Twee paarden overleden door ernstig ongeluk in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:28

DeandyBoy schreef:
die chauffeur heeft geen beroerte gehad want op de foto zie je hem in zn deuropening staan vd vrachtwagen.
de benen steken onder de deur uit.

het is geen politie agent want die dragen geen spijkerbroek

Knap dat jij dat kunt zien dat het de chauffeur is. Op de foto naast de auto staan ook 2 ,,kijkers,, in spijkerbroek,misschien dat zo iemand even in de vrachtwagen kijkt.

Tragisch ongeluk en ik hoop dat de eigenaars het een plekje kunnen geven. Moet vreselijk zijn om zo je paarden te verliezen.

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:29

Inderdaad een nare foto.
Echter vind ik het wel jammer dat er meteen 'geoordeeld' wordt over de vrachtwagenchauffeur. Mijn vriend is ook chauffeur en niet altijd kunnen zij er iets aan doen. Er zijn maar genoeg automobilisten die het 'gevaar' van een vrachtwagen niet zien, lees: ervoor gaan rijden en remmen..
Een lege of geladen vrachtwagen staat nou eenmaal niet zo snel stil.
Ik neem aan dat de chauffeur er ook ernstig van geschrokken is.
Echter wil ik het verhaal niet goedpraten maar wij zijn er allemaal niet bij geweest en weten dus niet wat eraan vooraf is gegaan.

Dat neemt niet weg dat ik het geen erg ongeval vind!
Sterkte voor de eigenaren van de paarden en alle mensen die getuigen of betrokken zijn geweest bij het ongeval.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:32

Je kunt het wegens je vriend goedpraten, maar we hebben het over de Autobahn hier... geen mens die gaat lopen remmen met 2 paarden achter de auto. Er staat ook niets bij van file of andere betrokkenen. Ik vermoed dat het aan de chauffeur lag, maar misschien vinden ze dat nog uit.

Faruba

Re: Twee paarden overleden door ernstig ongeluk in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:33

Je kunt op de foto toch niet zien wat er voor het ongeluk gebeurt is of aan de hand geweest is??

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:34

Geloof mij maar dat die benen echt niet van de chauffeur zijn. Die zit allang bij de politie in een busje. Waarschijnlijk van iemand die de vrachtwagen weg gaat takelen ofzo.
Vreselijk om die foto te zien. Die trailer met paarden heeft waarschijnlijk wel het leven van die mensen in de auto gered. Anders was hij daar vol op in gereden. Maakt het niet minder erg, maar ze hebben hun leven dan niet voor niets gegeven. RIP mooie paardjes Y;(

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:37

Ik wil het ook heus niet goed praten maar ik ben al een aantal keer meegeweest en er zijn maar zat mensen die geen benul hebben hoe zwaar een vrachtwagen ook leeg weegt.
Nogmaals vind ik het ook een zeer ernstig ongeval en wil ik niets goedpraten op wat voor 'n manier dan ook ;)

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:37

Vreselijk, wat moet dit een nachtmerrie zijn vooral voor de bestuurder van de auto met trailer.... ;(
Niet alleen de schrik van het ongeluk waar je ze van bij moet komen, ook nog het verlies van haar paarden te boven komen...
Arme vrouw... :(:)

Hopelijk hebben de paarden er niets van meegekregen, de arme beestjes....

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:53

OMG wat moet dat een klap zijn geweest zeg ;(
Als je je indenkt dat je blij bent zo'n klap te overleven en dan zie je je paarden op het asfalt liggen ;( Moet je toch niet aan denken???

Ik hoop ook dat de paarden niet geleden hebben.. En dat de eigenaren er enigszins een beetje overheen komen..
En inderdaad een heftige foto..

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:54

Oh, waarom kijk ik ook altijd naar die foto's... ;(

Dit is je ergste nachtmerrie als je met je paarden op stap bent, je paarden dood en je familie zwaargewond. :(:)

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:55

Wat ik me altijd afvraag bij trailers he...zijn ze niet veel te licht gebouwd eigenlijk? Als je ze foto's ziet dan zie je dat die trailer volledig verwoest is. Die paarden hadden natuurlijk nul bescherming...
Ik weet of het uitgemaakt bij zo'n heftig ongeluk maar paarden die op een trailer staan zijn wel heel erg kwetsbaar. Zo'n is niet meer dan een soort caravannetje eigenlijk..
Lijkt me echt doodeng om met je liefste bezit in zo'n licht trailertje over de snelweg te rijden....brrrr.
Arme paarden, lijkt me wel dat de klap zo hard was dat ze meteen weg waren...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:57

wat een ravage |(

Hoe kun je nu in vredesnaam een trailer over het hoofd zien op klaar lichte dag?
Ik heb niets tegen vrachtwagens maar afstand houden doen ze vaak niet....en als er dan geremd word door de voorganger zit je er dus zo op.

Triest dit... |(

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:59

och arme paardjes, en arme baasjes die zo in één klap hun paarden kwijt raken.. Er is ook werkelijk niets over van die trailer

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:59

bethje31 schreef:
Wat ik me altijd afvraag bij trailers he...zijn ze niet veel te licht gebouwd eigenlijk? Als je ze foto's ziet dan zie je dat die trailer volledig verwoest is. Die paarden hadden natuurlijk nul bescherming...
Ik weet of het uitgemaakt bij zo'n heftig ongeluk maar paarden die op een trailer staan zijn wel heel erg kwetsbaar. Zo'n is niet meer dan een soort caravannetje eigenlijk..
Lijkt me echt doodeng om met je liefste bezit in zo'n licht trailertje over de snelweg te rijden....brrrr.
Arme paarden, lijkt me wel dat de klap zo hard was dat ze meteen weg waren...

dan moet je je paarden in een gepanserde tank doen....een vrachtwagen is loeizwaar en dan ook nog de snelheid meegerekent...daar is haast niets tegen opgewassen.

