Eric van der Vleuten overweegt te stoppen met carriere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 00:06

Als ik de val zo zie kan ik mij bijna niet voorstellen dat het paard hier geen schade aan over heeft gehouden/gaat houden.

lindalieneke

Re: Eric van der Vleuten overweegt te stoppen met carriere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 00:10

Ziet er heel naar uit, maar die ruiterfout die op de vorige pagina genoemd wordt kan ik in t filmpje niet vinden... Hoop dat t voor beide goed afloopt en ze er niks aan over houden.
Hoop ook dat Eric vol van/met emoties zat en er nog eens rustig over na gaat denken voor hij besluit te stoppen.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 05:42

Hopelijk gaat hij door tot de OS, dat heeft de merrie verdiend. Maar als hij stopt, heeft hij wel een hele goede opvolger groot gebracht. En wat zou het mooi zijn als ze samen kunnen schitteren in Londen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:09

Wat vreselijk zeg... ik heb nog nergens een filmpje van de val gevonden, ben toch wel benieuwd.
Ik kan me goed voorstellen dat Eric zich bewust word hoe betrekkelijk het leven is. Het zou natuurlijk enorm zonde zijn als hij stopt maar ik denk dat iedereen daar begrip en veel respect voor moet hebben. Het liefst zou je van al die toppers een leven lang genieten maar zo werkt het helaas niet. Ik hoop dat hij een beslissing neemt waar hij zelf vrede mee heeft, of dat nou doorgaan of stoppen is, soms is het misschien ook beter om gewoon spontaan te stoppen, om nou te zeggen ik stop na de OS geeft natuurlijk ook wel enorm veel druk, dat lijkt mij persoonlijk echt vreselijk.

Hopelijk houden ze er beide weinig tot niets aan over en hopelijk hervinden ze zich weer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:22

sjaanensjaan schreef:
iets toe geven is moeilijk,en makkelijk is om altijd maar te zeggen dat het aan het paard ligt!
maar dit is vaker gebeurt...

Och kom je ziet voor de sprong duidelijk hoe het dier door de hand heen springt. Meestal is een fout een ruiterfout maar ik zie niet hoe hij dit nou had moeten voorkomen. En als die merrie dan vaker door de hand heen springt... brrrr

En ik kan me deze emotie zeker goed voor stellen. Eric van der vleuten heeft kinderen. En als je dan, zoals ceasario zegt, nog niet zo lang geleden van een erg jong persoon afscheidt hebt moeten nemen... nou dan zijn de olympische spelen echt niet meer zo belangrijk.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:33

Ik kan ook geen filmpje vinden op nos.nl?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:37

Jawel de herhaling staat bij een link hier ergens genoemd.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:10

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:14

Zo'n nare val. Ik hoop dat paard en ruiter er niets aan over houden. :(:)
Of hij stopt of niet, is helemaal zijn eigen beslissing. En dat zal zeker een hele moeilijke beslissing zijn.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:22

ah jakkes die foto, dat zijn zulke nare vallen, zeker als ze midden in de hindernis belanden, was vrijdagmiddag ook op tv als ik me goed herinner. Ik vind het altijd doodeng, 4 benen in al die balken, brr

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:31

Phoe nare val zeg.. Kan helaas alleen geen filmpje vinden, ook niet in die link eerder geplaatst.
Wel jammer als hij stopt met zijn carrière..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:54

hij maakte een flinke smak en kan het goed begrijpen als hij stopt.
er kan goed angst in zitten na zo en val.

ken een verhaal van jaren geleden,
toen was er ook een spring paard wat zo lelijk met het hoofd op de gron smakte in de eerste instantie leek alles in oorde maar toen het paard enkele weken later op de boot naar engeland ging lag het in engeland dood in de box. na autopsie werd duidelijk dat hij zijn nek had gebroken in die val, maar om dat de wervels netjes recht stonden was dit niet op gemerkt tijdeens de foto's.
in de boot waren die wervels verschoven.

de tijd zal moeten uitwijzen of Eric en zijn paard nog gaan springen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:12

Ik vind het nogal een gewaagde uitspraak om het een ruiterfout te noemen :( Als ik het filmpje goed bekijk lijkt Utasha toch door de hand heen te springen. Maar waarom? Schaduw zou kunnen, maar waarom had de rest daar dan geen last van?

Hoe je het ook went of keert, het was een vreselijke val.... ongeacht of het de schuld van paard, ruiter of geen van beide is.

