Vijf agenten te paard gewond bij rellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:44

Morganlefay schreef:
russel schreef:
Zoontje lekker mee met paps???

Gewoon al die eenhersencellige fans in stadion zetten, hermetisch afsluiten en daarna de vuilniswagens laten rijden...scheelt de maatschappij een hoop geld en dit soort mensen brengen niks goeds op..

ooit "Soylent Green" gezien??

Ja.....daar gaan we vast naar toe over een eeuw of zo...

Raja

Re: Vijf agenten te paard gewond bij rellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:17

Ik ga al dik een jaar met mijn vriend mee naar Ajax en sta daar ook tussen "de harde kern"
Heb nog geen rellen mee gemaakt gelukkig en ik moet ook zeggen dat de supporters ook bijna geen kans krijgen om elkaar daadwerkelijk ook maar tegen het lijf te lopen na de wedstrijden.
Wellicht is het dus bij de wedstrijd in het krantenartikel ook een idee om de fans "gescheiden" te houden.

Nog steeds verschrikkelijk dat die arme paarden worden ingezet voor dit soort "evenementen" (buiten het voetbal om dus ook andere evenementen, want daar gaat t ook wel eens los!)
Die dieren kiezen er niet voor en zijn er wel de dupe van!
Wellicht een idee om andere "hulpmiddelen" in te gaan zetten...

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:48

De fans waren ook gescheiden bij deze wedstrijd. Er de waren hekken geplaatst zodat de NEC fans niet bij de bussen van Vitesse konden komen. De rellen zijn begonnen toen deze hekken door de NEC rellers werden omgeduwd.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:01

Andere manier van scheiden misschien??
Supporters in het stadion laten zitten totdat de anderen weg zijn??

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:14

Als de politie zonder paarden op zulke plekken net zo goed kon werken, waren die paarden allang afgeschaft. Ze houden die dieren echt niet voor de luxe. Een politiepaard kan daarbij meer incasseren dan een mens. Maar ja, er zijn nu eenmaal mensen die zich meer drukker maken om dieren van 650 kilo, die echt niet in 1 klap te doden zijn, dan om mensen, die wèl in 1 klap gedood kunnen worden. Ik heb verbijsterde agenten die conclusie horen trekken. Een diender werd ooit zwaargewond door relschoppers en zijn paard had een paar schaafplekjes, maar vrijwel iedereen vroeg zich af hoe het met het paard ging. :roll:

Een politiehond kan veel makkelijker gedood worden door een hooligan dan een paard, toch vinden mensen het dan wèl weer goed dat er honden worden ingezet. :?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:17

stef schreef:
Die rellen hebben niks met voetbal te maken hoor :n

Sterker nog, ik vind dat die hooligans niet eens voetbalfans zijn.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:22

Tja Arnhem - Nijmegen. Was natuurlijk een beetje te verwachten. Het gaat natuurlijk veel en veel te ver dit en snap het ook echt niet maar hier thuis ook een fanatieke Vitesse fan en om hoe hij soms uit de hoek kan komen.. En dan vooral tegen Neckers en Joden.. (zo noemen zij ze dan he!) Pff echt dom. 8)7 Dat is toch geen sport meer nu.
Ik ben alleen fanatiek als Nederland voetbalt :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:05

Om te kotsen :r.

Dat ze ook nog steeds paarden gebruiken bij zoiets... Ik snap het niet. Die dieren hebben niet gevraagd om aangevallen te worden. Ik vind het grenzen aan dierenmishandeling :X. Honden inzetten bij dit soort dingen net zo.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:17

Er wordt veel meer gevochten tijdens/na het uitgaan, moet dat dan ook maar meteen verboden worden?>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:22

Michael1104 schreef:
Er wordt veel meer gevochten tijdens/na het uitgaan, moet dat dan ook maar meteen verboden worden?>

Dat moet niet, het vechten an sich IS al verboden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:45

roelie74 schreef:
dit heeft dus niks met voetbal te maken. 14 jaar.. kom op zeg.
mensen die dit doen een stadion verbod hun leven lang. zijn geen voetbal liefhebbers.
en natuurlijk zwaarder straffen. er is totaal geen respect meer voor politie en de rest.

