Eric van der Vleuten:"Erg zielig en van een laag niveau"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:40

Wat jammer! Eric en Utascha vond ik juist zo'n goeie cominatie!. Waarom gunt men hen toch niet de tijd?. Met geduld kom je toch ook ver?

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:44

vind het maar een vaag verhaal. je haalt het paard weg terwijl er nog niet is nagedacht over een vervanger. kan me ook niet voorstellen dat ze nu nog een ruiter vinden die er snel genoeg mee op olympisch niveau zit, zich dan nog moet qualificeren, en een constantere combinatie is dan degene die nu al in het kader zitten. dat allemaal terwijl je al een combinatie hebt die landenwedstrijden wint! Imo helpen ze hiermee niet alleen de olympische kansen van erik, maar ook die van Utasha om zeep

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:11

Pfff. slaat echt nergens op dit, kan ook niet geloven dat de val hier geen invloed op heeft gehad.
wel goed dat hij ondanks deze enorme tegenslag gewoon doorgaat! +:)+

nowornever

Re: Eric van der Vleuten:"Erg zielig en van een laag niveau"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:16

Hopelijk blijft hij niet bij Dubbeldam, dan wordt ze even een werelddier, maar dan is ze daarna kapot. Ik vind het een fijne ruiter om te zien, maar er zijn al iets teveel dieren kapot gegaan bij hem.
Balen voor Erik, had het hem zo gegund en al helemaal samen met Maikel naar de OS. Kan het me ook wel voorstellen dat het als een behoorlijke naaiestreek voelt.
Als ze wel voor Londen gaan, dan denk ik dat 1 van de weinige ruiters van Nederland Gerco is, die zo snel een echt goed team kan vormen, nou weet ik niet of ze bij elkaar passen. Maar verder blijft eigenlijk alleen Jeroen over, verder zou ik niet weten wie hier verder toe in staat is.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:17

MelanieB schreef:
JessicaD88 schreef:
Nou ik moet zeggen dat ik het juist erg laag vond van hemzélf dat hij wilde stoppen met rijden op Utasha. Vooral dat je dat dan direct naar buiten brengt, als je al twijfelt, bespreek dat dan met de eigenaren. Pas als je het zeker weet breng het dan naar buiten. Dát is pas netjes.

Beetje pot verwijt de ketel gedrag hier.

Zeker nog nooit gehoord van Emotie, of emotie met frustratie gevoeld?

Als topruiter hoor je dat te beheersen. Vind dat geen excuus.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:19

JessicaD88 schreef:
Nou ik moet zeggen dat ik het juist erg laag vond van hemzélf dat hij wilde stoppen met rijden op Utasha. Vooral dat je dat dan direct naar buiten brengt, als je al twijfelt, bespreek dat dan met de eigenaren. Pas als je het zeker weet breng het dan naar buiten. Dát is pas netjes.

Beetje pot verwijt de ketel gedrag hier.

Juist met jou wijsheid (blijkt hieruit) zou je moeten weten dat er ook zoiets bestaat als de pers. Als de pers, 2 sec nadat je een crash hebt gehad om kapot te vallen, meteen bovenop je neus staat, nou denk niet dat je dan heel redelijk kan antwoorden denk je wel??? Emoties maken de mens, hebt er af en toe geen controle over. Menselijk! Hetzelfde als zijn reactie op deze gebeurtenis, ik kan niet anders zeggen dan dat hij het goed aanpakt nu. Het fonds heeft hem nu gewoon een naaistreek geleverd, klaar. Niet netjes, zonder goed overleg. 5 jaar naar de knoppen. Altijd alles doen om het hartje van SFN te begeren, van het nederlandse team. Altijd zuinig op het beestje geweest. En dan krijg je dit??? Nee sorry, ik heb nu geen goed woord meer over voor hun..

JessicaD88: een topruiter is zeker geen mens in jouw ogen dan?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 14-10-11 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:40

schoentje schreef:
het is het recht van een eigenaar, in dit geval SFN, om een paard naar een andere ruiter te brengen.
Ze hebben ook altijd aangegeven de sterkst mogelijke combinaties te willen maken. Utascha heeft nooit eerder onder een andere ruiter gelopen, ik begrijp dus wel dat ze nieuwsgierig zijn of er nog betere prestaties onder een andere ruiter uit kunnen komen. De individuele prestaties op internationale kampioenschappen vielen onder Eric nou eenmaal een beetje tegen.

