Paardentrailer/Box zonder laadklep in premiere *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:40

fenna1995 schreef:
Ik vind dit er ook erg onveilig uit zien. Bij Stal Geertsma hebben ze een paardentrailer die hydraulisch op de grond zakt zodat de paarden vanuit de stal meteen de trailer in kunnen en geen klep/drempel op hoeven. Paarden staan overigens wel los op de trailer.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Slwe1mhJsfA&feature=player_embedded

dan vind ik dit eerder een betere (goedkopere) oplossing of zo'n amerikaanse wagen
ik ben niet overtuigd maar, 'the readers of horse and hound will be absolutely delighted' :') :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:50

Typisch geval van symptoombestrijding. Een paard met angst voor de laadklep, het rijden met de trailer zal zich één keer laten overdonderen en daarna ook niet meer, dan gaan ze hier ook niet meer in. Lekker duur grapje dit...

ikbencarmen

Re: Paardentrailer/Box zonder laadklep in premiere *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:40

best een handige oplossing, maar wel duur

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:26

MMM kan dit niet waarderen.

Je moet super goede stuurmanskunst doen om er goed voor te staan om erom heen te rijden:) Zonder schade te rijden. Keer in het donker proberen te koppelen?
Dan alle handelingen die je moet doen voor je een keer zo ver bent om weg te gaan of te laden en lossen kost veel meer tijd dan normaal een trailer aankoppelen en sluiten
Box leuk idee maar mijn paard staat nog steeds vast en met een schot er tussen hetzelfde als gewoon in een trailer en niet zoals een gewone ruime paardenbox waar ze los staan en lekker kunnen gaan liggen en bewegen?
Vrachtwagen kan je nergens anders voor gebruiken als alleen deze constructie.
Het gewicht komt bijna neer geladen op een C rijbewijs kan je bijna niet rijden op BE.
Je paard moet nog steeds smal laden dat is vaker een probleem dan de klep. En ik heb zelf een moeilijke lader denk niet dat hij beter gaat laden hierdoor. Hij laad nu goed na wat training en je paard goed kennen:)
dat omhoog gaan voelt een paard ook als je al een slecht lader hebt..doet hij echt niet veel beter hierop en is het een duur probleem om te omzeilen voor laden. Gaat hij beter laden erdoor???
Prijs is hoog.

Maar dat is mijn mening. Ach het staat leuk als je er mee aan komt..voor showtje

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:55

Typisch een niche product. Voor de liefhebber. Op zich vind ik het idee wel goed. Trailer en box ineen. Misschien een uitkomst voor diegenen die bijvoorbeeld een weekendje weggaan en hun paard niet in een vreemde box willen stallen, om wat voor reden dan ook. Ik ga er vanuit dat je de schotten binnenin dan kan verwijderen zodat je een lege box hebt.
Je moet er inderdaad wel de tijd voor nemen om het hele gevaarte rijdend te krijgen. En inderdaad goede stuurkunsten in huis hebben.
Mankementen kan je altijd krijgen dus het maakt dit niet onveiliger dan je huis-tuin-en-keuken-trailers die er nu rondrijden. Sterker nog, ik heb wel eens trailers achter auto's gezien waarbij ik mijn hart wel eens vasthield en hoopte dat het paard niet door de bodem heen zou trappen, de trailer ging kantelen omdat er hele gare banden onderzaten etc. Kwestie van onderhoud plegen. Dit systeem zal echt wel goed getest zijn, zeker als het hefsysteem al jaren in gebruik is in de industrie/transportsector.
Dit is gewoon een leuk hebbeding voor die mensen die 48.000 dollar over hebben en van gekkigheid niet weten wat ze er mee moeten doen.

Carina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:27

Ik vindt dat het ook best wel veel tijd in beslag neemt, met de gewone trailer ben je zo weg.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:09

oke het is grappig maar of het handig is nouuu nee bij een trailer hoef je alleen een klep omhoog te doen en een deurtje dicht klaaar! bij deze moet je 5 dingen dicht doen! en het zit er nog lelijk uit ook lijkt net of je paard in een soort woonwagen zit die je er zo aflaad!