Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laurie schreef:haan schreef:Dat Simon weg zou gaan was te verwachten na het schandalige spelletje van SFN, waarbij er maar 1 slachtoffer is, en dat is Eric.
Sluit ik me helemaal bij aan.
samwise schreef:Ik denk niet dat veel mensen beseffen hoeveel mensen er moeten leven van de paardenindustrie, wees aub blij dat er paarden verkocht worden voor deze bedragen. Wij nederlanders doen dit al jaren en zijn elke keer weer in staat om met nieuwe toppers terug te komen.
besita schreef:samwise schreef:Ik denk niet dat veel mensen beseffen hoeveel mensen er moeten leven van de paardenindustrie, wees aub blij dat er paarden verkocht worden voor deze bedragen. Wij nederlanders doen dit al jaren en zijn elke keer weer in staat om met nieuwe toppers terug te komen.
ja en ..ze konden Simon inkopen ( SFN ) zodat ie behouden kon worden ..en ze hadden Utascha al ..
misschien hebben ze straks niets meer
samwise schreef:Ik denk niet dat veel mensen beseffen hoeveel mensen er moeten leven van de paardenindustrie, wees aub blij dat er paarden verkocht worden voor deze bedragen. Wij nederlanders doen dit al jaren en zijn elke keer weer in staat om met nieuwe toppers terug te komen.
Mikala13 schreef:samwise schreef:Ik denk niet dat veel mensen beseffen hoeveel mensen er moeten leven van de paardenindustrie, wees aub blij dat er paarden verkocht worden voor deze bedragen. Wij nederlanders doen dit al jaren en zijn elke keer weer in staat om met nieuwe toppers terug te komen.
Moeten wij ook, maar bedenk wel dat hier allerlei onderlinge contacten zijn en dat het een rotstreek is om een ruiter die evengoed met dit paard kan zou maken voor de OS zijn paard af te nemen. Jeroen heeft echt geen lege stal (Quality Time) en een zeer goede sponsor. Dan had ook Simon verkocht kunnen worden en Utascha gewoon behouden voor Eric. Maar dit is gewoon even een 'simpele & snelle' oplossing, waar Eric de dupe van wordt. Waarom niet Utascha verkopen na de OS om weer investeringen te kunnen doen in jongere paarden? De hoofdzaak van het SFN was investeren in goede paarden om Nederlands springruiters daarvan te kunnen voorzien, doe je er dan goed aan om de OS mogelijkheid voor Utascha en Eric zonder enige duidelijke redenen te doorbreken?
busdriver schreef:We moeten nou echt niet gaan jammeren dat het zo erg is voor Jeroen, het zal hem heus geen windeieren leggen!!
Sportief gezien wel jammer voor de kansen van Nederland op de spelen in Londen in 2012.
Wel vind ik het zeer onsportief van Jeroen om een goed presterende combinatie (wat Eric en Utascha waren), uit elkaar te laten halen voor puur eigenbelang.
Eric was met een groot paardenhart, Utascha naar de spelen toe aan het werken, en een beetje paardenkenner zag dit er ook van komen.
Boras schreef:Ja het is natuurlijk makkelijk oordelen als je zelf niet voor de keus het paard of veel geld staat.
Daarbij heb ik geen zicht op de financiële positie van de heren.