Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

joyce B schreef:zelfde verhaal in mijn geval... eerst checken, en pas als het over/hersteld is weer mogen starten.
ceasario schreef:H_Nalanta schreef:Hoezo? Een sneetje aan de zijkant van de tong kan door bijten én door het bit komen..Citaat:Zij stellen: ‘Bij het vaststellen van bloed moet een paard altijd uitgesloten worden. Dressuur is een sport waarbij harmonie tussen paard en ruiter centraal moet staan.
Simpel, de stang eruit..zo'n "marteltuig" is niet meer van deze tijd.
CasanovaLY schreef:Wat heeft dit nou weer met de stang te maken?
het gaat er hier om dat er uitsluiting plaats vind als het dier gaat bloeden door de hardhandigheid van de ruiter, dat vind ik een goede oplossing, gewoon de proef stil zetten, DA laten controleren en weer verder als het niks bijzonders is, dat heeft totaal niet met een stang of zo te maken, de stang is net zo "scherp" als de hand van de ruiter
Anne_GTI schreef:sflj schreef:Paarden die niet bereden worden, heb ik nog nooit zien bloeden!
Bloed = exit! Als het aan mij ligt.
Niet? Tja, dan is dat de oplossing: Gewoon alleen maar paard kijken ipv paard rijden. Dat is wel waar de partij voor de dieren zich sterk voor maakt.
Anne_GTI schreef:joyce B schreef:zelfde verhaal in mijn geval... eerst checken, en pas als het over/hersteld is weer mogen starten.
Dan ben je het juist eens met de regel zoals ie nu is opgesteld. Want wat houdt die regel in: bij constatering van bloed in de mond klinkt een belletje van de jury. De FEI veterinair kijkt direct bij de ring paard in de mond en beslist of de proef kan worden voortgezet of het paard uit de wedstrijd moet worden genomen.
) is bloed of andere uiterlijkheden duidelijk te zien en klinkt het belletje. Niks onduidelijks aan.Steffi_H schreef:ben het helemaal eens met de mensen die de petitie gestart hebben. Altijd uitsluiten bij bloed in de mond.
Ik las op pagina 1 dat er mensen zijn die vinden dat er dan een veterinair moet komen kijken of het komt door op de tong te bijten of niet en dan pas een uitsluiting moet volgen, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens.
Als je paard bloed, door op de tong te bijten of door het bit, moet je gewoon onmiddelijk stoppen met rijden. Anders denk je alleen maar aan jezelf en presteren, en niet aan het welzijn van je paard. En dat hoort niet zo te zijn.
Anne_GTI schreef:sflj schreef:Paarden die niet bereden worden, heb ik nog nooit zien bloeden!
Bloed = exit! Als het aan mij ligt.
Niet? Tja, dan is dat de oplossing: Gewoon alleen maar paard kijken ipv paard rijden. Dat is wel waar de partij voor de dieren zich sterk voor maakt.
Citaat:The proposal made by the International Dressage Trainers Club and accepted by the Dressage Committee over the objections of the formal groups of riders, officials (judges) and organizers is aimed at producing a consensus that would be approved at the FEI General Assembly in Rio de Janeiro Nov. 11-14.
However, the U.S. Equestrian Federation is seeking approval of its own dressage committee to have the U.S. delegation to the General Assembly seek to have the so-called “blood” proposal removed from the package of dressage proposals and submitted as a separate single issue for a vote.
The U.S. will then propose sending the issue back to the FEI Dressage Committee to prepare a new proposal for a rule dealing with “blood” that essentially provides for elimination if blood is visible and no opportunity to compete again.
U.S. officials admit privately that exposure of the issue may lead to the proposal being witdrawn before the General Assembly.
Either way, a successful effort by the U.S. would delay implementation until the 2012 General Assembly, well after the Olympics in London next July.
The proposal submitted to the FEI national federations is being labeled by many stakeholders as a “nightmare scenario.”
Elanor schreef:Anne_GTI schreef:Niet? Tja, dan is dat de oplossing: Gewoon alleen maar paard kijken ipv paard rijden. Dat is wel waar de partij voor de dieren zich sterk voor maakt.
De PvdD zou best wel eens een meerderheid in het Parlement kunnen halen als dit soort regelingen er komen - beeldvorming is alles. Er is volgens mij echt geen enkele niet-ruiter die zich er ook maar iets bij kan voorstellen dat het voor een paard lekker is om met een schuimmond vol bloed een proefje te lopen, onder het mom van "topsport" - ongeacht de oorzaak van dat bloed. Ik ook niet trouwens.
eurodressage schreef:De regel moet herzien worden want deze is gewoon totaal krom en niet in het belang van het welzijn van het paard!!
zet van de FEI. Huertecilla schreef:[ van de FEI.
ceasario schreef:Citaat:The proposal made by the International Dressage Trainers Club and accepted by the Dressage Committee over the objections of the formal groups of riders, officials (judges) and organizers is aimed at producing a consensus that would be approved at the FEI General Assembly in Rio de Janeiro Nov. 11-14.
However, the U.S. Equestrian Federation is seeking approval of its own dressage committee to have the U.S. delegation to the General Assembly seek to have the so-called “blood” proposal removed from the package of dressage proposals and submitted as a separate single issue for a vote.
The U.S. will then propose sending the issue back to the FEI Dressage Committee to prepare a new proposal for a rule dealing with “blood” that essentially provides for elimination if blood is visible and no opportunity to compete again.
U.S. officials admit privately that exposure of the issue may lead to the proposal being witdrawn before the General Assembly.
Either way, a successful effort by the U.S. would delay implementation until the 2012 General Assembly, well after the Olympics in London next July.
The proposal submitted to the FEI national federations is being labeled by many stakeholders as a “nightmare scenario.”
Bron:
http://www.dressage-news.com/?p=13373
Bizzybijtje schreef:Op tong bijten is bovendien vaak een uiting van spanning....
. Het moet gewoon individueel bekeken worden per geval, dus: uitbellen, veterinair naar laten kijken, als het ok is opnieuw laten rijden. Lijkt me niks geks aan? En al helemáál geen mishandeling... Rinske schreef:Bizzybijtje schreef:Op tong bijten is bovendien vaak een uiting van spanning....
Nou idd, als ik een broodje zit te eten en ik bijt per ongeluk op mijn tong of wang komt het zeker door de spanning. Uhuh, niet dus. Ik geloof echt niet dat alle omstandigheden hetzelfde zijn. En kom op, het zijn internationale wedstrijden, niet alleen de ruiters vinden het spannend hoor. Het moet gewoon individueel bekeken worden per geval, dus: uitbellen, veterinair naar laten kijken, als het ok is opnieuw laten rijden. Lijkt me niks geks aan? En al helemáál geen mishandeling...
Mindfields schreef:Is er iemand die voorbeelden kan aanhalen van paarden met bloed in de mond van voor de tijd dat er zo gruwelijk veel druk op doorgetrokken stangen werd gezet?