Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

xx_Horsiex schreef:Titel is een beetje raar i.m.o., er wordt in het artikel nergens naar verwezen dat de makste paarden het gevaarlijkst zijn, en zelfs als die referentie er is, snap ik de titel nog niet..

Renee1990 schreef:[/quote]Klopt! Ik let ook altijd op de oren van mijn pony, zodra deze naar voren gaan weet ik dat ik moet opletten! En mijne doet ze idd ook naar achteren als hij zich concentreerd
En wat voor nieuws haal jij er uit?
Nu lijkt het een artikel over iemand die hoog van de toren blaast maar eigenlijk niet weet waar het om gaat. En dat komt de geloofwaardigheid niet bepaald ten goede.
Oren naar achter = onraad is ook echt flauwekul, een paard dat goed geconcentreerd is heeft ook de oortjes naar achteren. Over het algemeen ben ik meer op mijn hoede als de oren strak naar voren gaan, want dan is er blijkbaar iets wat interessanter is dan mij.
Saar88 schreef:Zoals iemand al eerder opmerkte, vind ik dit vooral een hele nare steek onder water naar de koetsier![]()
"Op hol slaan kan worden voorkomen door als ruiter of menner snel te reageren."
Maw: de koetsier deed dit niet. {{Duhhh... lees effe lekker makkelijk over het woordje KAN heen}}
"In het algemeen kan hij ervan zeggen dat de menner of ruiter de gemoedstoestand van zijn paard niet alleen kan aanvoelen via zijn leidsels, ook de oren van het dier verraden hoe het zich voelt."
Maw: de koetsier voelt zijn paarden niet aan. {{merkwaardige reactie, zielig zelfs}}
"Zijn advies: altijd blijven opletten."
Maw: de koetsier zat te slapen op de bok. {{verstaat de kunst van uit zijn verband trekken als de beste}}
![]()
![]()
Meneer van Dragt had net zo goed kunnen zeggen dat de koetsier niet meer op de bok had mogen kruipen omdat hij niet competent genoeg was. Wat een onzin zeg, een ongeluk kan altijd gebeuren, met elk paard.
Myfairytale schreef:Lichaamstaal in de gaten houden is bij dieren belangrijk, maar soms ben je stomweg te laat.