Britse paardenwereld boos door verkoop van "onveilig paard"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:15

Ginger0410 schreef:
Akelig verhaal, maar vind t ook naar voor het paard.
Dat dier wordt als 100% mak bestempeld, veroorzaakt een ongeluk (kan het dier niets aan doen) en wordt dan maar weer onder een andere naam doorverkocht. En zo blijft het misschien wel doorgaan, t is nog zo'n jong dier!

Dat vind ik ook.
Je kan bij ieder braaf paard wel zeggen dat het bomproof is, maar een paard blijft nu eenmaal een vluchtdier. Dat zou je als koper ook moeten weten.

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:33

@marchador : dus jij zou het geen probleem vinden als ik jou zou proberen dit paard te verkopen door je te vertellen dat hij 100 % bomproof is, en zelfs goedgekeurd door één of andere instantie? Terwijl ik wist dat dit paard reeds een dodelijk ongeluk veroorzaakt had?

Als dat geen bedrog is weet ik het toch niet...

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:42

Anne_GTI schreef:
geerke schreef:
ik denk dat het eerste 100% veilige paard nog geboren moet worden....volgens mij blijven het dieren en die kunnen schrikken.
En dan is de schade in dit geval aanzienlijk omdat het een trekpaard betreft.

Heb d'r eentje gevonden hoor.
Afbeelding

Leuk die stond altijd bij de C En A,ben er ook weleens van afgedonderd. :')
Maar paarden zijn vluchtdieren het blijft altijd opletten.
Wel erg wat er is gebeurd.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:45

of het wel of geen bedrog is...wel dat antwoord moge duidelijk zijn

Om dit paard nu gelijk als gevaarlijk te bestempelen is weer het andere uiterste....wie bedenkt trouwens ook om een jong paard mee te nemen naar een drukke markt/evenement?

ten derde: vreselijk dat dit gebeurd is natuurlijk(ongeluk) maar is een oneerlijke advertentie nu nieuwswaardig? Wauw dan kunnen kranten overal ter wereld elke dag van dit soort berichten gaan plaatsen.
Iedere dag weer worden paarden en ponies te koop aangeboden waarbij gebreken/karaktertrekjes verzwegen worden.

Wat te denken van paarden/ponies die absoluut niet meer geschikt zijn voor bv springen(vanwege een blessure) en die toch mooi verkocht worden als jawel zijnde een super springpaard/pony. De ellende die dit veroorzaakt moge voor iedere ruiter duidelijk zijn.
Er worden paarden als veilig verkocht terwijl die regelrecht levensgevaarlijk zijn.

Dit paard schrok gewoon ergens van, want tja idd geen enkel paard is bomproof...en een jong onervaren paard schrikt over het algemeen wat heftiger dan een ouder ervaren paard. Wat dat betreft kan ik me wel een beetje voorstellen dat de eigenaar de naam verandert had voor verkoop. Hoe fout die actie ook is...als de reden was om het paard toch een eerlijke tweede kans te geven kan ik me hier toch wel in vinden.

LadyMadonna

Re: Britse paardenwereld boos door verkoop van "onveilig paard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:48

Geen enkel paard is 100% braaf, of 100% bomproof, of 100% te vertrouwen. Toch moet je eens hier op EA kijken hoeveel 100% paarden er aangeboden en gezocht worden :x

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:54

stef schreef:
Geen enkel paard is 100% braaf, of 100% bomproof, of 100% te vertrouwen. Toch moet je eens hier op EA kijken hoeveel 100% paarden er aangeboden en gezocht worden :x

Er zijn helaas meer mensen die hun paarden voor 100% betrouwbaar aanbieden ipv de mensen die zeggen dat het "een betrouwbaar" paard is.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:03

Toch denk ik dat het daar allemaal niet om gaat hier. Natuurlijk elk paard kan iets onverwachts doen en er wordt van alles op internet en in advertenties gezet.

Maar waar het hier om gaat is dat het ontzettend pijn moet doen bij de nabestaanden van die vrouw, bijvoorbeeld bij haar man en bij haar kinderen om dit te zien, dat het betreffende paard zo aangeprezen wordt. Natuurlijk, het is een paard en het is een ongeluk, en je kunt het paard in kwestie dat niet kwalijk nemen. Maar het moet voor die mensen echt zeer doen om dat te moeten lezen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:08

TanteSabien schreef:
Er zijn helaas meer mensen die hun paarden voor 100% betrouwbaar aanbieden ipv de mensen die zeggen dat het "een betrouwbaar" paard is.

Wat is het verschil?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:27

Als je alleen zegt betrouwbaar kan het ook 95 % of 90 % zijn. Dan sluit je niet uit dat die ooit iets fout kan doen. Bij 100 % betrouwbaar doe je dat wel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:29

ah zo ;)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:31

Ben ik de enige die nu denkt "Ach, arm dier"?

Eerst ergens jezelf het leplazerus schrikken, vervolgens ben je zo in paniek dat je maar door blijft rennen, erg genoeg komt daar 1 persoon bij om leven, en een aantal (zwaar) gewond, en nu valt heel Engeland erover dat het paard zogenaamd "gevaarlijk" zou zijn.

