KNHS gaat digitaal; startcoupons in 2012 voortaan overbodig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:31

Tafje ik ook dan, heb dit jaar bijna geen dressuurwedstrijden gedaan :=

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:10

Tafje schreef:
Kelan schreef:
Tja, niet in ieder weiland is een stabiele een internet verbinding. :+ Dus rechtstreeks inbrengen op de KNHS site lijkt me niet altijd mogelijk.
Laptop bij schrijfster op schoot (zonder internet maar met Concours 3.5), uitslag met USB-stick o.i.d. naar secretariaat, overzetten naar centraal Concours 3.5 en alles tegelijk digitaal naar de KNHS..
Zal wel toekomstmuziek zijn :D

Ik heb laatst als proef bij een wedstrijd digitaal geschreven. Wij kregen een I-pad mee, met daarop met een programmaatje voor de cijfers. We schreven tijdens de proef gewoon op de ingeleverde protocollen. Ook tellen was verplicht éérst op het protocol zelf te doen.
Direct na de proef voerde we alles in het programma op de I-pad in. Jury las de cijfers in groepjes van 5 voor; ik ragde ze erin. Ging razendsnel. Programma berekende de score (dubbelcheck met je eigen berekening), op SEND drukken, en de uitslag was al bij het secretariaat :D . Nog vóór de ruiter bij zijn trailer stond :D. Géén toekomstmuziek dus, maar (hopelijk) realiteit vanaf 2012 *\o/*

Super makkelijk: ook voor niet-computergebruikers. Verenigingen hoeven zich geen zorgen te maken over hun oudere vrijwilligers: echt appeltje-eitje. Het programma is écht simpel. Maar áls je er niet uitkomt druk je gewoon op "help", en binnen een paar minuten staat er dan iemand van het verhuurbedrijfje naast je (niet nodig geweest btw.)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:28

Klinkt goed. Supersnel dus.

En handel voor de verhuurbedrijfjes van Ipads :-D:-D:-D

Tafje

Re: KNHS gaat digitaal; startcoupons in 2012 voortaan overbodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 18:32

@Hasjam_poe; dus wel dubbel werk.. én de coupons invullen én op de i-pad.. waarom niet alleen digitaal en dan naar het secretariaat? Coupons dan uitprinten of nog beter; doormailen naar de deelnemers?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:57

Maar dat is alleen als het na juni besteld is toch?

Ohw dat stond er in de paardenkrant niet bij, er stond alleen dat je ze kon terug sturen. :D

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:44

winia4ever inderdaad ik las het ook al in de pk

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:08

Is iemand al wat wijzer, wat betreft de kosten? Stap zelf over van club en moet alle gegevens voor 1 november bij de nieuwe club door gegeven hebben. Dus zou wel heel handig zijn als voor die tijd bekent is wat de kosten worden :D als het wel duur word moet ik maar eens snel gaan na denken om mischien 1 startkaart/pas af te melden.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:12

Werd het niet pas 28 oktober in die vergadering bepaald?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:17

Beetje jammer dat het voor mennen weer niet in gaat

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:21

Dat hoop ik niet... Meende altijd dat het opzeggen enzo bij de verenigingen voor 1 november binnen moest zijn ivm verwerking bij de knhs en de feest dagen.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:50

Tafje schreef:
@Hasjam_poe; dus wel dubbel werk.. én de coupons invullen én op de i-pad.. waarom niet alleen digitaal en dan naar het secretariaat?

Ik ben zelf handig met computers maar zelfs ik vond "het" idee eerst best spannend. En ik heb het niet als "dubbel" ervaren! Schrijven op een stukje papier blijft gewoon handiger dan schwitchen tussen schermpjes... Bij het Z1 en Z2 had je op een punt vrij veel beoordelingen direkt achter elkaar (15 t/m 19 meen ik; bij de keertwending). Dan ratelt zo'n jury álle cijfers achter elkaar op en schrijf je later het commentaar erbij. (Als de uitgestrekte stap komt :D ). Het was ook mij niet gelukt met I-pad, omdat het digitaal verspringen tussen de onderdelen dan teveel tijd had gekost.

Als dit het wordt, dan denk ik dat iedereen tevreden kan zijn :j ! Je kan dan óók gewoon gebruik blijven maken van trouwe vrijwilligers die niet zo snel kunnen typen. Ik ken de échte redenen van het waarom niet (wat hier staat is mijn eigen redenatie). Maar ik kan je wel uit eigen ervaring vertellen, dat secretariaten zich met déze werkwijze geen zorgen hoeven te maken, over de typvaardigheden van hun vrijwilligers +:)+

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 10:01

Ik vraag me wel af of secretariaten én schrijvers wel zo blij zijn met dit extra werk. Het is als vereniging vaak al moeilijk zat om schrijvers te krijgen. Aan de andere kant; nu is het nog zo dat de beschreven coupons worden ingebracht in het concoursprogramma (laptop op het secretariaat). Dus verandert er eigenlijk niet zoveel.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:08

Gelukkig werkt de site met chrome ook gewoon :)

Maar ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen := Hebben hier idd geen internet op de terreinen dus daar even zien hoe dat gaat werken.
en hoorde idd ook dat je dan zelf alle protocollen moet gaan printen voor de jury/ schrijvers :\ Dat lijkt me meer een verschuiving van administratieve lasten dan willen digitaliseren :o Bij digitaliseren is het toch juist niet meer de bedoeling om nog papier te hebben :Y)
Maar op zich voor de ruiters wel fijn, want die kun je dan de ingevulde papieren protocollen meegeven :)

