Duitse merrie wint de befaamde Prix de l'Arc de Triomph

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:05

Afbeelding

Dit is Danedream als pas geboren veulen.
Toen de merrie net twee was, werd ze op een veiling verkocht voor welgeteld 9.000 euro.
Haar seizoen als tweejarige stelde niets voor, maar toen ze drie werd liep het alsmaar beter,
en nu heeft Danedream met de L'Arc de Triomphe zo'n 2.280.000 euro verdiend.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:49

@Ranna

Sorry maar ik denk dat de Link die je plaatste over het (te?) vroeg inrijden van paarden niet erg objectief is. De schrijfster van de tekst daar is iemand die natuurlijk bekapt en daar ook les in geeft. In mijn ogen weer een zweverig type die "Back to Nature" wil gaan. Vind ik heel prima voor haar en haar volgelingen, maar is zeker niet mijn ding.

Dan over de topmerrie uit de OP. Uiteindelijk gaat de OP over de prestatie die de merrie geleverd heeft, en die vind ik super!
Heb ook van t filmpje genoten.

Dat gemiep over 2 en 3 jarige renpaarden, tsjaa..dat zal altijd wel blijven denk ik. Gewoon niet op reageren en mensen met een andere mening in de waan laten hoe goed ze met hun paardje omgaan en hoe super "close" ze zijn, om maar even te zwijgen over de diepe band die ze met elkaar hebben icm een rotsvast vertrouwen die volgens baasjelief geheel wederzijds is...
Laten gaan die reacties zou ik zeggen.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:56

Famke160301 schreef:
@Ranna

Dat gemiep over 2 en 3 jarige renpaarden, tsjaa..dat zal altijd wel blijven denk ik. Gewoon niet op reageren en mensen met een andere mening in de waan laten hoe goed ze met hun paardje omgaan en hoe super "close" ze zijn, om maar even te zwijgen over de diepe band die ze met elkaar hebben icm een rotsvast vertrouwen die volgens baasjelief geheel wederzijds is...

Precies de meeste hebben nog nooit een volbloed ren gezien. Ze hebben het hier zelfs over dravers maar dat is dus echt een andere tak van sport. Maar ja iedereen heeft zo gauw een mening zonder zich er echt in de verdiepen

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:14

juliomariner schreef:
Famke160301 schreef:
@Ranna

Precies de meeste hebben nog nooit een volbloed ren gezien. Ze hebben het hier zelfs over dravers maar dat is dus echt een andere tak van sport. Maar ja iedereen heeft zo gauw een mening zonder zich er echt in de verdiepen

Whahahaha, indd! helemaal gelijk in! Tussen draverijen en paarden rennen zit wel een groot verschil! En wat betreft de leeftijd, denk dat menig fokker, rijder enzz van renpaarden en dravers beter voor hun dier zorgen dan menig particulier penny pony hobbiest!!! :D Die van mij is een kruising Fries X Draver en is met 1.5 jaar ook in training gegaan voor de sulky om de baan ooit op te kunnen (helaas nooit gebeurt) Paard heeft hier helemaal niks aan overgehouden! En moet zeggen dat ik een super sterk paard! Hier is in de die tijd dat hij in training stond ook super voor gezorgd! Ik praat het niet goed kwa leeftijd, maar denk dat men wat voorzichtig moet zijn met zijn/haar mening te geven, zonder dat zelf ervaring hierin hebben! En jeetje wat is dat beestje in een mooi volle stro box geboren!!!

kyrkelover

Re: Duitse merrie wint de befaamde Prix de l'Arc de Triomph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:22

een fries×draver op de baan?

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:26

nou uh,,weet niet maar fries x draver komt niet op de baan hoor.. :')

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:35

Yep :j , vroeger kon je nog met een kruising mee doen met de wilde draverijen! Daarvoor is die van mij dus ook in training voor geweest. Maar helaas werden de regels toen aangescherpt en kon het alleen nog maar met de volle dravers ofzo. Daarna wou de fokker hem nog gebruiken voor de draverijen op het ijs s'winters maar dat is er ook nooit van gekomen omdat er nooit meer genoeg ijs kwam. Dus toen heb ik hem op 4/5 jarige leeftijd gekocht :-) Weet ook niet precies hoe en wat verder, maar na navraag gedaan te hebben paar jaar geleden, klopt het wel dat die van mij in training is geweest voor op de baan later. Fokker van die van mij was wel een redelijke bekende in Friesland met de dravers en de paarden handel. Denk dat de mensen die vol in de dravers zitten en veel in Wolvega komen hem wil kennen. :)
Laatst bijgewerkt door marjan1986 op 04-10-11 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:38

Ja, een 3-jarige laten racen van zijn 2e tot zijn 5e om daarna met 'pensioen' te gaan, is inderdaad veel zieliger dan het gemiddelde dressuurpaard van zijn vierde tot zijn twintigste (en ouder) iedere dag fanatiek getraind wordt op een onnatuurlijke manier van bewegen. :')

Hartstikke gaaf +:)+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:40

@ marjan nooit geweten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:42

Vroegah zag je bijna alleen maar koudbloeddravers op de baan, dat is ff raar :P

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:05

kyrkelover schreef:
@ marjan nooit geweten.

Ik geloofde het eerst ook niet, maar na heel wat speurwerk bij fokker en kennissen enzz hier achter gekomen. :D Maar jah, die van mij is dus ook met 1.5 al in training gezet en merk hier dus nu 13.5 jaar later helemaal niks van! Hij is echt super mooi en goed uitgegroeid!
Ff toepasselijke foto!
Afbeelding

En hier die van mij gewoon
Afbeelding

Beide zijn op 15 jarige leeftijd gemaakt!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:45

Zo leer je nog eens wat!
Ach je hebt renpaarden die er echt wel aan kapot gaan, maar dat gebeurt in alle takken van de paardensport.
Maar heel veel volbloeds worden gewoon oud en hebben na hun rencarriere een andere carriere.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:33

Precies!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:00

zo jammer dat sommige mensen beginnen te klagen terwijl ze totaal niet weten waar ze het over hebben...

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:17

Wauw wat een snelheid !