Newsfact : Geen enkel paard is bombroof, geen enkele.

Fijn dat hij alsnog een nieuw huisje gekregen heeft.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:41

Bloodymary schreef:
Als je alleen zegt betrouwbaar kan het ook 95 % of 90 % zijn. Dan sluit je niet uit dat die ooit iets fout kan doen. Bij 100 % betrouwbaar doe je dat wel.

Dat bedoelde ik inderdaad ja :P

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:54

Cayenne schreef:
Het paard was voor het ongeluk bekend als "Lucas". De eigenaar veranderde voor de verkoop de naam van het paard. Na het ongeluk bracht de eigenaar het paard naar handelaar Teza Englefield, die het paard namens de eigenaar onder de naam Urasio aanbood op websites en hem als 100% veilig en verkeersmak beschreef. Englefield wilde niet reageren op de pers, maar liet weten dat het paard niet meer te koop staat. Ze heeft het dier teruggebracht naar de eigenaar en laten weten dat ze het niet meer zal aanbieden tot het onderzoek is afgerond.

Ik denk dat een aantal posters hier het verhaaltje een beetje verkeerd opvatten? Ik moet zelf toegeven dat ik het een beetje wazig geschreven vond en niet direct door had of het paard nu VOOR of NA het ongeluk als '100% veilig' werd betiteld. Anyway, de issue is dus niet zozeer of men uberhaupt wel mag/kan adverteren door te claimen dat en paard 100% veilig is, want wij weten allemaal dat ze dat nooit zijn. Het probleem in dit geval zit hem in de respectloosheid en de grove leugen die deze handelaar uit. Zij beweerde namelijk NA het ongeluk dus nog dat het dier 100% veilig is en zelf dat hij als dusdanig getest is door HSE.

En misschien zie ik ook wel spoken mbt tot eventuele bokkers die het verkeerd begrepen hebben :+

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:00

Iphi schreef:
@marchador : dus jij zou het geen probleem vinden als ik jou zou proberen dit paard te verkopen door je te vertellen dat hij 100 % bomproof is, en zelfs goedgekeurd door één of andere instantie? Terwijl ik wist dat dit paard reeds een dodelijk ongeluk veroorzaakt had?

Als dat geen bedrog is weet ik het toch niet...

Als je het zou achterhouden ja, en daar zijn deze handelaren absoluut niet netjes in geweest.
Maar als jij eerlijk zou zijn door te vertellen dat er met dit paard een dodelijk ongeluk is gebeurd, dan vraag ik jou wat er is gebeurd. Ik kan tegen iedereen zeggen dat mijn pony ontzettend lief is, betrouwbaar en veilig. Maar het blijft een vluchtdier. Ondanks dat ze dan lief is en rustig kan er een ongeluk gebeuren met een dodelijk afloop. Dus dat zegt mij niets.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:37

Tja mijn nieuwe paard zou ook kunnen springen, nou hij snapt er de ballen van.
Zou ik hem nu terug moeten brengen of zou ik het hem kunnen leren?
Het is toch niet zo gek dat zo'n jong dier zich rot schrikt op zo'n drukke markt?
Ik zou hem zo kopen want ik vind het wel echt een ontzettend gaaf paard.
Ik hoop dat hij een goeie nieuwe eigenaar met hersens heeft getroffen.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:04

Het is toch wel heel erg dat ze een 100% mak paard aanbieden, terwijl het dus al een ongeluk heeft veroorzaakt.
Maar kom op zeg... Een paard dat 100% veilig is? Onmogelijk, het IS en BLIJFT een dier.
En een toekomstige eigenaar met een gezond stel hersenen moet dat toch ook weten lijkt me? Anders ben je imo niet geschikt als eigenaar...

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:13

Tja aan de ene kant is dat wel erg. Maar aan de andere kant. Die van mij is al 19 en heeft nog nooit een ongeluk veroorzaakt maar zou ik nooit als braaf te koop durven te zetten. Krijg van dit paard wel de indruk dat, op dat ongeluk na, het verder altijd wel een braaf paard geweest is. Kan best zijn dat hij één keer flink geschrokken is maar verder nog nooit een pas verkeerd heeft gezet.
Het is in dit geval niet gepast omdat er iemand overleden is en mensen gewond zijn geraakt. Maar er zijn vast genoeg paarden die één keer flink op hol zijn geslagen zonder ernstige gevolgen en verder altijd heel braaf zijn en dus als heel braaf verkocht worden. En daar hoor je niemand over.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:29

En de eigenaar die het paard gekocht heeft. Neemt gewoon van een handelaar (nog wel) aan dat hij veiliggekeurd is, en bomproef is. Ten eerste zou vragen of hij daar bewijs van heeft, en dat je voor je zelf zeker weet dat het een "veilige" bomproefpaard is. Voor dat je het dier gebruikt voor kinderen.

En daarbij vind ook dat geen enkel paard veilig is.