Plan voor een mega-manege in Roosendaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:41

Cassidy schreef:
Ik heb ze zo vaak langs zien komen: woeste plannen voor grote ruitersportcentra, met mogelijkheid om wel of niet vlakbij te gaan wonen.

En weet ik wat ik daarvan vindt? Ik zou het niet willen, een mega complex. Geef mij maar een bescheiden manege of pensionstal.
Wonen bij de manege? Nou nee, doe maar niet. Als je ruzie krijgt of je paard elders wilt stallen dan zit je nog aan de manege vast waar je oorpronkelijk je paard hebt gestald.
Geef mij maar een plek om te wonen in de buurt van een stal. Als ik het allemaal niet zelf in de hand heb hoe ik mijn paarden wil houden (dus stallen aan huis) dan kies ik manege waar ik alle vertrouwen in heb dat de paarden goed verzorgd worden, ik wat vrijheden heb om soms een keer een dag weg te gaan en mijn paarden evengoed buiten komen. Mega complexen houdt in mijn ogen in dat er geen zorg is voor ieder individu, of dit nu op twee benen is of op vier benen rondloopt....

Daar ben ik het wel mee eens ja. En het is in Roosendaal, daar hebben ze weleens vaker van die wilde plannen :')
Maar het is voor mensen die dit wel willen, veel wedstrijd rijden en voor van de Pluijn zelf wel een super idee.

snowdon

Re: Plan voor een mega-manege in Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:23

Dit wordt dus zoals ik het lees een megacomplex zonder woningen en zonder manegelessen (en zonder pensionpaarden?), puur alleen een evenemententerrein/complex.
Ik zie ook liever paddocks ipv stallen voor de paarden die daar tijdelijk logeren, maar de doelgroep die daar op afkomt zal toch een stal willen huren gok ik zo.
Vraag me af of de pensionpaarden (de gehuurde units) mogen blijven. Zijn veelal sportpaarden van dressuur- of springruiters die (inter)nationaal meedraaien dacht ik.

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:27

wouw! zou tof zijn!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:18

snowdon schreef:
Dit wordt dus zoals ik het lees een megacomplex zonder woningen en zonder manegelessen (en zonder pensionpaarden?), puur alleen een evenemententerrein/complex.
Ik zie ook liever paddocks ipv stallen voor de paarden die daar tijdelijk logeren, maar de doelgroep die daar op afkomt zal toch een stal willen huren gok ik zo.
Vraag me af of de pensionpaarden (de gehuurde units) mogen blijven. Zijn veelal sportpaarden van dressuur- of springruiters die (inter)nationaal meedraaien dacht ik.

Nee, het is een uitbreiding van hoe het nu is ;) Nu staan er aan aantal mensen met paarden (die huren units) en die trainen hun paarden daar, dit blijft gewoon zo doorgaan alleen word alles veel uitgebreider ;) Het plan is er al lang, maar nu is het naar buiten gekomen. vraag me alleen af hoe hij alles wil betalen want nu is een extra pak zaagsel en dat soort dingen in een stal al teveel voor hem, maar goed we zullen zien ;)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:01

Crisis...what crisis?

Maar als ze ondanks investeringsmaatschappij en gemeente toch nog naar de bank moeten moet ik het allemaal nog zien. Veel paardenobjecten staan zo lang te koop omdat potentiele nieuwe eigenaars het niet lukt met een geloofwaardig bedrijfsplan te komen.....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:34

Blij dat ik niet de enige ben die zich afvraagt of het wel rendabel gaat zijn.

Riezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:37

zo... dat is dan geen kleintje wat die man van plan is.. 4sterrenhotel erbij.. toe maar..

hehe ik blijf voorlopig toch wel bij mijn manege

HildeJVW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 05:43

Hoop dat het doorgaat, eindelijk een mooi accomodatie in de buurt!! :)