Wereldkampioenschappen Working Equitation in Lyon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Re: Wereldkampioenschappen Working Equitation in Lyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:37

Jeetje, wat is een gewoon dressurproefje dan saai om te zien zeg. Dit is lol met je knol, muziekje erbij, heerlijk!

Dit mag ook wel naar Nederland komen. Zou je dit met een huis-tuin en keuken kwpn ook kunnen doen? Het ziet er zo verzameld en "klein" uit. Dat gaat ons niet zomaar lukken natuurlijk..

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:46

Ja hoor... want de grote truc is Niet het parcours.. het is het goed loswerken en soepel maken van je paard, wat prima op zo'n parcours gaat..
Als je je paard goed aan de hulpen van je benen en zit hebt staat, dan kun je zo'n parcours ook goed doorkomen..

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:49

Op dat gebied hebben we sowieso nog veel werk te verrichten. Blijft lastig. Maar ik denk dat het wel erg leuk is om te trainen voor dat parcours.

Romyhorse6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:57

Hij is echt geweldig! _/-\o_
En zoon gaaf paard!!!

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:52

<3 <3 <3

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:12

Leuk om naar te kijken! Ben heel benieuwd wanneer de eerste wedstrijd in NL wordt gehouden, zeker de moeite waard om te gaan kijken.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:01

Er wordt regelmatig door mij demonstraties gegeven. Ook worden er regelmatig clinics gehouden, en ik kom zeker ook op lokatie.
En als mensen er wat meer van willen weten mogen ze altijd een keer komen kijken als ik train.. Heb een compleet WE parcours thuis staan.. En het ook mee kan nemen op lokatie.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:09

Lijkt me best leuk om een keer te doen, ik vraag me alleen af of mijn kasteel van 1,75m hiervoor geschikt is. Heb je binnen deze sport ook meerdere niveau's? Want in het filmpje wordt er echt op een dubbeltje gedraaid.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:21

Het begint echt bij het begin, er is instap niveau, beginnersniveau, gevorderden en het hoogste niveau.
Korte paarden die gemakkelijk en snel kunnen wenden zijn in het voordeel. Maar ik heb ook mensen met grote langgerekte paarden in de cinics gehad. Dan zal je er wat meer aan moeten werken om het paard meer soepel te krijgen. Maar in alles geld, heb je het dressuurmatig goed voor elkaar.. Zal een parcours uiteindelijk ook goed gereden kunnen worden.
Uiteindelijk zal je merken dat veel paarden het ontzettend leuk vinden, alleen al om de afwisseling en het feit dat ze echt aan het werk gezet gaan worden. Ze worden uitgedaagd en geprikkeld..
Maar op een leuke spelenderwijs manier..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:27

Ik heb een QH reiner maar niet echt kort gebouwd, wel wendbaar, lijkt me heel leuk om te doen! Heb me opgegeven voor de mailinglijst bij Elcid dus ben benieuwd.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:21

cissy schreef:
Ik heb een QH reiner maar niet echt kort gebouwd, wel wendbaar, lijkt me heel leuk om te doen! Heb me opgegeven voor de mailinglijst bij Elcid dus ben benieuwd.

Jij ( en alle anderen die zich hebben opgegeven) staan genoteerd. Ik ga deze week de 1e mailing in elkaar zetten en versturen, dus hopelijk kunnen we op korte termijn beginnen met de gezamenlijke trainingen.
Wij zijn begin december in ieder geval bij Monya op 't Balingehof voor de training met Bruno Rodrigues en we hebben afgelopen zaterdag weer met koetjes gespeelt bij Wendy van Osch in Venhorst. Dat gaat steeds beter, de paarden krijgen er steeds meer lol in en vooral mijn Spot begint zijn aangeboren cow sense duidelijk te laten zien }:0 .

We gaan er voor!!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:21

Ik had me ook opgegeven voor afgelopen zondag bij Wendy maar moest helaas afzeggen, we hadden zieke paarden op stal. Ik baalde behoorlijk want ik had er best zin in!
Had ik geweten dat het bij de WE training hoort had ik wel komen kijken.... *noteert voor volgende keer*

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:30

cissy schreef:
Ik had me ook opgegeven voor afgelopen zondag bij Wendy maar moest helaas afzeggen, we hadden zieke paarden op stal. Ik baalde behoorlijk want ik had er best zin in!
Had ik geweten dat het bij de WE training hoort had ik wel komen kijken.... *noteert voor volgende keer*

Het was erg leuk, het is voor ons pas de 3e keer dat we "iets" met koeien doen maar we beginnen nu wel te merken dat de paarden het beginnen te snappen :D ! Vooral Spot wordt steeds fanatieker, beetje te want hij wil de koeien bijten :Y) . Ze begint in mei pas weer, dit was het laatste weekend dit jaar!
Wij willen deze winter kijken of we een paar keer naar de AOK kunnen, maar misschien dat ik er dan een gezamenlijke oefendag/ dagen omheen plan ;) Kunnen we met z'n allen }:0

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:38

AOK is me iets te ver rijden... Venhorst ging nog net. Miss is ook bloedje fanatiek op koeien, ze wil er ook het liefst een flinke hap uit nemen, was dan ook erg benieuwd wat ze zou gaan doen maar helaas ging het feest niet door.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:55

Bij de AOK willen we er dan ook een "weekendje" van maken, voor ons is het ook weer een stuk verder en dat op 1 dag is dan net te veel van het goede!