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:01

Verschrikkelijk zeg..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:03

Daarom vind ik het ook niet zo prettig, mijn paard op de trailer en dan de Autobahn op... als het even kan rij ik binnendoor. Het is ook niets wat er tussen je paarden en de buitenwereld zit: plankje hout en dun polyester. Het liefste zou ik een vrachtwagentje willen, toch iets meer bescherming. Maar voor die paar ritjes die ik met de trailer maak is dat veels te duur.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:05

geerke schreef:
wat een ravage |(

Hoe kun je nu in vredesnaam een trailer over het hoofd zien op klaar lichte dag?
Ik heb niets tegen vrachtwagens maar afstand houden doen ze vaak niet....en als er dan geremd word door de voorganger zit je er dus zo op.

Triest dit... |(

Inderdaad er zijn TE VEEL vrachtwagenchauffeurs die bumperkleven, levensgevaarlijk hun leren als geen ander in hun opleiding de risico's neem ik aan.
Ik heb vaak zat dat ik in de auto zit en dat ik denk als ik nu toch hard moet remmen dan zit die vrachwagen boven op me, want dat red die nooit meer met zijn remweg.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:07

Aan de ravage te zien is het behoorlijk hard gegaan. Vreselijk om mee te maken..... :(:)

Ik vraag me echter wel af hoe dit kon gebeuren, want dit soort ongelukken zie je helaas vaker. Als er hier geen medische oorzaak is, dan lette hij zeker niet op en was waarschijnlijk met andere dingen bezig. Je knalt niet zomaar op je voorligger.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:09

GamblersCup schreef:
Het liefste zou ik een vrachtwagentje willen, toch iets meer bescherming. Maar voor die paar ritjes die ik met de trailer maak is dat veels te duur.

Ook een vrachtwagentje had de paarden nu niet gered hoor.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:10

Waarschijnlijk hier niet nee. Maar het idee, dat ze ietsje meer beschermd staan.... daarom ga ik liever binnendoor dan over de Autobahn. Je bent zo kwetsbaar!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:14

Wat een nachtmerrie... Heftige foto!
Alles volledig in puin, daar is niks tegen opgewassen. Hoe zwaar je een auto of trailer ook maakt...

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:17

bah wat een verschikkelijk verhaal het zou je maar gebeuren zeg.. ! en die mensen hebben echt beschermengeltjes mee gehad anders hadden ze het niet overleefd gezien hoe de auto eruit ziet..
Moet wel eerlijk zeggen dat ik de foto niet heel schokkend vind omdat de paarden geen duidelijk zichtbare verwondingen hebben en er dus gen bloed enz aan te pas komt.. ze liggen er vind ik heel vredig bij. hoop echt met heel me hart dat ze er niks van mee gekregen hebben..!

Ik heb echt soms zo'n hekel aan vrachtwagens.. ik merk ook dat als ik met de trailer of een andere aanhanger op de snelweg rij ze erg dicht achterop komen enz. en in duitsland rijden ze soms echt als gekken hoor.. dan kan iedereen zijn/haar partner/kennis of maakt niet uit wat verdedigen het is een feit dat een groot deel rijden als gekken.. jammer dat er hier 2 paarden en meerdere mensen de dupe van moesten worden..
Laatst bijgewerkt door XxLiEsJuHhxX op 03-11-11 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:17

Citaat:
Inderdaad er zijn TE VEEL vrachtwagenchauffeurs die bumperkleven

En er zijn ook heel veel automobilisten die het niet kunnen uitstaan dat er een vrachtwagen voor hun neus rijdt, hem inhalen en dan opeens langzamer gaan rijden vlak voor de neus van de vrachtwagen (hoor ik vaak genoeg van mijn man)....en dan is natuurlijk ook de vrachtwagenchauffeur het weer schuld dat hij er te kort op zit? Komop mensen, we kunnen hier nu onze gal gaan spuwen over vrachtwagenchauffeurs, maar we moeten niet vergeten dat die er voor ONS op de weg zijn!!
Zonder vrachtwagenchauffeurs was er geen eten in de supermarkt, was er vrijwel geen enkele winkel gevuld met wat dan ook!

Wacht nu maar eens eerst het onderzoek af voordat jullie weer vanalles beginnen te roepen en speculeren.

Ik denk dat de moeder en haar dochter toch de gezondheid van het babytje veel belangrijker vinden als de dood van de paarden. Natuurlijk is dat ook zeer verdrietig, maar een kinderleven.....dat is voor geen enkele moeder vervangbaar. Ik hoop dat het kindje niet al te veel eraan over heeft gehouden, want een gewond kind is verschrikkelijk. Heb het zelf afgelopen vakantie mogen meemaken.....en dat gaat je echt niet in de koude kleren zitten :n .
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 03-11-11 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:21

XxLiEsJuHhxX schreef:
in duitsland rijden ze soms echt als gekken hoor..

:D Nee, in Nederland houd iedereen zich perfect aan de regels en snelheid :D En daar is het nog gevaarlijker ook, doordat de snelwegen te vol zijn en er niet op gemaakt zijn 200 kmh te rijden. Heeft in ieder geval niets met dit ongeval te maken, ook hier mogen vrachtwagens niet zo hard als een auto en heeft ie de auto met trailer niet/te laat gezien ofzo.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:27

vreselijk zeg. het zou je maar gebeuren |(

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:29

Wat afschuwelijk, ik eet een boterham maar die smaakt me niet meer.Zit echt met kippenvel,het zal je maar gebeuren.