenhart, Utascha naar de spelen toe aan het werken, en een beetje paardenkenner zag dit er ook van komen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:02

busdriver schreef:
We moeten nou echt niet gaan jammeren dat het zo erg is voor Jeroen, het zal hem heus geen windeieren leggen!!
Sportief gezien wel jammer voor de kansen van Nederland op de spelen in Londen in 2012.
Wel vind ik het zeer onsportief van Jeroen om een goed presterende combinatie (wat Eric en Utascha waren), uit elkaar te laten halen voor puur eigenbelang.
Eric was met een groot paardenhart, Utascha naar de spelen toe aan het werken, en een beetje paardenkenner zag dit er ook van komen.

Wie zegt dat Jeroen deze combinatie uit elkaar heeft gehaald, als ik het zo lees en begrijp is het de SFN geweest die Utascha heeft weggehaald daar.

Als het crisis is dan doe je soms dingen die je misschien wel liever niet had willen doen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:02

Maar wie zegt dat het Jeroen was, die Eric en Utascha uit elkaar heeft gehaald??
Vind dit ook wel een behoorlijke aanname..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:09

Veel mensen vuren nu op de gebr van Grunsven, maar wat zou jij doen als je kan kiezen tussen een paard behouden (met de kans dat hij er morgen niet meer is, kijk maar naar Hickstead) en dollars.
Ik zou het zelf wel weten!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:11

Ja het is natuurlijk makkelijk oordelen als je zelf niet voor de keus het paard of veel geld staat.
Daarbij heb ik geen zicht op de financiële positie van de heren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:14

Boras schreef:
Ja het is natuurlijk makkelijk oordelen als je zelf niet voor de keus het paard of veel geld staat.
Daarbij heb ik geen zicht op de financiële positie van de heren.

Die is niet geheel slecht, geloof niet dat er veel kinderen zijn waarvan pa en ma iemand in dienst hebben om de pony's 5-6 dagen in de week dressuurmatig te trainen. ;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:17

Dat zegt me niet veel. Zitten de gebr niet in de bouwwereld en gaat het daar niet slecht mee?
Ik weet het niet hoor, maar wij allemaal niet denk ik.

busdriver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:20

Jeroen heeft natuurlijk tijdens het EK in Madrid gezien waar Utascha toe in staat is, ze was per slot van rekening, op een minuscuul foutje op de sloot na, foutloos door een zeer zware eerste manche van de individuele wedstrijd gesprongen! Het is dan ook daar waar Jeroen zijn kansen (met de wetenschap in zijn hoofd dat Simon verkocht zou worden) waar heeft genomen om aan de bondscoach en het SFN kenbaar te maken dat hij zich met Utascha op de spelen meer kansen toedicht, dan Eric van der Vleuten.
Het kan voor Jeroen natuurlijk niet verkeerd gaan, lukt het dan krijgt hij alle eer, lukt het niet dan heeft Utascha toch teveel vertrouwen verloren bij die val met Eric in Madrid!

Niemand van de betrokkenen zal dit toegeven, maar bij mij blijft 1+1 nog altijd 2.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:31

_/-\o_
en zo is het maar net ..één vd selecteurs zit ook in de verkoop van Simon aan Madden ..Jeroen dropt een balletje dat ie dan zijn nummer één kwijt raakt ..en vermits er voor de tussenpersonen ook veel :$ :$ aankleven is het zo makkelijk om de andere SFN ers te overtuigen dat Jeroen de beste nieuwe ruiter voor Utascha is ..