De startpas vanaf 1 januari 2012 definitief een feit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: De startpas vanaf 1 januari 2012 definitief een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:43

Of naar voetbal, tennis, hockey, curling, hoogspringen en ga zo nog maar even door....

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:44

ik denk net ik probeer het formulier eens in te vullen zover ik het kan en dan vast opslaan
mooi niet
kan het bovenste gedeelte niet invullen
dus mijn naam etc.

randyLOVERJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:48

Tja nu word het wel erg duur.. Ik starte anders ongeveer 1x per maand. Ik zit nu zwaar in twijfel of ik moet opzeggen of niet.. Ik heb net te horen gekregen dat mijn paard een peesblessure heeft dus het kan wel 4 tot 6 maanden duren tot dat ik weer kan rijden als het mee zit..
Kan iemand mij uit de twijfel halen haha :?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:01

Mar_Nimbus schreef:
ik denk net ik probeer het formulier eens in te vullen zover ik het kan en dan vast opslaan
mooi niet
kan het bovenste gedeelte niet invullen
dus mijn naam etc.

had ik ook in word starter 2010, met open office lukt het wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:14

randyLOVER schreef:
Tja nu word het wel erg duur.. Ik starte anders ongeveer 1x per maand. Ik zit nu zwaar in twijfel of ik moet opzeggen of niet.. Ik heb net te horen gekregen dat mijn paard een peesblessure heeft dus het kan wel 4 tot 6 maanden duren tot dat ik weer kan rijden als het mee zit..

Startkaart voor 1 december opzeggen en volgend jaar opnieuw aanvragen als je meer zekerheid hebt wbt de blessure van je paard?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:20

NiNM schreef:
Het iedee is top! MAAR of het goed gaat lopen is bij de KNHS vaak de vraag...
En die tarieven vind ik erg wonderlijk plus dat 4x per jaar starten wel weinig is voor het iedee 'afentoe'
dan zat ik meer aan 10x te denken oid.

maar we zullen het beleven :P

Ja dat heb ik ook een beetje. Ik ga niet 2 x per maand starten maar 4 keer is wel heul erg weinig.

wat ik me ook afvraag. Moet je nog steeds lid zijn van een rijvereniging. Want als je alles zelf doet is dat ook niet echt nodig.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:25

vonneke schreef:
randyLOVER schreef:

Startkaart voor 1 december opzeggen en volgend jaar opnieuw aanvragen als je meer zekerheid hebt wbt de blessure van je paard?

Heb je nog coupons die je terug zou kunnen sturen? Als je je startkaart opzegd mag je die niet terugsturen, dat zou ik ook meenemen in je overwegingen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:36

Ik vind eigenlijk dat iedereen een beetje zeurt: voor €75 ben je overal vanaf, terwijl de contributie volgens mij normaal iets van €45 per jaar was. Dus voor iets van €30 meer ben je overal vanaf: geen coupons meer bestellen en betalen, geen postzegels meer om je coupons op te sturen, etc. En als je nog niet zeker weet of je veel gaat starten begin je met €55,00 (dus maar 10 eurootjes meer) en dan kun je evengoed starten. Maar dan hoef je ook nooit meer coupons te bestellen en 8 wedstrijden - als je uitgaat van 2 starts - kost je ook alleen al €18,30 aan coupons + de kosten van het opsturen ervan (wat minimaal ook nog eens €3,50 kost bij elkaar).

Vergelijk het eens met contributie voor een tennisvereniging: je betaald een vast bedrag per jaar. Niemand die vraagt: speel je veel of weinig, dat bedrag blijft hetzelfde en niemand die gaat zeggen dat als je maar een paar keer per jaar speelt je minder wilt betalen. Ik vind het een mooie oplossing zo !

Wel vraag ik me idd af hoe het zit met de verplichting van lidmaatschap van een rijvereniging én het lidmaatschap van Paard & Sport (wat ik toch al een vreemde verplichting vind om te mogen starten: alles staat immers op de site)?

Ook vraag ik me af of je met het beperkte lidmaatschap 4 x 2 keer mag starten of 4 proeven totaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:39

Waar heb je gelezen dat je geen contributie meer hoeft te betalen aan de KNHS?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:46

Dit is de nieuwe tarievenlijst:

http://www.knhs.nl/objects/00025949.pdf

Inderdaad blijft er contributie verschuldigd, dit was €15,90 en wordt €16,30, maar daarnaast moest er (voor paarden) ook nog €44,10 betaald worden (voor de startkaartverlening) en dat laatste wordt nu door de startpas vervangen volgens mij.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:56

die 16,30 is toch het bedrag dat je vereniging aan de KNHS moet betalen?
Dat zit toch in de contributie van de club verwerkt

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:21

vervang de startpas nu alleen de startcoupons, of ook de startkaart?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:39

Toch mooi systeem om toch wedstrijdforum.nl om zeep te helpen :=
voor secetariaat wel makkelijk (heb er vorIge week mee gewerkt)
Inschrijven lijkt ook makkelijker mAar ben benieuws hoe ze die overgang gaan doen in januari neem aan dat je dan toch gewoon kan starten

Morgen coupons maar eens bij elkaar grabbelen heb nog enorme stapel, als e ze in envelop retour doet word terugstorting vanzelf geregeld?

