Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cassidy schreef:Ragdollcat schreef:Belachelijk dit: dat een prachtig jong dier zomaar voor 100 euro weg mag naar zulke handelaar en dan vraag je erom dat ie richting de slacht gaat.
Ik ben heel blij dat er mensen zijn die hem een kans willen geven en hem gaat opleiden/verzorgen.
En maar hopen dat ie t goed doet en anders krijgt ie alsnog een ander goed tehuis, dat is heel fijn.
Iedere maand dat hij onverkocht langer op stal staat kost hij meer dan 100 Euro.
Kosten/baten analyse.
Voor het paardje fijn dat hem die laatste gang bespaard blijft en ik zou het een giller vinden als het een crack gaat worden!
kinel schreef:waarom er gefokt wordt.........? omdat mensen het leuk vinden om een veulentje te fokken en er dan achter komen dat ze het niet kunnen houden. laat zo`n mensen stoppen met fokken.
jus schreef:Wie koopt er een draver als hij eenmaal getraind is en niet goed genoeg is ?
Gaan ze toch ook weg voor weinig of naar de slacht ?
Vind de stallen op filmpje nou niet wow eruit zien (ken het voor derest niet hoor)
IIg geluk aan het beestje toch best een mooi veulen om te zien
jus schreef:Wie koopt er een draver als hij eenmaal getraind is en niet goed genoeg is ?
Gaan ze toch ook weg voor weinig of naar de slacht ?
Vind de stallen op filmpje nou niet wow eruit zien (ken het voor derest niet hoor)
IIg geluk aan het beestje toch best een mooi veulen om te zien
Chrissie schreef:Wat leuk dat dit in het nieuws komt! Dit is bij ons op stal
Ik ken de handelaar ook persoonlijk en de stallen staan meestal vol bij hem en deze paardjes gaan allemaal naar de slager. Vooral na markten zoals Zuidlaren.
Triest maar waar..
WendyBZ schreef:Joolien schreef:Velen zijn daar namelijk niet geschikt voor, dus dat valt vies tegen.
Wat een onzin. Dan kom ik ze zeker toevallig wel steeds tegen?
Ingrid_V schreef:Chrissie schreef:Wat leuk dat dit in het nieuws komt! Dit is bij ons op stal
Ik ken de handelaar ook persoonlijk en de stallen staan meestal vol bij hem en deze paardjes gaan allemaal naar de slager. Vooral na markten zoals Zuidlaren.
Triest maar waar..
Help je daar op stal? Zo ja, vind je dat dan niet moeilijk met zulke vooruitzichten? Ik zou daar niet zo goed tegen kunnen denk ik. De ene dag heb je hem nog lekker in de hand, de andere dag is het einde verhaal.
Joolien schreef:WendyBZ schreef:Wat een onzin. Dan kom ik ze zeker toevallig wel steeds tegen?
Ik weet bij de stal waar ik heb gezeten dat de meeste de fokkerij in gingen, naar de handelaar(niet als recreatiepaard) of naar het buitenland, bijna geen een ging als rijpaard weg. Natuurlijk gaan er genoeg als rijpaard weg, maar er gaan er nog veel meer ergens anders naar toe bedoel ik daarmee te zeggen.
WendyBZ schreef:Ivana22 schreef:Schandalig hoe ze slaan op het filmpje ..
Vind het schandalig hoe er met dravers om word gegaan !!
Maar wel goed dat ze hem hebben 'geredt' van de slacht
Waar slaamn ze dan
WendyBZ schreef:Joolien schreef:
Ik weet bij de stal waar ik heb gezeten dat de meeste de fokkerij in gingen, naar de handelaar(niet als recreatiepaard) of naar het buitenland, bijna geen een ging als rijpaard weg. Natuurlijk gaan er genoeg als rijpaard weg, maar er gaan er nog veel meer ergens anders naar toe bedoel ik daarmee te zeggen.
Dat ze niet weggaan als recreatiepaard betekend niet dat ze er niet geschikt voor zijn, dat bedoel ik ermee te zeggen. Dat is namelijk onzin. Ik ben nog maar weinig Dravers tegen gekomen die écht niet geschikt waren als rijpaard.