Rath zal Totilas niet inzetten tijdens Wereldbekerseizoen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:34

breggel1982 schreef:
moeten we rath niet gewoon ff de kans geven ? volgens mij is iedereen gewoon jaloers dat hij dit geweldige paard
mag rijden . er staat natuurlijk al vanaf het begin een enorme druk op deze combi .
dit paard onbreekt het daar aan niets en zal ook niet stuk getraind worden , maar een goede combi worden doe je
niet in een paar maanden , wat edward met het kon is moeilijk t evenaren, maar geef ze even de tijd .
anky heeft ook een nieuw paard in training die zie je ook niet op wedstrijden , daar hoor ik niemand over ?!
omdat die ook eerst een combi moeten vormen probeer iets minder negatief te zijn .
het is jammer dat dit paard niet meer voor nederland klaar staat, maar zo gaat dat nu eenmaal
er worden zoveel goede paarden naar het buitenland verkocht . ennogmaals dit paard heeft een paar miljoen
gekost ze zullen er heus zuinig op zijn

heeft anky dan de hele tijd lopen roepen wanneer ze het paard in de wedstrijdring zou doen?

heb daar niets van meegekregen.

Rath heeft vaak gezegd wanneer hij zou starten en elke keer afgezegd.

dat is appels met peren ver gelijken :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 20:35

Anky kondigt het ook meestal van tevoren aan wanneer ze op wedstrijd gaat.
Meestal via haar website, een van haar columns of via twitter.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:48

Zo vreselijk veel geld betalen aan sportrechten en dan niet starten ???????
Dure business :D

SanderD

Re: Rath zal Totilas niet inzetten tijdens Wereldbekerseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:12

Tja, het is natuurlijk allemaal niet gegaan zoals Rath en consorten gehoopt hadden, maar beter nu alsnog de tijd nemen om verder te groeien dan maar blijven starten zonder de stier bij de horens te vatten. Dus lijkt me een goede beslissing in deze.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:12

breggel1982 schreef:
moeten we rath niet gewoon ff de kans geven ? volgens mij is iedereen gewoon jaloers dat hij dit geweldige paard
mag rijden . er staat natuurlijk al vanaf het begin een enorme druk op deze combi .
dit paard onbreekt het daar aan niets en zal ook niet stuk getraind worden , maar een goede combi worden doe je
niet in een paar maanden , wat edward met het kon is moeilijk t evenaren, maar geef ze even de tijd .
anky heeft ook een nieuw paard in training die zie je ook niet op wedstrijden , daar hoor ik niemand over ?!
omdat die ook eerst een combi moeten vormen probeer iets minder negatief te zijn .
het is jammer dat dit paard niet meer voor nederland klaar staat, maar zo gaat dat nu eenmaal
er worden zoveel goede paarden naar het buitenland verkocht . ennogmaals dit paard heeft een paar miljoen
gekost ze zullen er heus zuinig op zijn

Rath heeft Totilas wel langer dan een paar maanden ;) Anky heeft wat pech gehad met Upido want die kampte ook met wat gezondheidsproblemen.
Zoals ik al in mijn eerdere post zei dat in Duitsland word verteld dat Totilas niet goed was. Of dat waar is weet ik niet, maar wellicht dat ze hem daarom niet/minder starten.
Heeft dus niks te maken met jaloezie of tijd of wat dan ook.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:15

denk dat het beter was als ze wel gingen starten, aangezien ze nog niet helemaal een eenheid zijn en wedstrijd rijden leer je nu eenmaal door aan wedstrijden mee te doen, maar PS zal wel besloten hebben

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:37

Ik snap de beslissing dat ze Totilas waarschijnlijk nog wat meer een eenheid willen laten vormen met Matthias voor ze weer op wedstrijd gaan, maar don´t get me wrong, je kan toch niet een heel seizoen niet starten? Dan is het wedstrijd ritme er toch helemaal uit? Kijk dat je de grote wedstrijden even laat liggen maar gewoon helemaal niet starten?