Ik hoop echt dat ze er niets aan over heeft gehouden, maar ik kan me het bijna niet voorstellen.

En idd zal de tijd het leren wat Eric gaat besluiten.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:16

op de site van de NOS zie je rechts in beeld een filmpje vd samenvatting incl de val.
Wat een akelige val zeg, ik ben beniuwd of het paard er niets aan overhoudt. Die klapt goed dubbel.
Eric heet geluk, paard maait net langs zijn hoofd omdat hij probeert op te staan.
Ik hoop dat ze er allebei niets aan hebben overgehouden, lichamelijk en geestelijk.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:22

Eric lijkt zelf niet zo hard te vallen.
Maar het paard klapt misselijk dubbel.
Ruiterfout zie ik niet. Het paard zet gewoon ineens af dat is niet te voorkomen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:32

Hoe dan ook: het zou erg zonde zijn als hij besluit te stoppen!

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:04

Jeanine93 schreef:
Phoe nare val zeg.. Kan helaas alleen geen filmpje vinden, ook niet in die link eerder geplaatst.
Wel jammer als hij stopt met zijn carrière..

De val is te zien in het filmpje: "Schroder verslikt zich in laatste horde".
Inderdaad erg naar maar de aanloop ernaartoe is niet echt te zien op het filmpje. Hopen dat alles inderdaad goed blijkt te zijn met Utascha en dat Eric voor hemzelf de juiste beslissing maakt... Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet je hele leven zo'n gevaarlijke sport wil beoefenen.

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:12

Ahh gadver wat een nare val zeg!

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:22

sjaanensjaan: vreemd;ik ben jouw naam nog nooit tegengekomen bij de internationale springsport, terwijl je er blijkbaar toch wel heel veel verstand van hebt?!?!?! Misschien kun je met Rob om de tafel gaan zitten als evt opvolger....

In ieder geval is het een verschrikkelijke val en ik hoop dan ook dat ze er beiden niets aan over zullen houden. Utascha maakt een lelijke val, zo dubbelgevouwen met de nek, dat ik hoop dat het paard hier geen last van gaat krijgen!!!

Heel veel sterkte voor beiden gewenst en ik hoop, waarschijnlijk ijdele hoop, dat we nog een hele tijd van deze combinatie mogen genieten!!!

sandycove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:40

Wat een rot val. Wie of wat de oorzaak is is giswerk maar ik denk dat die man heel goed weet wat wijs en juist is voor hemzelf. Niemand kan oordelen of het nodig is voor hem om te stoppen of niet; misschien spelen er meerdere factoren mee die een besluit voor deze symphatieke ruiter in de hand zullen werken.
Ik wens hem en paard het beste.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:42

sandycove schreef:
Wat een rot val. Wie of wat de oorzaak is is giswerk maar ik denk dat die man heel goed weet wat wijs en juist is voor hemzelf. Niemand kan oordelen of het nodig is voor hem om te stoppen of niet; misschien spelen er meerdere factoren mee die een besluit voor deze symphatieke ruiter in de hand zullen werken.
Ik wens hem en paard het beste.

helemaal mee eens

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:15

Ik had dit niet moeten kijken. :')

Maar ik hoop dat ze beiden er weer bovenop komen. Zou toch zonde zijn .. maar wat hij ook besluit, het zal voor hem wel het beste zijn!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:20

Oei dat is een hele lelijke val. Ik kan me voorstellen dat de schrik er dan goed inzit en je wel eens gaat overwegen om er een punt achter te zetten.

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:43

Snap helemaal wat hij bedoeld met dat het met gevoel te maken heeft. Zo'n nare val maakt diepe indruk, helemaal omdat hij niet zeker weet wat de oorzaak nou was. Dat maakt het moeilijk om weer door te gaan waar je mee bezig was ookal ben je een topruiter, hij is ook een mens met emoties. Lastig om je te herpakken omdat je gevoel anders is dus respect als hij doorgaat maar ook respect als hij er nu een punt achter zet tijdelijk of voor altijd.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:56

ceasario schreef:
Thomas schreef:
Waarom wil hij precies stoppen? Omdat hij nu de gevaren in ziet? Of.... ik snap het niet echt helemaal.

.

Waarschijnlijk ziet hij ook in dat het Leven betrekkelijk is..zeker als je je compagnon die je elke dag ziet, Antoine van Bommel, enkele weken geleden op jonge leeftijd mede hebt begraven..

Mogelijks dat dit inderdaad ook een rol speelt in zijn beslissing.