En opdraaien voor de schade lijkt mij ook niet verkeerd. Wellicht dat die agenten tijdelijk hun beroep niet kunnen uitoefenen...wat denk je dat dat kost?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:22

_San87_ schreef:
Michael1104 schreef:

mee eensch, was meer een reactie op mensen die zeggen dat het maar afgeschaft moet worden of geen publiek moet worden toegelaten. Nee je moet de kwaden aanpakken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:28

Michael1104 schreef:
_San87_ schreef:

mee eensch, was meer een reactie op mensen die zeggen dat het maar afgeschaft moet worden of geen publiek moet worden toegelaten. Nee je moet de kwaden aanpakken.

Dat sowieso :).

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:31

proudmama schreef:
Wanneer bedenken ze toch eens dat het niet meer van deze tijd is om dieren (paarden en honden) in te zetten bij dit tuig.
Traangas, knuppels en rubberen kogels en geen beesten het werk op laten knappen. :(

Mijn idee

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:17

darwin schreef:
Ze moeten gewoon al het voetbal alleen nog op TV laten zien, dus niet meer met publiek erbij, dan is dat gezeik zo afgelopen.

gewoon verbieden om nog in de stadions te komen.. en iedereen controleren aan de deur..
en blijf erbij polietie moet harder mogen optreden tegen ze.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:07

Ik ga met zoolgangster mee. Een paard maakt op een groep rellers heel wat meer indruk als een handvol agenten te voet met hier en daar een politie-hond. Uiteindelijk gaat t erom om t voor de mensen zo veilig mogelijk te maken en dat geldt dus ook voor agenten die telkens weer hun vege lijf eraan wagen. Ik zou als agent ook veel liever te paard zitten, heel wat veiliger dan je collega's die te voet de menigte in moeten.

Tuurlijk loopt een dienstpaard in zijn carriére wel eens een verwonding op, maar dat t einde paard betekent? Nee ik denk van niet. Gaat toch meestal om wat schaafplekjes en blauwe plekken.

Alle paarden in NL die voor hobby, recreatie, sport of fok worden gehouden, lopen t risico een verwonding op te lopen. Zelfs als ze vrij in t wild leven gebeurt dat. En dat ze er niet voor hebben gekozen? Tja geen enkel gedomesticeerd paard heeft een keuze, wat ie moet doen hangt van zijn eigenaar af. En toch ondanks dat ze die keuze niet hebben, zijn de meeste paarden (zeker dienstpaarden) helemaal happy met t werk dat ze moeten doen. Bovendien zijn de paarden niet van suiker, zoals hier en daar gesuggereerd wordt.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:37

Ik heb al jaren een seizoenkaart bij NEC.
En ik snap nog steeds die rellen niet....

Maar NEC had wel moeten winnen van die Arneppers!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:47

Oh kom op.... Nu zijn politie paarden ineens ook weer zielig... Slaan we niet een beetje door?

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:10

Tja, van mij mag er wel veel strenger worden opgetreden tegen deze relschoppers.
Ik vraag me ook af of het inzetten van dieren in zulke gevallen nog wel van deze tijd is. Het lijkt erop dat de relschoppers het ontzag wat lijken te verliezen voor een paard.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:39

Feit is wel dat een paard nog altijd meer ontzag heeft dan een agent. Mijn man heeft een keer de pech gehad in een groep relschoppers terecht te komen na een wedstrijd en die werd zo opzij gebeukt

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:23

stef schreef:
Oh kom op.... Nu zijn politie paarden ineens ook weer zielig... Slaan we niet een beetje door?

Net zo zielig als alle andere paarden die moeten werken hoor. Niet dus.