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 07:29

Voor mij is dit dus en groot nadeel... Een endurance startkaart was vroeger nog geen 30 euro om alleen endurance te starten. Nu ga had ik eigenlijk bedacht 5 wedstrijden te rijden, maar het worden er eerder minder dus ga ik voor een beperkte startkaart van 55,- euro o_O dat is het dubelle van eerst :(

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 07:50

Goede zaak dat het eindelijk eens gedigitaliseerd wordt!
Het zal wel even een zooitje worden,maar daarna wordt het allemaal wel makkelijker.
Ook voor de verenigingen.Snap alleen niet waarom de KNHS dan nog het origineel vd protocollen toegezonden wil hebben??Is dit echt zo?

Jammer is wel dat je nu begin vh jaar alle kosten in 1x moet betalen.
Met startcoupons werd het toch een beetje meer verspreid.
Ik heb er met 5 een startkaart en dat loopt dus best in de papieren op deze manier.

Ook heb ik geen printer,dat is toch lastig met dat inschrijfformulier wat op moet printen om op te sturen.
Hoop ik maar dat ik me in kan schrijven met een mailtje en een hoop digitaal.
Gelukkig nooit meer wachten of je coupons wel op tijd binnen zijn!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 07:59

___VV___ schreef:
Hoe controleert de jury eigenlijk dat de juiste combinatie in de ring is?

De gegevens staan nu boven je protocol!
Geweldig, eindelijk die antieke papieren zooi de deur uit. En wat de kosten betreft, niet zeuren even aan wennen en we weten niet beter over een jaartje:)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:03

randyLOVER schreef:

Wat is duur he? Zet deze kosten eens af tegen alle kosten die je paardenhobby kost, dan is het maar een relatief klein bedrag hoor. Keertje hoefsmid laten komen, nieuw dekje, leuk rijjasje kopen enz. Allemaal ook aardig aan de prijs. Het is een kwestie van even wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:03

Ambre, ik kan me ook niet voorstellen dat de KNHS nog papieren wil ontvangen. Dan hadden ze de startcoupons niet hoeven verwijderen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:28

ambre schreef:
Ook heb ik geen printer,dat is toch lastig met dat inschrijfformulier wat op moet printen om op te sturen.
Hoop ik maar dat ik me in kan schrijven met een mailtje en een hoop digitaal.

Je hoeft niet te printen, gaat voorlopig via de mail en als de KNHS er klaar voor is digitaal

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:37

Maar als je dus maar niet zo vaak concour rijd, zeg maar 1 x in de maand of 1 x in de twee maanden, dan betaal je dus 55,50 en dan mag je maar 4 x starten? Dat is dus 13,88 per 'coupon' (als we eventjes nog 'vergelijken'). Heeeel raar, want een setje van 16 stuks aan coupons koste rond de 17 euro en nu betaal je haast voor 1 startplek hetzelfde als voor 16 startplekken.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:53

Als je 1x in de maand of 1x in de 2 maanden start dan heb je toch al een ´onbeperkte´ pas nodig. Dus hoe vaker je start, des te goedkoper wordt je startpas :)

CharleyT ben het met jou eens, alles wordt duurder..... Als de hoefsmid duurder wordt denk je dan ook niet goh ik ga maar niet meer heen? Het is en blijft een dure hobby :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:53

millennium schreef:
Maar als je dus maar niet zo vaak concour rijd, zeg maar 1 x in de maand of 1 x in de twee maanden, dan betaal je dus 55,50 en dan mag je maar 4 x starten? Dat is dus 13,88 per 'coupon' (als we eventjes nog 'vergelijken'). Heeeel raar, want een setje van 16 stuks aan coupons koste rond de 17 euro en nu betaal je haast voor 1 startplek hetzelfde als voor 16 startplekken.

Je maakt een rekenfout want bij de coupons moet je je de kosten van de startkaart ook meeerekenen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:44

oja. dat klopt

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:20

Lante schreef:
_Margarita_ schreef:
En wat doe ik met die 30 lege coupons die ik nog heb liggen? Ik zou deze zomer fanatiek gaan starten maar door blessure van het paard is daar niets van gekomen...

Die mag je bij het oud papier doen; ik heb ook nog twee sets liggen... :(

Als ze nog helemaal compleet zijn mag je ze opsturen naar de KNHS en wordt je geld gecrediteerd. Ditzelfde geldt voor blanco coupons

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:31

Dus als ik het goed begrijp, is de startpas dus alleen een vervanging van je startkaart, je moet dus nog steeds van een vereniging lid worden?