Maar ik begrijp goed dat het erg zuur is en we kennen natuurlijk de inside information niet. Eric is een geweldige ruiter en hij brengt vast wel weer een ander paard naar het hoogste nivo, want daar is ie steengoed in.

Helemaal eens. En verder is het erg lastig oordelen op basis van deze beknopte info.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:51

Tuurlijk is dat zo, maar ze vergeten alle goeie prestaties die deze combinatie wel heeft behaald. Ieder paard en ruiter kent up and downs. Niet verder kijken dan hun neus lang is noem ik dat

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:23

Oef dat is een behoorlijk zure appel zeg.
Kan me de reactie van Eric heel goed voorstellen net als zijn reactie vlak na die afschuwelijke valpartij.

Hoe komt iedereen er toch bij dat hij Utascha niet meer wilde rijden?
Zover ik weet heeft hij dat helemaal niet gezegd, hij wilde stoppen met zijn carrière maar dat had niets met het paard te maken.

Citaat:
De ruiter was zelf behoorlijk geëmotioneerd over de val. "Ik overweeg om nu een punt achter mijn carrière als springruiter te zetten. Ik ga daar thuis serieus over nadenken. Dat heeft niets met Utascha te maken, die in mijn ogen één van de beste paarden ter wereld is, maar alles met het gevoel dat ik nu heb", aldus Van der Vleuten.

Vind het een heel vreemde beslissing en het lijkt dat dat hele fonds zichzelf nu toch in de vingers zal gaan snijden. Eric en Utascha waren toch meer dan prima aan de weg aan het timmeren.
Vind maar eens een ruiter die zo snel met een vreemd paard op olympisch niveau kan komen.

Ben niet zo heel erg thuis in de springsport en vraag me dus af welke ruiter er eventueel een gegadigde zou kunnen zijn?
Welke ruiter heeft op dit moment niet het juiste paard en/of de kwalificatie om naar Londen te gaan?

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:56

Willem Greve?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:36

wat een rotstreek...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:51

albert1975 schreef:
Willem Greve?

en waar baseer je willem greve op?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:16

randie schreef:
Hij wilde het dier toch ook niet meer rijden werd er gemeld na die val>?

Door zich zelf..En dat krijg je zulke dingen...met heel veel als....???????????

busdriver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:26

mimeslosydy schreef:
wat een rotstreek...
Utascha weg bij Eric!!

Geschrokken, ja heel erg!
Kwaad, ja heel erg!
Teleurgesteld, ja heel erg!

"Waarom nu"

Je hoeft geen Einstein of Freud te zijn om hier, na even nadenken, een mogelijke oorzaak voor te vinden. We weten allemaal dat Nederland (misschien snel) een van haar toppers gaat kwijtraken aan de concurrentie! Die geruchten zijn er al langer, en dan duurt het vaak niet zo lang meer voordat een paard daadwerkelijk verkocht wordt!
De paarden moeten immers nog in 2011 met hun nieuwe ruiter hebben gestart om überhaupt aan de Olympiade te mogen deelnemen.

Als je dan als collega ruiter een ander toppaard op het oog hebt moet je snel tot actie overgaan, en het moment is er nu.

Eric van der Vleuten heeft Utascha met veel zorg en geduld gebracht tot het niveau waar ze nu samen waren aanbeland. Voor een collega ruiter met in het vooruitzicht een dreigend verlies van zijn toppaard, het moment om toe te slaan! Immers wat kan er voor hem nog mis gaan!
Een 'tiet' geld op zak van de verkochte topper, en een vermoedelijke topper weer terug.

Want wat kan er mis gaan, lukt het dan krijg hij alle eer, en als het nou niet zou lukken.......tja dan heeft Utascha toch teveel vertrouwen verloren bij die val met Eric op het EK in Madrid!

Maar de echte zoals ze dat plachten te noemen doorzien dit soort acties, en vinden dit vies!
Ze onderschatten mijn inziens de talenten van Eric, ik voorspel dat wanneer het succes er toch komt met een andere ruiter op haar rug, het van zeer korte tijd zal zijn en dat er weer een succesvol toppaard van het hippische toneel zal verdwijnen, en dat is verrekte jammer!

Eric, heel goed gereageerd op omroep Brabant, sta hier gewoon boven, en ga verder zoals je dat al jaren doet.
busdriver, Alex.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:28

Ik vind het maar vaag, kan me niet voorstellen dat de eigenaar hier meer over heeft gecommuniceerd met Eric.