Hoop ook dat er een fijn (niet duur) inschrijfformulier komt :) of dat we gewoon ons huidige kunnen blijven gebruiken 8-)
Wij gebruiken nu namelijk Formdesk voor aanmelden omdat we ook onderlinge starts hebben en dat werkt voor ons heel fijn :)

Wel fijn trouwens dat je ondertussen wel al kunt importeren (excel of inschrijfsysteem) naar concours 3.5 :) dat kon in eerdere versie nog niet.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:13

Ook werd er akkoord gegaan met de invoering van de startpas per 1 januari 2012. Hiermee zijn de startcoupons voor wedstrijdruiters verleden tijd. Zowel het inschrijven voor leden als de administratieve verwerking voor wedstrijdorganisaties wordt met dit nieuwe systeem een stuk gemakkelijker n sneller.
Met een startpas, die combinatiegebonden is, kan men onbeperkt starten in de vier disciplines dressuur, springen, eventing en endurance. Dit nodigt uit om ook eens een keer in een andere discipline te starten. De startpas voor paarden kost 75,50. Met deze prijs zorgt de KNHS ervoor dat 75% van de startkaarhouders hetzelfde of minder gaat betalen dan voorheen. Men kan er ook voor kiezen een gelimiteerde startpas te kopen voor 55,50, die het recht geeft om vier keer per jaar te starten. Voor 25,-- is het mogelijk om een upgrade aan te schaffen naar een onbeperkte startpas. De disciplines mennen en aangespannen krijgen een disciplinegebonden startpas.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 05:30

vind de prijzen voor de normale startpas nog netjes! Had 't hoger verwacht! Die gelimiteerde pas vind ik wel aardig aan de prijs. Maar moet je nou voor elk paard een startpas hebben of kan je meerdere paarden op de startpas hebben?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 05:44

Dat is dan ipv de 44,10 voor de startkaart neem ik aan. De coupons per 16 stuks waren iets 18,00 + 3,00 adm.
75.50 -/- 44.10 = 31.10 (bedag dat overblijft ter compensatie van de coupons)
Dat zou dus inhouden dat je ongeveer 12+ x moet starten (uitgaande van 2 proeven per x) om op hetzelfde bedrag uit te moeten komen.
(of maak ik een rekenfout?)

Als je maar 4 x per jaar start dan ben je wel even duurder uit.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 06:08

dat vraag ik mij dus ook af indd of de start kaart erbij zit! Wat zijn we weer vroeg fanatiek! Ha ha. Is die gelimiteerde startpas dan ook ten alle tijde opzeg baar? Want dan is ie wel ideaal voor mensen die een geblesseerd paard hadden en 't niet aan durven om gelijk een gewone startpas aan te vragen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:27

Ik ga er wel vanuit dat dit het geval is. Anders zou het dus wel een hele dure bedoening worden, als je ook nog je startkaartkosten erbij zou hebben. Maar het staat nergens expliciet.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:15

Dus je kunt een gelimiteerde aanvragen. Bv in mijn geval.. Paard geblesseerd. En dan als t goed gaat doorgeven en dan zetten ze m om in een ongelimiteerde voor 25 euro extra? Dan betaal je 5 euro extra maar dat is niet zo erg.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 10:16

jury schreef:
Dat is dan ipv de 44,10 voor de startkaart neem ik aan. De coupons per 16 stuks waren iets 18,00 + 3,00 adm.
75.50 -/- 44.10 = 31.10 (bedag dat overblijft ter compensatie van de coupons)
Dat zou dus inhouden dat je ongeveer 12+ x moet starten (uitgaande van 2 proeven per x) om op hetzelfde bedrag uit te moeten komen.
(of maak ik een rekenfout?)

Als je maar 4 x per jaar start dan ben je wel even duurder uit.

In feite betaal je dus 75 euro om te kunnen starten. Coupons zijn er dan niet meer en kost de Knhs ook niets meer omdat ze geen druk- en printkosten meer hebben. Ook aan postzegels kost het ze niets meer, om startkaart- of coupons naar iemand op te sturen.
En ze houden tijd over omdat ze niet meer hoeven te tellen en registreren. Dat gaat dus automatisch.

Dan vindt ik de prijs dus wél aan de hoge kant.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:49

Je moet behoorlijk vaak starten om het eruit te halen. Bij dress.kun je 2 proeven starten maar met springen doe je dat meestal niet. In t andere topic stond dat je iets van 28x moest starten om t eruit te hebben.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:12

hou er wel rekening mee dat je startkaart er ook in verwerkt is! Die zat ook altijd rond de 45 euro. Ben dus wel bang dat de secretariaten op de wedstrijden het start geld omhoog gaan gooien ivm hogere print, inkt, papier etc kosten. Zo ja, dan vind ik 't wel te prijzig worden. Weet niet of de KNHS daar een grens mee getroffen heeft, wat betreft wat het maximum start geld is wat een vereniging mag vragen. Weet dat de kring wedstrijden geloof ik een vaste prijs heeft wat betreft het start geld.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 23:30

Tja, KNHS heeft minder werk/kosten maar wél meer inkomsten.
Verenigingen krijgen er werk bij en wedstrijdruiters moeten meer gaan betalen. Ra Ra, hoe kan dat >;)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:35

Kun je nu (op dit moment) nog een startkaart voor half geld nemen? Nu nog wel toch? Met 6 coupons?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 19:15

Ik denk het wel; tot 1 januari.. ik zou voor de zekerheid even bellen of mailen met de KNHS daarover.