Dwangsom manege wegens niet aanleggen houtwal en knotwilg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Re: Dwangsom manege wegens niet aanleggen houtwal en knotwilg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 06:48

Oh maar dat ben ik met je eens hoor ariebren :j Ze werken idd vooral op de regeltjes.. zucht..

Maar jes_sira, zo zie je dus dat je geen conclusies kunt trekken als je niet hete xacte verhaal precies weet. Althans, das mijn mening :)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:49

SuperSmurf schreef:
Oh maar dat ben ik met je eens hoor ariebren :j Ze werken idd vooral op de regeltjes.. zucht..

Maar jes_sira, zo zie je dus dat je geen conclusies kunt trekken als je niet hete xacte verhaal precies weet. Althans, das mijn mening :)

Conclusie trekken?
Als er volgens mij ipv voor mij had gestaan had ik de post heel anders begrepen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:38

Ariebren schreef:
Ariebren is een hij die al wat langer meeloopt.
Ik, Ariebren, weet wat een gemeente ambtenaartje denkt wat hij kan klaarmaken.
Ook die gemeente ambtenaartjes komen om 6 uur 's avonds thuis bij vrouw en kindertjes en zijn normale mensen.
Maar die ambtenaartjes zijn helemaal geil van de regeltjes en kijken niet verder wat de situatie is waardoor er van een regeltje afgeweken wordt.
Vandaar de opmerking, wie heeft de langste adem.

Veel 'gemeente ambtenaartjes' zijn ook mensen die een vak hebben geleerd en hun kennis inzetten bij in dit geval een gemeente.
Ja ook ik ken ze, ambtenaren die zo star zijn in hun regels dat ze niet willen aanpassen/anticiperen/overleggen....maar:

In dit geval is het gewoon een kweste van verevening: jij wilt een grote schuur plaatsen/legaliseren, dan moet je daar een groene inpassing voor aanleggen. Dit is gewoon geregeld in het bestemmingsplan/vergunning, dus om daar nou de 'gemeente ambtenaartjes' de schuld van te geven...

SuperSmurf

Re: Dwangsom manege wegens niet aanleggen houtwal en knotwilg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:14

Nee dat zeg ik ook niet. Het enige wat ik wil zeggen is dat je naar mijn idee niet kunt oordelen als je niet het exacte verhaal tot in de puntjes weet. Die ambtenaren hebben er waarschijnlijk in dit geval niet zo veel mee te maken, dat was wat mij betreft meer even een zijsprong dat ik helaas ook heel wat ambtenaren ken die zo van de stugge regels zijn..

@ Jes_sira, ik las de post van ariebren al hoe ze m bedoeld had, dus tsja, hoe je het ook zegt, het blijft internet en dingen kunnen altijd anders opgevat worden dan bedoeld :D

Maar goed, ik hou er over op :)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:56

SuperSmurf schreef:
Nee dat zeg ik ook niet. Het enige wat ik wil zeggen is dat je naar mijn idee niet kunt oordelen als je niet het exacte verhaal tot in de puntjes weet. Die ambtenaren hebben er waarschijnlijk in dit geval niet zo veel mee te maken, dat was wat mij betreft meer even een zijsprong dat ik helaas ook heel wat ambtenaren ken die zo van de stugge regels zijn..

@ Jes_sira, ik las de post van ariebren al hoe ze m bedoeld had, dus tsja, hoe je het ook zegt, het blijft internet en dingen kunnen altijd anders opgevat worden dan bedoeld :D

Maar goed, ik hou er over op :)

Zoals ik al eerder had gezegt is dat ik het dan duidelijk verkeerd begrepen heb. Wat in mijn ogen niet raar is gezien het woordje voor ipv volgens.

Daarbij is het totaal geen conclusie trekken of oordeel vellen, mijn post....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:38

Ik heb het stuk nog eens doorgelezen, omdat er hier stond dat er te weinig tijd voor was, maar ik kan helemaal nergens iets vinden in welk tijdsbestek de aanleg van de houtwal en het plaatsen van de knotwilg had moeten gebeuren.

Het kan best zijn dat gemeenteambtenaren stug zijn, maar als je illegale actieviteitonder bepaalde voorwaarde gelegaliseerd wordt dan lijkt mij dat je zsm aan de voorwaarde voldoet. Of er nu wel of geen rare buren naast je wonen.