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:40

Wanneer houden we nou eens op met de negatieve lading tot Rath? Zodra Rath een beslissing maakt met betrekking tot Totilas is (bijna) heel bokt overtuigd dat het wel iets negatiefs moet zijn en dat de plannen van Rath niet gaan zoals gehoopt. Geef hem nou toch gewoon een kans. Dat het paard niet meer voor Nederland, tja dat is jammer. Dat Totilas goed presteerde samen met Edward dat is ook waar, maar waarom steeds Rath met het negatieve woord benaderen? Zoals hier al meer genoemd is kost een band kweken met een paard tijd.
Ik vind niet dat niet meedoen aan de WB meteen een gevolg is van slechte resultaten of een kink in de kabel. En over de kreupelheid van Totilas, er word voor dat paard beter gezorgd dan voor menig ander willekeurig paard bij de "gewone hobbyruiter" dus iets tekort komt hij echt niet. Zowel in training als in verdere gezondheid etc. In elk geval snap ik het best dat ze zich even terug trekken, en dan bedoel ik niet het terug trekken met hangende schouders.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:11

Ha bokt komt weer tot leven het gaat over Toot *\o/* :P

Over dat niet kunnen starten om te dekken, dat lijkt me niet voor de hand liggen.
Ik kan me niet voorstellen dat hij mega veel gaat dekken. Kijk wat de Totilas veulens hier op de veilingen hebben opgebracht de exclusiviteit was er na Rotterdam helemaal af toen men zag dat dat hele extra niet van de hengst maar van zijn vorige ruiter kwam, en die kan Paul daarvoor niet inhuren :+ (alhoewel het zo langzamerhand voor de zakelijke kant wel een verstandig besluit zou zijn om hem er weer op te zetten)

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:27

boleertje06 schreef:
Dus Totilas is niet helemaal rath :+ , sorry kon het even niet laten.

Ik hoop toch ooit nog van dat geweldige dier te kunnen genieten!

HAHAHAHAHAHAHA hier heb ik zo hard en lang om gelachen, respect!
Verder ga ik niet speculeren, of wat dan ook, ik lees wel gewoon, en blijf in afwachting. (:
En ik hoop ook ooit nog van 'm te kunnen genieten, al zijn er ook genoeg andere mooie goede paarden :D

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:47

Zelfs ik ben nou een beetje flauw van het gezever rond Totilas. Hoe alles precies in elkaar steekt omtrent Totilas zullen jij en ik nooit weten want we zijn de eigenaar en ruiter niet. We zien het vanzelf en that's all there's to it.. Tot die tijd kunnen we ons beter vermaken ( nu we het toch over iemands rijkwaliteiten hebben) met b.v. het nemen van een dressuurles;)

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 02:46

Ik weet niet wie zijn coach is maar die snapt het niet. Je moet ritme hebben voor zo een belangrijke wedstrijd en als je dat niet doet bouw je teveel spanning op en te weinig ervaring. Maar goed we zullen zien.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 03:07

Senja_x schreef:
Ik weet niet wie zijn coach is maar die snapt het niet. Je moet ritme hebben voor zo een belangrijke wedstrijd en als je dat niet doet bouw je teveel spanning op en te weinig ervaring. Maar goed we zullen zien.

krijgt Rath niet van zijn vader les? :)

dacht namelijk ooit zoiets te lezen op internet of in een tijdschrift

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:04

Gelukkig heb ik meer vertrouwen in de ervaring en het oordeel van Paul Schockemöhle en consorten dan in het oordeel van Bokt :D Ze zullen er alles aan doen om Totilas straks op de Olympische Spelen in optima forma aan de start te krijgen.
Er zijn nog meer wedstrijden in de wereld dan alleen wereldbeker wedstrijden. Het vele vliegen en reizen is voor veel paarden erg vermoeiend.
Er zijn wel meer Olympische sporters, die zich een half jaar voor de Olympische Spelen niet meer meten met de wereldtop, maar hun eigen trainingsschema opstellen in de schaduw om te vlammen op de OS.
Je kan je ook in eigen land prima voorbereiden.
En verder is het toch niet apart; veel paarden worden alleen in het zomerseizoen of winterseizoen ingezet.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:52

zijn vader is toch de coach van het duitse dressuur team

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:59

Totilas zal onder een andere ruiter dan Edward Gal toch nooit meer zo goed presteren, hoeveel indoorseizoenen ze met wat voor excuses dan ook overslaan..