Maar ik snap wel dat de eigenaren ook wel nieuwsgierig zijn wat het paard doet onder een andere ruiter, ze hebben er al het recht toe.
En tuurlijk, het was mooier uitgekomen voor Eric als ze hiermee hadden gewacht tot na de Olympische Spelen. Jammer genoeg is het leven zo als je paarden rijdt voor andere, je bent tot een zeker punt toch afhankelijk van ze.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:20

Aieshja schreef:
Ik vind het maar vaag, kan me niet voorstellen dat de eigenaar hier meer over heeft gecommuniceerd met Eric.

Maar ik snap wel dat de eigenaren ook wel nieuwsgierig zijn wat het paard doet onder een andere ruiter, ze hebben er al het recht toe.
En tuurlijk, het was mooier uitgekomen voor Eric als ze hiermee hadden gewacht tot na de Olympische Spelen. Jammer genoeg is het leven zo als je paarden rijdt voor andere, je bent tot een zeker punt toch afhankelijk van ze.

Dan hebben ze wel een behoorlijk verkeerd gevoel van timing.

Maar even wat anders. Hier las ik dat de combinaties voor 1 januari 2012 gekwalificeerd moeten zijn voor Londen en dus vraag ik me ineens behoorlijk af wat Anky gaat doen dan. Iemand suggesties?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:48

easygoing schreef:
Aieshja schreef:

Dan hebben ze wel een behoorlijk verkeerd gevoel van timing.

Maar even wat anders. Hier las ik dat de combinaties voor 1 januari 2012 gekwalificeerd moeten zijn voor Londen en dus vraag ik me ineens behoorlijk af wat Anky gaat doen dan. Iemand suggesties?

Volgens mij moet het paard voor 1 januari op je naam staan. Internationaal startdebuut mag tot begin volgend jaar voor zover ik weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:50

Dus Busdriver om je even te vertalen gaat Simon verkocht worden en daarom wordt onder het motto 'tijdelijk stallen' aan Jeroen gegeven?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:54

Misschien is het in hun ogen geen verkeerde timing en willen ze Eric en Utascha niet op de olympische zien, voor Eric is de timing natuurlijk meer dan verkeerd.

Het is en blijft jammer.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:59

Aieshja schreef:
Misschien is het in hun ogen geen verkeerde timing en willen ze Eric en Utascha niet op de olympische zien, voor Eric is de timing natuurlijk meer dan verkeerd.

Het is en blijft jammer.

Een goed presterende combinatie ga e niet vlakvoor zo'n event uit elkaar trekken om de gok te nemen dat Utascha het op zo'n korte termijn het onder een voor haar vreemde ruiter zomaar weer even doet.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 01:02

en hadden ze die beslissing misschien een beetje eerder kunnen nemen dan na 5 jaar :j

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 02:20

Een Totilas verhaal ? De gene die het meeste biedt en kundig genoeg is mag met dit paard naar de spelen ?

Ik vind het echt heel jammer voor Eric want hij heeft dit paard al op deze leeftijd op dit nivo gekregen. De resultaten zijn toch goed ?
Ben benieuwd wat het vervolg is.
Springt het paard alweer na haar val eigenlijk ? Zag er toch lelijk uit......

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 07:11

@easygoing, nee ik zou ook geen goeie combinatie zo vlak voor de olympische spelen uit elkaar halen.
Maar goed, zij doen dat wel. Niks aan te doen jammer genoeg..

Ik weet niet wat de exacte reden is en wat er allemaal speelt, dus ik ga daar niet over oordelen. Vind het erg treurig voor Eric.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:38

JessicaD88, ben het helemaal met je eens.

SFN zit niet op uitspraken als 'ik ga nooit meer op dat paard' te wachten. Zo heeft hij het dacht ik ook nog gezegd.
Emotie van het moment of niet, je moet je mond houden over het product van je werkgever. Tenzij je positieve dingen te melden hebt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:57

Mousmous schreef:
JessicaD88, ben het helemaal met je eens.

SFN zit niet op uitspraken als 'ik ga nooit meer op dat paard' te wachten. Zo heeft hij het dacht ik ook nog gezegd.
Emotie van het moment of niet, je moet je mond houden over het product van je werkgever. Tenzij je positieve dingen te melden hebt.

Nogmaals dan maar. hoe komt iedereen daarbij?
Zover ik weet heeft hij dat helemaal niet gezegd.