Discussie laait op na doodvallen van koetspaard in New York

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:15

Ik vind het ook niet zo'n spannend bericht. De koetsiers hebben een hoop regels om zich aan te moeten houden.
Inderdaad, kijk eens naar de koetspaardjes in landen als Marokko, Indonesie etc.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 07:20

Waarschijnlijk is het bericht nog eens naar buiten gebracht door iemand die totaal geen verstand van zaken heeft ofzo.
Op animal cops is toch heel duidelijk te zien dat ze regelmatig controleren op welzijn van het paard tijdens de ritten. Wanneer een koetsier naar huis gestuurd wordt om bv de losse ijzer die genoemd werd, was er niet eens een discussie, de man ging naar huis met zijn paard om daar het ijzer opnieuw eronder te laten slaan. Hij was juist dankbaar dat de cop hem erop attendeerde.
Ik heb het idee dat meerdere koetsiers dit doen, want hoe anders kunnen ze brood verdienen met dit werk? In de westerse wereld gaan mensen echt niet zomaar een ritje maken in een koets die wordt getrokken door een niet-gezond-uitziend-paard. Juist omdát wij weten hoe het wél kan.

Kuggur

Re: Discussie laait op na doodvallen van koetspaard in New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:16

Niet vergeten, dit is hetzelfde land waar het briljante idee is gelanceerd paardenslachterijen te vebieden. Niet te veel rekenen op een rationele discussie daar.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:23

maia schreef:
Ook interessant:

http://www.blindersthemovie.com/trailers/

Vooral sommige comments zijn de moeite waard om te lezen, waarin bijvoorbeeld iemand vertelt hoe hij 3 paarden heeft die circuleren tussen NYC en een weide ergens buiten de stad, welke regels ze hebben, controles, etc.

Mm lijkt me interessant eens te kijken. Iemand de torent al gevonden?