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:10

sanne1221 schreef:
Totilas zal onder een andere ruiter dan Edward Gal toch nooit meer zo goed presteren, hoeveel indoorseizoenen ze met wat voor excuses dan ook overslaan..

we zullen zien... ik vind het erg netjes van hem dat hij het rustig aan doet

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:12

breggel1982 schreef:
moeten we rath niet gewoon ff de kans geven ?

We moeten niks...Wat we wel moeten is in Nederland een team hebben dat straks in Londen kan presteren...en voorlopig is het Brons niet binnen bereik...zo ook bij de jumpers. :(:)
Of zullen we allemaal maar honkbal gaan spelen...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:55

Wijs besluit.
Het paard liet zich nu niet zien zoals we hem kennen. Dan heb je alleen maar verliezers want het paard zelf heeft zich al bewezen. Mooi thuis in alle rust zonder alle poeha proberen alles op de rit te krijgen en als dat lukt je weer vertonen.
Met al dat gedoe er om heen begin ik toch bijna medelijden/sympathie te krijgen voor Rath. De hele wereld heeft nu wel kunnen zien dat je niet 'zomaar' een topper koopt. Laat hem nu zijn huiswerk doen en dan mag hij van mij echt sterk terug komen. Zet hem op!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:37

pol013 schreef:
Wijs besluit.
Het paard liet zich nu niet zien zoals we hem kennen. Dan heb je alleen maar verliezers want het paard zelf heeft zich al bewezen. Mooi thuis in alle rust zonder alle poeha proberen alles op de rit te krijgen en als dat lukt je weer vertonen.
Met al dat gedoe er om heen begin ik toch bijna medelijden/sympathie te krijgen voor Rath. De hele wereld heeft nu wel kunnen zien dat je niet 'zomaar' een topper koopt. Laat hem nu zijn huiswerk doen en dan mag hij van mij echt sterk terug komen. Zet hem op!

mijn gedachte!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:44

Begint het hele gezeur nu weer over Rath en Totilas?
Laat die mensen gewoon doen wat ze willen! Het is ons geld, paard, onze ruiter enz. toch niet?
Dus laat ze het gewoon lekker zelf bepalen en ga zelf lekker met je eigen beest aan de slag!

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:25

Ik denk niet dat ze zullen schitteren op de O.S. Maar we zullen zien.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:15

Ik heb wel een beetje het gevoel dat als Edward deze keuze had gemaakt met Totilas het ineens wel voor iedereen een verstandige keuze was geweest.

Ik vind het namelijk wel verstandig van Rath, zolang ze nog geen echt team zijn, kunnen ze beter eerst daar aan en aan de voorbereidingen werken dan slechte punten halen. Levert alleen maar stress op als je niet het verwachte score haalt en beter een tijdje rust en dan lekker knallen.

:)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:22

Giolli schreef:
Ik heb wel een beetje het gevoel dat als Edward deze keuze had gemaakt met Totilas het ineens wel voor iedereen een verstandige keuze was geweest.

Ik vind het namelijk wel verstandig van Rath, zolang ze nog geen echt team zijn, kunnen ze beter eerst daar aan en aan de voorbereidingen werken dan slechte punten halen. Levert alleen maar stress op als je niet het verwachte score haalt en beter een tijdje rust en dan lekker knallen.

Dat weet ik ook wel zeker. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:26

Mindfields schreef:
Giolli schreef:

Dat weet ik ook wel zeker. :D

Waarom zou Ed die keuze maken :?

Hoogstens bij een blessure, hij hoefde dat niet te doen omdat de prestaties zo slecht waren dat hij met tegenzin in het zadel gezet werd voor de Kur

Dat is dus een totale non vergelijking