Eric van der Vleuten is VDL Groep Utascha SFN kwijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Eric van der Vleuten is VDL Groep Utascha SFN kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 13:23

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:43

Wat ontzettend zuur voor Eric! Ben benieuwd wie de volgende ruiter wordt. Misschien Jeroen maar die heeft Simon of er moet een serieuze koper zijn voor Simon of misschien wel Albert Voorn. Die kan ook goed met sensible paarden overweg. Ik ga er vanuit dat er wel een Nederlandse topper op komt en dan heb je niet veel keus die kan maken op de OS.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:46

Hij is zo ver metdit paard gekomen, en als dit dan nu gebeurt vind ik echt niet kunnen! Bye Bye London!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:18

Wat stom zeg, ik vond juist dat ze zo lekker gingen!
Jammer...

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:45

Donkerblauw schreef:
besita schreef:
zo heeft Jeroen een opvolger als Simon verkocht is :)*
dat "voorlopig " zal wel een mooi excuus zijn om het paard uit te testen en kijken of de klik er is

ik vind het zoooooooooo ontzettend jammer voor Eric , heeft zoveel werk en vertrouwen in die merrie gestopt om haar tot dit topniveau te brengen en dan wordt je na een valpartij - die tenslotte aan iedereen kan overkomen - aan de kant geschoven , althans zo komt het over bij mij

Sluit mij hier helemaal bij aan.

dat was ook meteen mijn gedachte. Ben het er mee eens dat Eric als Ausbilder van Utascha nu wel heel lullig aan de kant gezet wordt.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:20

Erg jammer denk ik, maar voor mij ook onverwacht. Ik weet dat ik beter niet kan speculeren maar er is vast meer aan vooraf gegaan anders haal je zo'n combi niet uit elkaar :n

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:33

Ik snap het SFN niet hoor. Het is toch de bedoeling de goede paarden voor Nederland te behouden? Waarom dan een vaste waarde voor het springteam elimineren? De concurrentie zal zich doodlachen, Nederland helpt z'n eigen team om zeep...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:12

zo is het maar net ..en bovendien haal je op die manier de sfeer en de moraal -die altijd goed is geweest -naar beneden :j

Laurientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:55

Na het intervieuw van Erik op omroep Brabant begrepen, dat dit van de eigenaars uit ging en niet van Erik. Utascha is dus nu een besmet paard. Iedereen die dit paard nu gaat starten, krijgt dezelfde problemen als de nieuwe ruiter van Totilas. Pronken met andermans veren. :(

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:19

Laurientje, ik denk dat bepaalde ruiters daar echt niet mee kan zitten hoor.

Als het Voorn wordt kunnen ze volgend jaar om deze tijd weer een nieuwe ruiter zoeken :D.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:38

ja inderdaad maar zowieso doen ze dan een stap achteruit ;) ..hij heeft nog maar weinig wedstrijdritme ..1.45 op 2/3 sterrenwedstrijd zijn andere koek dan 5* en al helemaal geen voorbereiding op een OS ..Bovendien is startplaatsen een probleem ..enkel de top 5 -7 kan op de grootste wedstrijden als WB en 5* startplaasten afdwingen en die wedstrijden zijn nodig als kwalificaties en normen naar een OS toe

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:46

Puur speculatie van mijn kant: Simon wordt eerdaags verkocht en Utasha moet met Jeroen naar London?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:10

Anne_GTI schreef:
Puur speculatie van mijn kant: Simon wordt eerdaags verkocht en Utasha moet met Jeroen naar London?

en waarom denk je dat simon eerdaags verkocht wordt? :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:20

Ketaki schreef:
Anne_GTI schreef:

en waarom denk je dat simon eerdaags verkocht wordt? :)

Het is algemeen bekend dat er veel belangstelling voor dat paard is en vroeger of later komt er een bod wat ze niet kunnen afslaan. Dan is Utascha een goede vervanger zodat Jeroen toch naar London kan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:32

In de Tubantia van afgelopen zaterdag stond een 'interview' met Jeroen over het feit dat hij Utascha op stal heeft en de speculaties over een verkoop van Simon.

Hij zei het niet met zoveel woorden, eigenlijk zei Jeroen het helemaal niet, maar het kwam op mij over alsof Simon binnenkort toch verkocht gaat worden en hij dan Utascha overneemt :).

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:34

_San87_ schreef:
In de Tubantia van afgelopen zaterdag stond een 'interview' met Jeroen over het feit dat hij Utascha op stal heeft en de speculaties over een verkoop van Simon.

Hij zei het niet met zoveel woorden, eigenlijk zei Jeroen het helemaal niet, maar het kwam op mij over alsof Simon binnenkort toch verkocht gaat worden en hij dan Utascha overneemt :).

oke, dat is dan wel heel zuur.
en denk ook dat we indd dan het verhaal als rath/totilas binnen de springring krijgen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:43

Ketaki schreef:
_San87_ schreef:

oke, dat is dan wel heel zuur.
en denk ook dat we indd dan het verhaal als rath/totilas binnen de springring krijgen :)

Ik weet niet of het daadwerkelijk zo is. Ik zeg alleen dat het is hoe het op mij overkomt. Ik kan het artikel echter niet vinden op internet. Mocht iemand interesse hebben kan ik hem letterlijk overtypen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:44

SFN had beter ipv in al die "jonge bokken " te investeren -die uiteindelijk de top niet halen en via het achterdeurtje verdwijnen of nog steeds elke maand training en pension kosten , de helft van Simon indertijd gekocht en zo hem behouden voor de sport ..dan hadden ze met Utasha erbij 2 vaste waarden in het team

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:46

Ik heb ook al eerder gehoord dat Simon in de verkoop was, dus helemaal niet zo gek.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:51

ja dat is zo ..alleen zijn zelfs de kapitaal krachtige kopers steeds moeilijker bij hun aankoop ..en speelt het verleden van Simon daar een beetje negatief in ... die heeft ook een keer een serieus dipje gehad ..en tegenwoordig kunnen ze de historiek van de paarden zo ver terugvinden dat ze hem al laten staan als ie een verkeerde scheet heeft gelaten als jong paard :+

Toscaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:04

Hmm balen! was een leuke combinatie.
Maar was te verwachten na de val op het ek.

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:32

En toch vindt ik een val geen reden om meteen maar een combinatie te scheiden. Hebben ze met Albert Zoer en Jeroen Dubbeldam toch ook niet gedaan? Die rijden ook nog altijd de paarden die ze voor de val ook al reden! Vindt het echt slecht van het SFN, de mensen die hiertegen in actie komen steun ik dan ook voor de volle 100%.

Dit is toch geen reclame voor de nederlandse springsport? Ze willen enerzijds dat we alles winnen en constant het best presteren en dan anderzijds gaan ze zulke onnozele acties uithalen. Gewoonweg schandalig en slap!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:04

Er waren 4 ruiters die Utascha op stal konden krijgen, dat waren Hoorn (maar daarvoor is de combinatie nog te onervaren), Greve (zelfde verhaal als Hoorn), Thijssen (die kan het wel aan) en Dubbeldam.
Het is dus eigenlijk wel 100% zeker dat Simon verkocht gaat worden, want anders laat je hem daar niet op stal staan om een combi te worden.
Want als sponsor zijnde, wil je dat jou paard naar de OS gaat en niet Utascha met de ruiter van jou paard ... 1+1 = 2

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:32

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:39

Dus geen speculatie meer mogelijk, het is duidelijk zo..