En nu ga ik waarschijnlijk het grootste deel van Bokt over me heen krijgen: het is en blijft een dier. Politiepaarden worden ingezet voor de veiligheid van de maatschappij en daarnaast ter ondersteuning van het voetvolk. Liever een paard dood dan een agent zwaar gewond. Enne, slecht hebben die politiepaarden het niet hoor.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:11

Realistisch gezien ben ik t met je eens. Ik sluit me dus aan bij jouw woorden.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:12

Jeanine93 schreef:
Tja Arnhem - Nijmegen. Was natuurlijk een beetje te verwachten. Het gaat natuurlijk veel en veel te ver dit en snap het ook echt niet maar hier thuis ook een fanatieke Vitesse fan en om hoe hij soms uit de hoek kan komen.. En dan vooral tegen Neckers en Joden.. (zo noemen zij ze dan he!) Pff echt dom. 8)7 Dat is toch geen sport meer nu.
Ik ben alleen fanatiek als Nederland voetbalt :+

dan mag je hem wel bijles gaan geven :')
joden is voor ajax :o
zo noem ik mijn mannetje dus ook als we tegen ajax moeten. (wat onder een hoop lol gezamelijk gekeken word)
ik ben een echt NEC fan en baal flink als we verliezen.
maar om nou zo te doen snap ik echt niet hoor.
kom op zeg het is maar een wedstijd. en we zijn altijd een midenmoot clupje geweest als dat zo blijft is er niks aan de hand.
ik moet eerlijk zeggen vitesse won terecht.
maar vitesse doet het dit jaar ook goed.
en ondanks ik nooit voor vitesse zal worden.
durf ik er best voor uit te komen dat vittese better is als NEC dit jaar.
maar goed kan wel een lang verhaal maken,
maar ik blijf er bij dat die rellen onzin zijn. daar gaan ze echt niet better van spelen.
en hebben niks meer te maken met voetbal of fan zijn van een bepaalde club.

en tja waarom politie honden wel een politie paarden niet, dat zal een nuteloze discusie worden.
honden zijn inderdaat kwetsbaarder. maar worden er wel speciaal op gefokt.
die honden doen met hun werk met plezier. een hond die het niet wilt doet het ook niet.
het zelfde geld denk ik voor de paarden.
als ze het echt niet leuk vinden zullen ze het niet doen.
en dan heb je echt eerder iets te zeggen over een hond als een paard hoor.
650 killo wat je tegen werkt krijg je niet zo makelijk zo ver als een hond van maximaal 50 kilo lijkt mij

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:18

De honden worden er ook niet speciaal voor gefokt hoor. Die worden zorgvuldig geselecteerd, net zoals de paarden. Beiden worden beschouwd als 'wapen'.
Zo moet een hondengeleider bijvoorbeeld een geweldsrapportage opmaken als hij zijn hond heeft ingezet. Lees: hij moet zich (juridisch) verantwoorden als hij zijn hond uit de auto heeft gehaald anders dan om deze in het park even te laten plassen.

edit: het is natuurlijk wel zo dat bepaalde rassen meer geschikt zijn dan anderen. Als je dat bedoelt met speciaal er voor fokken dan kan ik een stuk met je meegaan. Maar ook voor de politiepaarden geldt dat sommige rassen meer geschikt zijn dan anderen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:25

robeer schreef:
De honden worden er ook niet speciaal voor gefokt hoor. Die worden zorgvuldig geselecteerd, net zoals de paarden. Beiden worden beschouwd als 'wapen'.
Zo moet een hondengeleider bijvoorbeeld een geweldsrapportage opmaken als hij zijn hond heeft ingezet. Lees: hij moet zich (juridisch) verantwoorden als hij zijn hond uit de auto heeft gehaald anders dan om deze in het park even te laten plassen.

edit: het is natuurlijk wel zo dat bepaalde rassen meer geschikt zijn dan anderen. Als je dat bedoelt met speciaal er voor fokken dan kan ik een stuk met je meegaan. Maar ook voor de politiepaarden geldt dat sommige rassen meer geschikt zijn dan anderen.

nou geloef mij maar honden waar geen PHV* honden in voor komen in de stamboom worden zelden tot niet genomen.
voor er eenn hond gekozen word kijken ze naar stamboom en reacties van de pups op bepaalde dingen.
zoals ineens een sleutel bos in de kennel te werpen.
dan nog wil het niet altijd een goede hond worden. een hond moet er wel uitspringen willen e het er toch op waagen met hem/haar te trainen.

* PHV staat voor Politie Honden Vereneging.