Organisatie spreekt na dood van Hickstead in Verona *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Re: Organisatie spreekt na dood van Hickstead in Verona *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:48

Sorry, maar ben ik de enige die vind dat de ruiter amper reageert op de pijn van zijn paard?
Is een paard een voorwerp of zo?
Volgens mij denken die mensen alleen maar aan de centen.
(Sorry kon het niet laten, ik zou gelijk mn paard aaien en kijken waar hij last van heeft, niet 3 meter afstand bewaren, van verdriet is hier totaal geen sprake)

Zonde van het mooie dier, maar ja, zou ik van elk dier vinden! Voor mij is dit geen bijzonder paard.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:50

Damn, ik zit ook moeite te doen om mijn tranen in te houden. Wat een vreselijk ongeluk....arm arm paard. ;(

May his dreams in life come true in the heavens...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:51

Dit is jou natuurlijk ook wel eens overkomen 1boefje?

In eerste instantie had ik ook zoiets van 'man doe dan wat', maar je kan nu wel heel hard roepen dat je gaat aaien en doen, maar ik weet zeker dat jij net als deze beste man compleet in shock zult zijn. En dat je niet eens meer in staat bent om wat uit te voeren.
Ik zie een man die compleet verstijft is van angst en een onberekendbaar paard door de maaiende benen..

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:52

1Boefje schreef:
Sorry, maar ben ik de enige die vind dat de ruiter amper reageert op de pijn van zijn paard?
(Sorry kon het niet laten, ik zou gelijk mn paard aaien en kijken waar hij last van heeft, niet 3 meter afstand bewaren, van verdriet is hier totaal geen sprake)

Zonde van het mooie dier, maar ja, zou ik van elk dier vinden! Voor mij is dit geen bijzonder paard.

Snap wat je bedoeld maar een reactie is niet te plannen. Kan me voorstellen dat de ruiter geen idee heeft wat er gebeurd. Dit verwacht je ook niet!

Overigens hier ook kippenvel... vreselijk. Hoop dat Hickstead niet veel heeft geleden!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:53

Tja, iedereen reageert weer anders. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat het niet door hem doordringt wat er aan de hand is en helemaal dichtslaat.
En om op zo'n moment het paard te gaan aaien, lijkt mij ook niet zo'n topper. Hij had behoorlijke stuipen. Waarschijnlijk zou Hickstead dat toch niet in de gaten hebben gehad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 10:53

1Boefje schreef:

Je kunt de reactie van iemand helemaal niet beoordelen! Ik heb zelf meegemaakt dat mijn paard voor m'n ogen stierf (volkomen onverwacht) en ook ik stond aan de grond genageld en kon niets meer doen van shock. Wil dat volgens jou ook zeggen dat er bij mij dan van verdriet geen sprake was? :?

Iedereen reageert weer anders. Dat mag je nooit veroordelen.
en je weet van tevoren absoluut niet hoe je reageert.. echt niet.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:57

1Boefje: wat een rare reactie van je.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:57

Oh man, zit hier gewoon bijna te janken.. :\

Heel respectvol dat ze het zo opgelost hebben, en de wedstrijd niet verder hebben late gaan.

En Boefje, ik denk niet dat jij kunt zeggen of hier sprake is van verdriet of niet. Hoe kan iemand nou niet geven om zo'n geweldig paard waar hij al die successen mee heeft behaald? Alleen iedereen reageert anders, ik denk dat ik zelf ook totaal in shock zou zijn. En als zo'n paard ligt te stuiptrekken ga je hem niet nog even een knuffeltje geven nee, daar heeft hij op zo'n moment niets aan.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 07-11-11 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:58

Wat een onzin, paard was weg toen hij de grond raakte. hij schokte zo heftig dat hij niet in de buurt kon komen.
Er zijn ook andere filmpjes waarin je ziet dat hij probeert dichterbij te komen maar dat ging niet, hij spartelde te hard. Volgens mij ging vlak daarna , de groom erheen en die streelt het paard de hele tijd over zijn hals( paard is uiteraard dan al dood ) . Ondertussen zijn er mensen die hem proberen te reanimeren.

Het ging heel snel hoor. Het eerste wat hij doet is teugels over de hals, en beseft dan dat hij niet opstaat, dan roept hij om artsen etc...

Bizar dat jullie kritiek hebben, daarbij er was nou niet echt iets wat hij kon doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-11-11 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:59

Nee, je had natuurlijk gelijk het paard mond op mond beademing moeten geven en hem moeten reanimeren :roll: Paard wat zo loopt te stuiptrekken is gevaarlijk dichtbij te komen, je kan niks doen op zo'n moment.
Jammer van zo'n geweldig paard, maar er zijn ergere manieren om aan je eind te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:00

CK88 schreef:
Nee, je had natuurlijk gelijk het paard mond op mond beademing moeten geven en hem moeten reanimeren :roll: Paard wat zo loopt te stuiptrekken is gevaarlijk dichtbij te komen, je kan niks doen op zo'n moment.
Jammer van zo'n geweldig paard, maar er zijn ergere manieren om aan je eind te komen.

Er is een ander filmpje waarin je ziet dat ze een poging doen tot hartmassage, dat wordt wel heel snel opgegeven.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:01

Verschrikkelijk om te zien. Uiteraard hield ik het ook niet droog. Y;(

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:03

Oreo schreef:
Is er misschien ergens een filmpje van het eerbetoon aan Hickstead in Verona?