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:57

Oeh dat lijkt mij ook erg gaaf! Elcid, mss kunnen we dan wel carpoolen? (paard staat in Almen gld)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:09

femskie schreef:
Jeetje, wat is een gewoon dressurproefje dan saai om te zien zeg. Dit is lol met je knol, muziekje erbij, heerlijk!

Dit mag ook wel naar Nederland komen. Zou je dit met een huis-tuin en keuken kwpn ook kunnen doen? Het ziet er zo verzameld en "klein" uit. Dat gaat ons niet zomaar lukken natuurlijk..

Ja hoor kan prima. Leuk om b.v. te weten dat op Horse Event Sebastian Fernadez een spectaculaire demo doma vaquera gaf op een .... KWPN-er!

Jesser schreef:
Er wordt regelmatig door mij demonstraties gegeven. Ook worden er regelmatig clinics gehouden, en ik kom zeker ook op lokatie.
En als mensen er wat meer van willen weten mogen ze altijd een keer komen kijken als ik train.. Heb een compleet WE parcours thuis staan.. En het ook mee kan nemen op lokatie.

Lijkt mij geweldig. Ga binnenkort van stal verhuizen, denk dat ik eens kijk of er daar interesse voor is. En zo niet, dan hoor ik graag of je in de regio een keer een clinic geeft. Dan kan ik zelf altijd nog op pad.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:15

Esther91 schreef:
Oeh dat lijkt mij ook erg gaaf! Elcid, mss kunnen we dan wel carpoolen? (paard staat in Almen gld)

Voor een paard hebben we geen plek ( onze trailer staat vol met onze 2 heren) maar jij zou wel mee kunnen rijden! ;)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:38

karijn schreef:
Leuk om naar te kijken! Ben heel benieuwd wanneer de eerste wedstrijd in NL wordt gehouden, zeker de moeite waard om te gaan kijken.

Eerse wedstrijden zijn al in NL gehouden, wel zonder koeien maar dat onderdeel wordt op het laagste niveau nog niet verreden. In Eersel zijn wedstrijden georganiseerd door Lotje Moerdijk en ik heb bij onze TREC wedstrijd in Wieringen drie jaar geleden ook een working equitation wedstrijd georganiseerd. Was erg leuk met erg veel verschillende rassen.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:43

Wat een aparte kant van de paardensport, nog nooit van gehoord maar ik heb zitten genieten van die filmpjes zeg, wauw. Wat een controle, snelheid en verzameling en zo kan ik nog wel even doorgaan. Knap dat hij dit doet _/-\o_

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:51

Om terug te komen op de Wereld kampioenschappen.. Want daar heb ik het artikel tenslotte voor gestuurd naar Cayenne...

Bron uitslagen http://www.chevallusitanienmagazine.com/?page_id=1410
Wereld Kampioenschap WE te Lyon.
Van 27 oktober tot en met 30 oktober is er het Wereldkampioenschap WE te lyon.

Donderdag 27 oktober 2011
Eerste uitslagen van de dressuurtest, tevens de beste ruiter/amazone met de hoogste punten gereden van elke equipe.

Portugal = 72 punten, Pedro Torres hoogste score met 73,768%
Engeland= 44 punten, Sarah Stewart 64,783%
Italie=43 punten Roberto Pettorali 65,652%
Duitsland=42 punten Rolf Janzen 64,058%
Brazilie=30 punten Fabio Rogerio Lombardo 65,507%
Frankrijk=30 punten Caroline Brun 65,725%

Vrijdag 28 oktober 2011
Trail op verzameling en stijl (handling)

Portugal Pedro Torres 1e met 76.296%
Portugal Eduardo Almeida 2e met 71.667%
Duitsland Rolf Janzen 3e met 68.333%
Oostenrijk Michaela Vogel Ruschitzka 4e met 66.806%
Duitsland Bettina Strahlhuber 5e met 66.111%

Voorlopig klassement
1 Portugal
2 Duitsland
3 Engeland
4 Italie
5 Frankrijk
6 Brazilie

Zaterdag 29 oktober Speedtrail

1=Portugal Pedro Torres
2=Portugal Eduardo Almeida
3=Brazilie Fabio Lombardo Rogerio(braziliaan)
4=Oostenrijk Michaela Vogel Ruschitzka)
5=Portugal Bruno Silva

Tussenstand landenklassement

1=Portugal
2=Italie
3=Duitsland
4=Engeland
5=Brazilie
6=Frankrijk

Zondag 30 oktober Teampenning

1= Brazilie Fabio Lombardo Jr. Rogerio
2= Portugal Bruno Silva
3= Italie Fabio Fontetrosciani
4= Italie Giovanni Mattu
5= Portugal Bruno Pica da Conceicao

Eindstand Landen

Portugal
Italie
Duitsland
Brazilie
Engeland
Frankrijk

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:08

Wat gaaf! Ziet er leuk uit

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:35

Ludique96 schreef:
Wat gaaf! Ziet er leuk uit

idd!!

lien96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:07

Wow dit is gaaf om te zien zeg! :D

Lipizz_AH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:06

Michaela Vogel Ruschitzka uit Oostenrijk ...
WOW!

Eens te meer een bewijs hoe veelzijdig Lipizzaners zijn! Ook in deze discipline kunnen ze moeiteloos mee.

*\o/* Lipizzaner 4ever!

En wat een gave sport is dit! Toegepaste rijkunst in optima forma.