Ja, op http://www.equidiawatch.fr kan je (bijna) alles herbekijken. Voorgaande combinaties, de ronde van Hickstead zelf, het beloofde een mooie concours te worden.
Ook de commentatoren die niet weten wat zeggen en doen, de ruiters die binnenkomen. Meredith Beerbaum, Beat Mandli, Steve Guerdat, Edwina Alexander die wenen. De minuut stilte.
Daaruit blijkt de liefde van de ruiters voor paarden, niet enkel die van hun.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:03

1Boefje schreef:

Vind dit een totaal ongepaste reactie. Ik zie een man die heel snel zorgt dat zijn paard veilig kan liggen, die de teugels uit de weg haalt zodat het paard vrij ligt om evt weer op te kunnen staan. Hij kijkt vervolgens of hij nog reactie krijgt en hem uit deze stuip/trance kan krijgen door hem kort op zijn hoofd te kloppen en op een gegeven moment herkent hij dat hij niets voor hem kan doen en roept verzorging erbij. Verder is het levensgevaarlijk om in het bereik van ongecontroleerde maaiende benen van een paard te gaan staan. Ik denk dat hij ziet dat hij hem verliest en overmand en verstijfd is van onmacht want er is al heel snel niets meer aan te doen en dat zal hij ook gezien hebben. En het is wel ZIJN maat je dat hij verliest :(:) |( ;(

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:07

1Boefje schreef:

Wat een vreselijke reactie!!!
Zoals ik zei: Meredith Beerbaum, Beat Mandli, Steve Guerdat, Edwina Alexander die wenen. De minuut stilte.
Daaruit blijkt de liefde van de ruiters voor paarden, niet enkel die van hun.

En Lamaze die op het einde van dat ene filmpje bijna moet 'ondersteunt' worden door vrienden, ja volgens mij was hij er helemaal blij mee :( :( _-:(
Vreselijk dat je dit durft zeggen, dit maakt me echt boos.
Concours is afgelast, bye bye centen hoor!!!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:09

Mijn dank voor het toevoegen van de nieuwe video. Wat een impact kan stilte dan hebben...

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:11

Heel erg!

Een vriendin van mij heeft het ook wel is gehad, wellicht niet onder het zadel maar aan de hand viel het paard om en begon schockerend met zijn benen te maaien en te doen. Zij ging knielen bij zijn hoofd en het paard heeft als laatst een flinke hap in haar arm gegeven. Daarna deed hij niets meer en was hij dood. Naast dat de ruiter van Hickstead in shock is zal hij misschien ook wel weten dat het gevaarlijk is je er mee te bemoeien. Niemand weet wat je op zo een moment zal doen tenzij je het zelf hebt meegemaakt!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:25

Wat enorm triest dit en wat indrukwekkend het eerbetoon aan dit machtige dier. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken, wat er had kunnen gebeuren als dit paard tijdens het parcours onwel zou zijn geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:26

Kippenvel , houd het ook niet droog...

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:39

Pfft zit hier ook met een brok in mijn keel, wat kan stilte toch geladen zijn.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:40

Wat een vreselijke gebeurtenis!
Tranen en kippenvel bij het zien van alle filmpjes!
Vreselijk voor Eric!
Rust zacht Hickstead.

ElineThera

ranna schreef:
Wat een geweldige reactie van alle aanwezigen daar!
Als ik me bedenk dat het goddank in een sport ook anders kan dan enkel aan sponsors te denken en koste wat het kost door te gaan. Herinner me nog de fatale crash van een beroemd formule 1 coureur maar zelfs dat was niet voldoende om de race te stoppen.

Gelukkig hier wel. Maakt me trots op de paardenwereld. Er is zo duidelijk laten zien dat we een bijzondere band met paarden hebben en dat het niet altijd het geld is wat belangrijkst is.

R.I.P. Hickstead

Helemaal eens met wat je zegt. Het laat zien de paardensport meer is dan alleen "het rijden van" maar dat je een band met de paarden hebt en dat het hele team er met het paard naar toe leeft.
Hickstead, in zijn harnas in de ring gestorven, een waardig afscheid en we zullen hem nooit vergeten!

Nogmaals sterkte aan Eric Lamaze en zijn team en alle andere die betrokkenheid hadden bij Hickstead. Y;(
Laatst bijgewerkt door ElineThera op 07-11-11 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ankje11

Ik heb een filmpje gezien dat Hickstead ten gronde zaktte. Echt afschuwelijk om te zien. Eric: Heel veel sterkte!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:42

Blijf een bericht waarin mijn tranen blijven komen. Prachtig gebaar en verdiend voor hickstead en ruiter/grooms/eigenaren ea

@ boefje kan ik enkel zeggen
ik kwam onder mn overleden paard te liggen op dat moment kon ik niets meer uit brengen was volledig verstijfd pas een dag er na kwam het aan en heb ik maanden veel verdriet gehad. Je ziet duidelijk dat de ruiter volledig de weg kwijt is zo overwachts..................

Love_Uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:46

Ik kan het echt NIET geloven! Hoe kan dit gebeuren?! :( Ik vind het echt vreselijk, het is erg voor elk paard en elke ruiter maar dat het nu net Hickstead moet overkomen! :'( echt waar.. ik kan het niet geloven...

- A heart of a Champion and a Champion in our hearts - forever.. Y;(